חברת Lava מגייסת 15 מיליון דולר לבניית תשתית מודולרית להרחבת הגישה לנתוני בלוקצ'יין

15 פברואר, 2024

חברת Lava מפתחת רשת בלוקציין חדשה שמחברת בין צרכני דאטה לבין ספקי דאטה מכל רשתות הבלוקצ'יין הקיימות

חברת Lava Network) Lava), אשר פיתחה פרוטוקול מרקטפלייס ראשון מסוגו למידע מהבלקוצ'יין, מכריזה היום על השלמת סבב גיוס סיד על סך 15 מיליון דולר. 

הגיוס נעשה בהובלת קרנות ההון סיכון Jump Capital, Hashkey Capital and Tribe  Capital. בנוסף לקרנות אלה, השקיעו בחברה הקרנותAlliance,  Node, North Island, Quiet, Finality, Dispersion Capital, אנג'לים מהראשונים בתחום ורשתות בלוקצ'יין נוספות כגון Starkware, Celestia, Filecoin ועוד.

חברת Lava מפתחת רשת בלוקציין חדשה שמחברת בין צרכני דאטה לבין ספקי דאטה מכל רשתות הבלוקצ'יין הקיימות. השימוש בדאטה על גבי הבלוקצ'יין גדל באופן אקספוננציאלי בשנים האחרונות, אבל הגישה אליו נעשית יותר ויותר מסובכת ודורשת הרצת שרתים, התמחויות בשפות וסביבות תכנות רבות וספקים ריכוזיים (centralized providers) שיוצרים צוואר בקבוק ותלות בהם.

Lava יוצרת רשת שמהווה מרקטפלייס של דאטה בבלוקצ'יין: צרכני דאטה(ארנקים, סוחרים, בורסאות קריפטו וכו') קונים subscriptions, ספקי דאטה יכולים להירשם ולקבל תשלום על התשתית שכבר יש להם, והקהילה של Lava מוסיפה מודולים וגישות לרשתות חדשות על פי ביקוש. 

בשלב הראשון של Lava קיימת תמיכה ב-35 רשתות בלוקצ'יין לממשקי RPC ו-API,  תאפשר למפתחים לבנות יישומים ושירותים חדשים מעל בלוקצ'יין בצורה קלה ומהירה יותר ולאחר מכן זה תרחיב לרשתות ושירותי דאטה נוספים כאשר החזון זה להפוך לאמאזון של כל שירותי הדאטה בWeb3.

החברה מודיעה כי היא חתמה על שותפויות עם רשתות בתחום, ביניהן:NEAR, Evmos, Axelar, Koii,  Agoric ועוד. חברת Lava נוסדה בשנת 2022, על ידי המייסדים יאיר קלפר, מנכ"ל וגיל בינדר סמנכ"ל טכנולוגיות. לחברה משרדים בארה״ב (ניו יורק) ובישראל (תל אביב) ובה 26 עובדים, ביניהם 13 בישראל. 

"החזון שלנו ב-Lava הוא לאפשר למשתמשים לפרוץ את החסמים כיום בעולם ה-web3 על ידי מתן גמישות מוחלטת למפתחים והנגשה של הדאטה תוך שמירה על הערכים היסודיים של הבלוקצ'יין. כך, אפליקציות של הבלוקצ'יין יוכלו להמשיך להגיע לכל תחומי חיינו. המוצר שהשקנו רק לפני כמה חודשים כבר צובר תאוצה ומסביבו נבנית קהילה של אלפי מפתחים עם תגובות אוהדות ושימוש מסיבי. מסר יאיר קלפר, מייסד ומנכ"ל חברת Lava .

"במשך זמן רב, ספקי התשתיות הם אלה שהחליטו באילו רשתות בלוקצ'יין לתמוך – הם שלטו במפתחות לכל הדלתות. עם Lava, הכוח חוזר למשתמשים, כך שלמעשה המפתחים המשתמשים ב-Lava יוכלו לבנות כל אפליקציה, בכל מקום שיבחרו (With Lava you can build Whatever, Wherever).  בנוסף Lava משיקה תוכנית נקודות בשם Magma, שאליה יכול להירשם כל משתמש בעל ארנק בקריפטו. בעזרת Lava, מי שמשתמש בארנק יקבל נקודות על כל שימוש.״

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות