Greeneye התל אביבית גייסה 20 מיליון דולר

18 אפריל, 2024

בין המשקיעים: איל וולדמן. פיתחה מערכות בקרה מבוססות מצלמה השולטות על מערכות ריסוס חקלאיות, ומפחיתות בכ-90% את כמות החומרים הכימיים וקוטלי העשבים המפוזרים בשדות חקלאיים בעולם

חברת  Greeneye Technology מתל אביב השלימה גיוס הון בהיקף של כ-20 מיליון דולר אשר הובל על-ידי חברת ההשקעות הישראלית Deep Insight. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים, איל וולדמן (מייסד ומנכ"ל לשעבר של חברת מלאנוקס שנימכרה לאנבידיה), קרן ההצלה "אומת ברזל" (Iron Nation) שהוקמה על-ידי קרנות הון סיכון ישראליות כדי לבצע השקעות סיד בזמן המלחמה, ומשקיעים נוספים. בגיוס השתתפה גם ענקית הציוד החקלאי מארה"ב, AGCO.

חברת גרין-איי פיתחה אבזר בקרה מבוסס מצלמה ותוכנת בינה מלאכותית אשר מותקן בכל אחת מנקודות הריסוס במערכת ריסוס בשדות חקלאיים. המערכת מצלמת את אזור הריסוס המיועד, מנתחת את מצב הגידולים ושולטת בכמות הריסוס שתותז לאתר בכל רגע נתון. החברה מדווחת שהמערכת שלה מאפשרת להקטין בכ-90% את כמות קוטלי העשבים בגידולי פלחה ושלחין, בלא להאט את התהליך – המתבצע בנסיעה במהירות של 25 קמ"ש. המערכת מבצעת את הריסוס רק היכן שיש בו צורך, ובכך יכולה לחסוך שימוש מיותר במליוני טונות של חומרי ריסוס קטלניים, הפוגעים הצמחייה, בחיות הבר ובמי התהום בכל העולם.

צוות גרין-איי במהלך ניסויי שדה
צוות גרין-איי במהלך ניסויי שדה

ההון שגוייס ישמש בעיקר להרחבת הפעילות של החברה בארצות הברית, במטרה להשיג בתוך שנה את היעד של התקנת כמה עשרות מערכות במדינה, בציוד חקלאי המשמש לריסוס שטחים בגודל של יותר מ-800 מיליון דונם (200 מיליון אקר). "החזון שלנו הוא להביא את הריסוס המדוייק לרמת שימוש רחבת היקף ומקובלת בחקלאות העולמית", אמר מנכ"ל גרין-איי, נדב בוחר. המערכת של החברה מותאמת להתקנה בכל מערכות הריסוס החקלאיות הקיימות בעולם. היא פותחה ונבדקה בישראל בשיתוף פעולה עם מכון וולקני, והחלה להיכנס לארה"ב בשנת 2022.

חברת גרינ-איי הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל נדב בוחר, מנהל המוצר ד"ר יצחק חייאט והטכנולוג הראשי אלון לקיין אובק. שלושתם הם יוצאי יחידה טכנולוגית בצה"ל, אשר השתמשו ביידע שצברו בתחום ראיית מכונה, בינה מלאכותית ואלקטרומכניקה כדי לפתח את המערכת הראשונה בעולם המבצעת ריסוס מדוייק (Selective Spraying – SSP). המערכת מזהה עשבים מזיקים באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית ולימוד מכונה, ומבצעת ריסוס מקומי רק עליהם. היא מגיעה לרמת דיוק בזיהוי של 95.7%. מאז הקמתה החברה גייסה הון בהיקף של כ-45 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , ראיית מכונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Greeneye