אסטרוסקייל תספק לצבא ארה"ב לוויין לתידלוק לוויינים

18 ינואר, 2024

התידלוק ישפר את היכולת המבצעית של חיל החלל האמריקאי, מכיוון שאורך החיים של לווייני תקשורת מוגבל בעיקר על-ידי כמות הדלק המצויה במיכליהם. החברה גם מפתחת לוויין לסילוק פסולת חללית שישוגר ב-2025

בתמונה למעלה: דמייה של לוויין התידלוק APS-R

חברת אסטרוסקייל (Astroscale), המפתחת לווייני-שירות לפינוי אשפת חלל והארכת חיי לוויינים ארה״ב, תספק לחיל החלל האמריקאי (USSF) לוויין ייעודי לתדלוק לוויינים בחלל, אשר הגיעו למצב שבו אזל הדלק לרקטות הייצוב במסלול. היקף העיסקה: 25.5 מיליון דולר. הדגם הראשום של הלוויין, APS-R, יסופק לצבא ארה"ב בשנת 2026. חברת אסטרוקייל שמרכזה ביפן, פעילה מישראל, ארה״ב, יפן, סינגפור ובריטניה.

הפעילות של אטרוסקייל ישראל מבוססת על חברת Effective Space Solutions הישראלית שנירכשה על-ידה ביוני 2020. אפקטיב ספייס פיתחה מיקרו-לוויין בשם Space Drone, אשר מספק שירותי הארכת חיים ללווייני תקשורת המצויים במסלול גיאו-סינכרוני בגובה של 36,000 ק”מ. אורך החיים של לווייני תקשורת מוגבל בעיקר על-ידי כמות הדלק המצויה במיכליהם. מנכ"ל אסטרוסקייל ישראל, אופיר עזריאל, אמר שהחברה נחשבת לחלוצה בתחום זה. "הביקוש לפתרונות שלנו עולה וההיערכות בישראל היא בהתאם". בין השאר, החברה חנכה בישראל בשנת 2022 חנכה החברה בתל אביב מעבדה חדשה לראייה ממוחשבת וחדר נקי לתכנון מכני, ייצור והרכבה של מערכות חלל.

נשיא ומנכ"ל אסטרוסקייל ארה״ב, רון לופז, אמר שלוויין APS-R יעביר דלק חללי מסוג הידרזין לחללית ׳הלקוח׳, במקום שזו תצטרך לתמרן לכיוון אתר תדלוק, מהלך שיאפשר את המשך פעילותה ללא הפרעה. לדבריו, הפרוייקט ממומן באמצעות שותפות ציבורית-פרטית: בנוסף לסכום של 25.5 מיליון דולר המגיעים מ-USSF, עוד כ-12 מיליון דולר יסופקו על-ידי אסטרוסקייל ארה״ב ושותפים וספקים של החברה. "המחויבות שלנו לקידום קיימות וניידות בחלל היא בלתי מעורערת. ביחד עם צבא ארה״ב אנחנו מעצבים את עתיד השירות במסלול החללי, ומגדילים משמעותית את טווח ההגעה של לוויינים".

בחודש אוקטובר סיימה אסטרוסקייל את תהליך הגדרת המיפרט של לוויין לסילוק פסולת חלל אשר בוצע ביחד עם סוכנות החלל הבריטית. הפרוייקט מבוסס על זרוע רובוטית המותקנת על-גבי לוויין אסטרוסקייל לאיסוף וסילוק פסולת חלל. הוא מתבצע בשיתוף פעולה עם סוכנויות החלל של אירופה ועם חברת OneWeb, המפעילה קונסטלציה של לווייני תקשורת נמוכי מסלול (LEO). היעד הוא לשגר את הלוויין ולהתחיל במשימת הניקוי כבר בשנת 2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Astroscale , אסטרוסקייל , חלל , לוויינים