סייברוואן מעוניינת לרכוש את מיקרונט

20 דצמבר, 2023

מכירות מיקרונט התמוטטו לכעשירית מהיקפן ב-2017, בעלת השליטה בחברה מכרה את מניותיה לקרנות גידור ישראליות, ובעלי המניות הדיחו את הדירקטוריון. סייברוואן מתחילה בתהליך גילוי נאות ובסיומו תחליט אם לבצע את העיסקה

חברת סייברוואן (SaverOne) מפתח תקווה חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רוב הנכסים של חברת מיקרונט (Micronet) מהרצליה. ההסכם כולל את הקניין הרוחני של החברה בכל קווי המוצר שלה, מלאי המוצרים וחומרי הגלם וההסכמים עם לקוחות. ההסכם מעניק לסייברוואן בלעדיות לתקופה של 30 יום שבמהלכם היא תבצע בדיקת נאותות מלאה, ורק לאחר מכן ייחתם הסכם מחייב בהתאם למסקנות הבדיקה. תנאי התשלום עדיין לא סוכמו לגמרי, אולם הוא יתבצע לאורך תקופה שתיקבע בהסכם הסופי ועל פי היקף המכירות של המוצרים.

חברת מיקרונט ממוקדת בשוק ניהול ציי הרכב וניהול המשאבים הניידים (Mobile Resource Management) של ציי רכב דוגמת משאיות, רכבי הצלה, רכבי גרר, אוטובוסים, מוניות וכדומה. המוצרים כוללים מצלמה חכמה, טאבלטים ו/או מחשבים מוקשחים המתחברים למערכות הרכב ולתקשורת אלחוטית מסוגים שונים, ופתרונות תוכנה של החברה לניהול הציים. סייברוואן פיתחה מערכת המיועדת למנוע מהנהג להשתמש בסמארטפון בזמן נהיגה, בדגש על קריאת ושליחת הודעות Whatsapp. המערכת מאכנת מכשירי טלפון בתוך הרכב ומגבילה שימוש באפליקציות המסכנות חיים באזור הישיבה של הנהג.

התמוטטות המכירות ותביעה של לקוח

מיקרונט מתמודדת בשנים האחרונות עם ירידה חדה במכירות: בשנת 2022 הן הסתכמו בשפל של כ-5.5 מיליון שקל בהשוואה למכירות בהיקף של כ-66.2 מיליון שקל בשנת 2017. במחצית הראשונה של 2023 הצטמצמו המכירות לכ-1.9 מיליון שקל בלבד, בעיקר בגלל תחרות מול חברות זולות מהמזרח בשוק המצלמה החכמה של החברה. באפריל 2023 הודיע לה לקוח על ביטול עסקת רכיש המצלמה עקב פגמים במוצר והגיש תביעה נגדה בבית המשפט בניו יורק, שבה הוא דרש פיצויים בגובה של יותר מ-6 מיליון דולר. הפרשה הזאת הסתיימה לפני כחודש וחצי בהסכם פשרה שלפיו מיקרונט תשלם לו 700 אלף דולר.

בחודש אוקטובר התחוללה הפיכת חצר בחברה: אסיפת בעלי המניות הדיחה את הדירקטוריון ואת היו"ר חזי אופיר. לדירקטוריון מונה בין השאר רמון עמית, הבעלים של קרן איי.ג'י. איי השקעות אלטרנטיביות. הוא רכש מיד כ-3% ממניותיה, ובסוף אותו החודש נכנס לתפקיד היו"ר. המהלך רימז שהחברה נכנסת למהלך חדש: לקראת סוף נובמבר מכרה חברת MICT מנסד"ק, שהחזיקה בכ-31% ממניות מיקרונט ונחשבה לבעלת השליטה בה, את מניותיה לשתי קרנות הגידור הישראליות, ג'יירו וספירל

לפני כשבוע התפטר המנכ"ל בשנתיים וחצי האחרונות, אליהו אביבי. בעקבות ההודעה על עסקת סייברוואן, עלתה מניית מיקרונט בבורסה בתל אביב בכ-4% והיא נסחרת כעת לפי שווי חברה של כ-16.1 מיליון שקל, למרות שיש בקופתה כ-22 מיליון שקל. מניית סייברוואן בתל אביב עלתה בכמעט 7%, והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-22.8 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות