אינטל תייצר מעבדים שפותחו על-ידי מיקרוסופט

21 פברואר, 2024

מפתחת מעבד CPU ומעבד בינה מלאכותית. מנכ"ל מיקרוסופט, נדלה: "אנחנו זקוקים לאספקה אמינה של מעבדים איכותיים ועתירי ביצועים, ובגלל זה אנחנו כל-כך נרגשים לעבוד עם אינטל"

מנכ"ל חברת מיקרוסופט, סאטיה נדלה, גילה במהלך בנס Intel Foundry Direct Connect הראשון, שהתקיים השבוע בסן פרנסיסקו, שאינטל תשמש כספקית שירותי הייצור למעבדים שפותחו בחברת מיקרוסופוט, ותייצר אותם בטכנולוגיית 18A, שהיא טכנולוגיית הייצור המתקדמת ביותר של אינטל כיום. מדובר בניצחון גדול מאוד של אינטל, גם מסחרי וגם תדמיתי. אינטל מנסה בשנים האחרונות לבנות את עסקי הייצור בקבלנות משנה, ובינתיים המהלך מתקדם באיטיות רבה. ברבעון האחרון של 2023 הסתכמו מכירות אינטל בכ-15.4 מיליארד דולר, מתוכם מכירות שירותי הייצור הסתכמו בכ-291 מיליון דולר בלבד.

נדלה לא מסר איזה שבבים מיקרוסופט תייצר, אולם סוכנות רויטרס דיווחה שמיקרוסופוט מפתחת כיום שני מעבדים בעלי חשיבות רבה עבורה: מעבד מחשבים מרכזי (CPU), ומעבד מאיץ ליישומי בינה מלאכותית. "אנחנו זקוקים לאספקה אמינה של מעבדים איכותיים ועתירי ביצועים", אמר נדלה בארוע. "בגלל זה אנחנו כל-כך נרגשים מהעבודה עם אינטל". שתי המתחרות המרכזיות של ארינטל בתחום ייצור השבבים הן סמסונג ו-TSMC, אשר נחשבות למתקדמות יותר מאינטל בתחום הייצור. אלא שהמעבר של תהליך 18A לייצור סדרתי עשוי לשנות את התמונה, ולהשאיר את TSMC כמתחרה העיקרית של אינטל.

חברת TSMC הטאיוואנית נחשבת לקבלנית שירותי ייצור השבבים הגדולה בעולם, ובשנת 2023 הסתכמו מכירותי בכ-70 מיליארד דולר. להערכת חברות המחקר, היא מחזיקה בכ-60% מהשוק העולמי כאשר סמסונג מחזיקה בכ-15% מהשוק. מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר בארוע בסן פרנסיסקו שאינטל מתכננת להיות קבלנית הייצור השנייה בגודלה בעולם עד לשנת 2025.מעניין לציין שחברת TSMC מייצרת היום אריחי סיליקון בטכנולוגיות מתקדמות, אשר משולבים בתוך מעבדים של אינטל עצמה. ככל הנראה גם מצב ביניים זה ישתנה בקרוב אם אינטל תעמוד בתחזית שפירסמה השבוע, שלפיה היא תביא אל השוק ארבעיה תהליכי ייצור חדשים בתוך חמש שנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות