אינטל חשפה פורטפוליו מעבדים שהותאמו ל-AI

14 דצמבר, 2023

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר: "אנחנו פותחים את העידן החדש של AI PC". ליבות העיבוד וה-AI של משפחת Xeon פותחו בישראל. בשנה הבאה יגיע לשוק מעבד גאודי חדש, אשר יתמודד עם משימות לימוד עומק עתירות עיבוד

חברת אינטל (Intel) הכריזה היום (ה') על פורטופוליו חדש של מעבדים אשר הותאמו לעידן הבינה המלאכותית. החברה קיימה את ארוע ההכרזה בניו יורק תחת הססמה: "AI בכל מקום". מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר שהפורטפוליו החדש מיועד לספק פתרונות בינה מלאכותית: "במחשב האישי, במרכזי הנתונים, בענן, ברשת ובמחשוב הקצה. אנו פותחים עידן חדש של AI PC הכולל עוזרים אישיים ומודלי שפה קטנים (LLMs) הפועלים על המכשירים האישיים שלנו. ככל שהעולם מתקדם לעבר יותר אפליקציות המשלבות בינה מלאכותית, יש משמעות גוברת למעבר לעיבוד AI על המחשב ולא רק בענן".

ההשקה כוללת את משפחת מעבדי Core Ultra mobile (שם קוד "מטאור לייק") המיועדת ללפטופים ואת משפחת מעבדי Xeon מהדור ה-5 (שם קוד "אמרלד רפידס") לדטה סנטרים. ליבות העיבוד של שני המעבדים החדשים ומאיצי ה-AI המובנים במעבדי Xeon, פותחו בישראל. מעבדי Xeon מיוצרים במפעל אינטל בקרית גת. להערכת אינטל, עד לשנת 2028 יתפסו מחשבים אישיים הכוללים AI כ-80% משוק המחשבים האישיים כולו. במהלך הארוע הציג גלסינגר פרוסת סיליקון של שבב Gaudi 3 החדש (מתוצרת חברת הבאנה לאבס הישראלית), אשר צפוי להגיע לשוק ב-2024.

המעבד החדש מיועד להריץ מודלים גנרטיבים של לימוד עומק בקנה מידה גדול. להערכת גלסינגר, הבינה המלאכותית צפויה להעלות את משקל הכלכלה הדיגיטלית עד לכשליש מהתוצר המקומי הגולמי העולמי. אינטל העריכה שארכיטקטורת אולטרא קור מייצגת את השינוי הארכיטקטוני הגדול ביותר של החברה מזה 40 שנה. המעבד החדש כולל יחידת עיבוד נוירונית (NPU) ומאיץ AI מובנה. לדברי גלסינגר, החברה משתפת פעולה עם יותר מ-100 ספקי תוכנה, אשר צפויים להוציא לשוק מאות יישומים חדשים מבוססי בינה מלאכותית עבור מחשבים אישיים. להערכת החברה, עד סוף 2025 יותקנו המעבדים מועצמי-AI בכ-100 מיליון מחשבים אישיים בעולם. בין השאר הם יספקו ביצועי קישוריות יוצאי דופן: מהירות העברת המידע בטכנולוגיית Wi-Fi 7 צפויה להגיע לכ-5.9Gbps, שהיא מהירה כמעט פי 2.5 מאשר המהירות המקסימלית של תקשורת Wi-Fi 6E.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: אינטל