Weebit Nano תדגים זכרון ReRAM לתעשיית הרכב

25 פברואר, 2024

מיוצר בתהליך של 130 ננומטר ועובד בטמפרטורות של עד 150°C. נמצאת בתהליך הסמכת הטכנולוגיה לייצור ב-22 ננומטר בגלובלפאונדריז, שגם הוא מתוכנן לשימוש עתידי בתעשיית הרכב

חברת Weebit Nano מהוד השרון, אשר פיתחה זכרון ההתנגדותי בלתי נדיף מסוג ReRAM, תדגים בחודש הבא את יכולתו לעמוד בדרישות המחמירות של תעשיית הרכב: עבודה בטמפרטורות של עד 150°C ואורך חיים שהוא אקוויוולנטי ל-100,000 מחזורי עבודה של פלאש. ההדגמה תיערך בכנס IEEE EDTM 2024, שיתקיים ב-3-6 במרץ 2024 בהודו. הרכיבים מיוצרים בחברת SkyWater האמריקאית בתהליך CMOS כמעטסטנדרטי בגודל צומת של 130 ננומטר. חברת סקייווטר מוכרת כיצרנית שבבים קטנה המייצרת רכיבים בעיקר עבור מערכת הביטחון האמריקאית ועבור יישומים תובעניים בתחומי התעופה, התעשייה והמכשור הרפואי.

מנכ"ל וויביט, קובי חנוך, אמר שהבדיקות של החברה מראות שרכיבי הזיכרון מתאימים לשימוש במיקרו-בקרים המשמשים בתעשיית הרכב, וביישומים אחרים של תעשיית הרכב. החברה מוכרת את הזכרון במתכונת של קניין רוחני (IP) שעבר בדיקה והסמכת ייצור אצל קבלניות ייצור, כמו סקיווטר למשל. בימים אלה היא נמצאת בתהליך הסמכה לייצור אצל קבלנית ייצור השבבים הקוריאנית DB HiTek הנחשבת לאחת מ-10 יצרניות השבבים הגדולות בעולם. על-פי התוכנית, הטכנולוגיה של וויביט תשולב בתהליך ייצור 130 ננומטר, המתאים לייצור שבבים אנלוגיים, שבבי אותות מעורבים (Mixed Signal) ורכיבי ניהול הספק (PMIC).

בימים אלה היא נמצאת בתהליך הסמכה לייצור זכרונות בחברת גלובלפאונדריז (GlobalFoundries) בתהליך מתקדם יותר של 22 ננומטר (22FDX). ככל הנראה במטרה לשלב אותם בעיקר ברכיבי SoC משובצים. החשיבות של ההסכם נעוצה בכך שתהליך ה-22 ננומטר נחשב לאחד מהתהליכים היציבים והפופולריים בתעשייה, אולם הוא לא מתאים לייצור זכרונות פלאש, שמולם מתחרים זכרונות ה-ReRAM. הדבר מעניק לוויביט ננו גומחת שוק שבה המתחרה המרכזי שלה אינו פעיל. ראוי לציין שהכוונה של החברה היא להסמיך גם את התהליך של גלובלאונדריז לשימוש בתעשיייית הרכב.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית