StoreDot הקימה מרכז מחקר ופיתוח בארה"ב

26 מרץ, 2024

המרכז יעסוק בפיתוח החומרים חדשים לסוללות המצב מוצק של החברה, ויסייע לחזק את הקשרים עם יצרניות רכב אמריקאיות.

בתמונה למעלה: מנהל מרכז הפיתוח של סטורדוט בארה"ב, ד"ר דייוויד לי

חברת סטורדוט (Storedot) מהרצליה הקימה מרכז מחקר ופיתוח באירווינג קליפורניה, אשר יעסוק בפיתוח חומרים חדשים עבור סוללות לטעינה מהירה, ויתמוך במאמצי השיווק של החברה בשוק האמריקאי. חברת סטורדוט פיתחה טכנולוגיה של סוללות טעינה מהירה (eXtreme Fast Charging – XFC) עבור כלי רכב חשמליים. בשבוע שעבר היא חתמה על הסכם ייצור עם חברת EVE Energy, המעניק לה תשתיות ייצור לאספקה מסחרית של סוללות בעלות יכולת טעינה מהירה. הסכם הייצור כולל גם רישוי טכנולוגי המאפשר ל-EVE Energy לייצר ולמכור בעצמה את הסוללות. במקביל, סטורדוט הודיעה שהיא מתכננת לחתום על הסכמי רישוי דומים עם יצרני סוללות נוספים.

טכנולוגיית FlashBattery של החברה מאפשרת לייצר סוללות הטוענות בתוך 5 דקות אנרגיה המספיקה לנסיעה של כ-100 מייל. היא מבוססת על שימוש בגבישים חדשים בגודל של 2 ננומטר בשם Nanodots, שיש להם קיבוליות אנרגיה גבוהה. בסוללות של החברה, הוחלף הנוזל האלקטרוליטי (שדרכו עוברים היונים בתהליך הטעינה והפריקה בין שתי האלקטרודות) בנוזל המכיל Nanodots. כיום החברה נמצאת במאמץ לבצע שינוי טכנולוגי בסוללות שלה: לפתח סוללות מצב-מוצק (Solid State) שבהן האלקטרוליט עשוי מחומר מוצק ולא נוזלי, המעניק יתרון בטיחותי גדול לסוללות ולכן מקל על כניסתן לשוק הרכב. מדובר באתגר טכנולוגי, שכן יש צורך לפתח חומר מוצק שהוא גם יציב ובעל מוליכות גבוהה – אבל אינו נוטה להיסדק ולהישבר בקלות.

חברת סטורדוט פועלת מהרצליה, שבה היא מעסיקה כ-130 עובדים. מאז הקמתה השקיעו בה חברות רכב וחברות גדולות, בהן: דיימלר, וולוו, Polestar (שבבעלות וולוו), Ola Electric ההודית, TDK, סמסונג וגם שותפת הייצור שלה, EVE Energy. מנהל מרכז הפיתוח ד"ר דייוויד לי, אמר שהמרכז החדש יעסוק בפיתוח החומרים חדשים לסוללות המצב מוצק של החברה, ויסייע לחזק את הקשרים עם יצרניות רכב אמריקאיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: StoreDot , סוללות , סטורדוט