ניו-פוטוניקס ואינטל פיתחו ממשק אופטי מהיר

11 דצמבר, 2023

הטכנולוגיה מאפשרת להביא תקשורת אופטית ישירות אל השרתים במרכז הנתונים באמצעות כבלים באורך של עד 10 ק"מ, בלא צורך במעגלי עזר להמרת ותרגום האותות האופטיים לאותות חשמליים

חברת אינטל (Intel) וחברת ניו-פוטוניקס (NewPhotonics) מפתח תקווה, הכריזו על הצלחה בשילוב טכנולוגיית התקשורת המהירה Intel 224Gbps SerDes, עם שבב Photonics Engine של ניו-פוטוניקס. השילוב של שתי הטכנולוגיות מאפשרת להביא תקשורת אופטית ישירות אל השרתים במרכז הנתונים באמצעות כבלים באורך של עד 10 ק"מ, בלא צורך במעגלי עזר להמרת ותרגום האותות האופטיים לאותות חשמליים. מנכ"ל ומייסד ניו-פוטוניקס, יניב בן חיים, אמר שהשילוב בין המקמ"ש האופטי של ניו-פוטוניקס ומקמ"ש ה-SerDes החשמלי של אינטל, יאפשר לבנות מרכזי מחשוב שהתקשורת בהן היא אופטית מלאה מקצה לקצה. פרוייקט השילוב בוצע ביחד עם קבוצת התקשורת הישראלית של אינטל, המנוהלת על-ידי נועם אבני.

המקמ"ש המהיר של אינטל נחשף בחודש מרץ 2023, ומיושם בשלב הראשון באמצעות רכיבי FPGA. הוא מבצע מודולציה מסוג PAM4-LR ומיועד לשימוש ביישומי התקשורת ההמהירים ביותר במרכזי נתונים, דוגמת 800GbE ו-1,600GbE. המקמ"ש מאפשר לקבל אותות בתקשורת טורית ולהמיר אותם לתקשורת מקבילית לצורך עיבוד, או לקבל את המידע בצורה מקבילית ולשדר אותו בערוץ טורי מהיר. השילוב בין שתי הטכנולוגיות יאפשר קישוריות ישירה של המידע האופטי אל השרתים, בלא צורך בפעולות עיבוד באמצעות DSP ושימוש בממירי אותות (ADC/DAC), בזכות העובדה שרכיב הסיליקון פוטוניקס של החברה הישראלית מבצע חלק גדול מהפעולות האלה ברמה האופטית ולא ברמת הנתונים הדיגיטליים או החשמליים.

חברת ניו-פוטוניקס הוקמה בשנת 2020 על-ידי יניב בן חיים, פרופ' יוסף בן-עזרא המשמש כמדען הראשי של החברה ועל-ידי מנהל העסקים הראשי יוסי זילברפארב. בשנת 2021 היא גייסה 26 מיליון דולר, ובשנת 2022 היא הצטרפה לקונסורציום סיליקון פוטוניקס של האיחוד האירופי וקיבלה 2.5 מיליון אירו. בין השאר, היא משתתפת בשני מאגדים של רשות החדשנות: מאגד קוונטום סיליקון פוטוניקס המתמקד בפיתוח אבני הבניין של מחשוב קוונטי פוטוני, ומאגד פוטוניקה אינטגרטיבית המתמקד בפיתוח מצע בשקיפות גבוהה בתחומי ה-IR והאור הנראה עבור יישומי סיליקון פוטוניקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ניו-פוטוניקס , סיליקון פוטוניקס