טאואר ו-Tianyi Micro יפתחו צגי OLED חדשים ל-AR/VR

26 פברואר, 2024

הצגים יתבססו על טכנולוגיות דחיפת זרם ו-Display Backplane של טאואר, המיוצרות בגיאומטריה של 65 ננומטר ו-180 ננומטר. שוק הצגים למוצרי מציאות רבודה/מדומה צפוי לצמוח בקצב של כ-67% בשנה

חברת טאואר סמיקונדקטור ממגדל העמק (Tower) הכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת טיאניי מיקרו (Tianyi Micro) הסינית בפיתוח דור חדש של צגי OLED micro עבור מערכת מציאות רבודה ומציאות מדומה (AR/VR). הפיתוח יתבסס על טכנולוגיית מישור אחורי (Back Plane) של טאואר המאפשרת לייצר את הטרנזיסטורים התומכים במקורות האור. תהליך הייצור של טאואר תמיכה בדיודות פולטות האור ומיוצר בגאומטריה של 180 ננומטר ו-65 ננומטר.

מקובל לחלק את תצוגות ה-OLED לשלוש שכבות מרכזיות: בחזית נמצאות דיודות פולטות אור המייצרות את התמונה הנראית לעין (Emission Material Layer). מאחוריהם נמצאת שכעבה של טרנזיסטורים השוטים בכל דיודה וממתגים אותה, באופן שתידלק ברגע ובעוצמה הדרושים ליצירת התמונה. השכבה השלישית היא שכבת תמיכה הכוללת את חומר החיזוק לתצוגה ואת כל המוליכים החשמליים אל הטרנזיסטורים והדיודות. המישור אחורי (Back Plane), הוא השילוב של שתי השכבות האחרונות. למעשה, כל מה שיש בצג מלבד הדיודות פולטות האור.

חברת Tianyi Micro היא היצרנית היחידה בסין של צגים המבוססים על פיקסלים מסוג דחיפת זרם (current-driven). החירה בטאואר נובעת מהעובדה שטכנולוגיית micro display backplane של טאואר תומכת בצגים המבוססים על דחיפת זרם. מדובר בשוק צומח. להערכת חברת המחקר Omdia, שוק צגי ה-micro display צפוי לגדול בקצב שנתי של 67%, מהיקף של כ-24 מיליון יחידות בשנת 2023 להיקף של כ-90 מיליון יחידות בשנת 2028. הצגים האלה מיועדים לשימוש במשקפי VR ו-XR, שהיקף השוק שלהם הגיע להיקף של כ-1.1 מיליארד דולר בשנת 2023.

סמנכ"ל בכיר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של טאואר, ד"ר אבי שטרום, שטאואר מוכרת כחברה המבצעת שיתופי פעולה ארוכי הטווח המאפשרים פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. "שיתוף הפעולה עם Tianyi Micro בפיתוח טכנולוגיית micro displays הוא דוגמה נוספת לשת"פ כזה. בשוק של היום, טכנולוגיות סטנדרטיות אינן נותנות מענה לצורכי הלקוחות, וזהו בדיוק המקום שבו הפיתוחים של טאואר באים היטב לידי ביטוי".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות