גלובלפאונדריז מאמצת המחבר של טרמאונט

28 מרץ, 2024

המחבר ישולב בתהליך GF Fotonix 45CLO, לייצור רכיבים הכוללים סיליקון פוטוניקס על-גבי פלטפורמת SOI בתהליך של 45 ננומטר. שיתוף פעולה דומה בוצע עם טאואר סמיקונדקטור בתחילת 2023

חברת גלובלפאונזריז (GlobalFoundries – GF) תשלב את טכנולוגיית המחברים האופטית של חברת טרמאונט (Teramount) מירושלים בחבילת פתרונות הסיליקון פוטוניקס שלה. שתי החברות הכריזו על שיתוף פעולה בתחום החיבור של סיבים אופטיים אל רכיבי סיליקון פוטוניקס (Silicon Photonics – SiPh) עבור הלקוחות של GF. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, גלובלפאונדריז תשלב את מחבר הסיבים האופטיים (Universal Photonic Coupler) של טרמאונט בתהליך GF Fotonix 45CLO, לייצור רכיבים הכוללים סיליקון פוטוניקס על-גבי פלטפורמת SOI בתהליך של 45 ננומטר, הכוללת אופטיקה, RF ואנלוג.

טכנולוגיית PhotonicPlug של טרמאונט מאפשרת לכל קבלן ייצור מארזים (OSAT) לחבר את הסיבים האופטיים אל שבב הסילקון פוטוניקס בלא בשימוש בציוד ייעודי (Active Alignment) יקר ומורכב. הדבר מתבצע באמצעות מבנה המקשר בין מוליכי האור אל נקודות התחברות (photonic-bumps) אופטיות שממדיהן דומים לנקודות ההתחברות הסטנדרטיות של שבבי CMOS.

בשיטה הזאת ניתן לבצע את החיבור באמיצעות מכונות ייצור אוטומטיות ובלא צורך בכיוונון Active Alignment שהוא איטי וכרוך בהרבה עבודה ידנית. היתרון הזה נעשה משמעותי משום שברכיבים החדשים הנכנסים למרכזי הנתוניםף לתשתיות תקשורת ולמחשבים עתירי עיבוד, יש מאות חיבורים מהסוג הזה, ולכן בלא אוטומציה ואמינות גבוהים לא ניתן לייצר אותם. מייסד משותף ומנכ"ל פטרמאונט, הישאם טהא, אמר שהלקוחות מאוד התרשמו מביצועי המחברים המיוחדים.

טהא: "הם מעוניינים שקבלני הייצור הגדולים יתמכו בה. פלטפורמת 45CLO Fotonix של GF ומעמדה בשוק הסיליקון פוטוניקס, הופכים אותה לשותף אידיאלי במעבר לייצור המוני של פתרונות מחשוב מתקדמים". בחודש מרץ 2023 הושלם שיתוף פעולה דומה בין טרמאונט לבין חברת טאואר סמיקונדקטור הישראלית, שבמסגרתו שולבה טכנולוגיית המחברים האופטיים בתהליך PH18 של טאואר, לייצור המוני של רכיבי סיליקון פוטוניקס.

בחודש דצמבר 2023 החברה השיקה דור חדש של מחברים אופטיים, TeraVERSE, המאפשרים לחבר אל השבב 32 סיבים במחבר יחיד (תמונה למעלה) בעל מירווחים של 127µm. החברה מסרה שהטכנולוגיות הקיימות היום בתעשייה מאפשרות חיבור של עד 16 סיבים לרכיבי סיליקון פוטוניקס במירווחים של 250µm. החשיבות של הטכנולוגיה בתשתיות העיבוד נעוצה בעובדה שהיא מביאה במהירות כמויות מידע גדולות אל המעבד. מהפיכת הבינה המלאכותית דורשת גידול מהיר בקצב ובכמות המידע המגיע למעבד, ולכן השאיפה היא לייצר רכיבים המתחברים אל הכ-2,000 סיבים אופטיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: טרמאונט , סיליקון פוטוניקס