האוטו-טק הישראלי מאמץ את Nvidia Drive

7 ינואר, 2025

אינוויז וארבה מדגימות בכנס CES 2025 את הסינרגיה בין השבבים שלהן לפלטפורמת אנבידיה. הכנסות אנבידיה מתחום הרכב יזנקו לכ-5 מיליארד דולר. טויוטה תאמץ בדגמיה העתידיים את פלטפורמת הרכב של אנבידיה

חברת אנבידיה הכריזה היום (ג'), במסגרת יריד CES בלאס וגאס, כי חברות הרכב טויוטה, אורורה (Aurora) וקונטיננטל (Continental) אימצו את פלטפורמת המחשוב הייעודית של אנבידיה לעולם הרכב, Nvidia Drive AGX. במקביל, שתי חברות אוטו-טק ישראליות, ארבה ואינוויז, הודיעו גם כן על אימוץ פלטפורמת הרכב של ענקית השבבים.

בעקבות המומנטום של החברה בשוק האוטומוטיב, אנבידיה הצהירה כי היא צופה כי הכנסותיה מתחום הרכב בשנת 2026 הפיסקאלית יגיעו ל-5 מיליארד דולר. ברבעון האחרון הכנסותיה של החברה בשוק הרכב עמדו על 449 מיליון דולר בלבד, כך שמדובר בצפי לגידול משמעותי בהכנסות. 

במסגרת שיתופי הפעולה החדשים, טויוטה, שהיא יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תבנה את הדור הבא של רכביה על גבי Nvidia Drive, ואילו אורורה וקונטיננטל יפתחו משאיות אוטונומיות המונעות על בסיסה. Nvidia Drive היא פלטפורמת המחשוב של אנבידיה לכלי-רכב. היא כוללת חומרה ותוכנה וערכות פיתוח המאפשרות ליצרניות רכב לפתח מערכות נהיגה ומערכות בידור-מידע לרכב. על בסיס התשתית הזו יצרניות רכב בונות מערך של חיישנים ופונקציונאליות הייעודי לדגמיהן. יחידת המחשוב הראשית של המערכת היא מערכת-על-שבב Orin, המספקת 254 טרה פעולות לשנייה (TOPS). לדברי אנבידיה, ניתן לבסס על ה-Orin מערכות נהיגה אוטונומית עד רמה 5. החברה גם מציעה את הדור הבא, Thor, שמתבסס על ארכיטקטורת בלאקוול, ומאפשר גם להריץ יישומי GenAI. הפלטפורמה מתבססת על מערכת הפעלה ייעודית של אנבידיה.

זו אחת מפלטפורמות המחשוב לרכב הנפוצות ביותר, ובין היצרניות שהטמיעו אותה בדגמיהם ניתן למנות את טויוטה, וולוו, מרצדס-בנץ, זיקר ולי הסיניות, חברות EV כמו ריוויאן ולוסיד וגם המכונית האוטונומית של אמזון Zoox.

במסגרת דברים שנשא אתמול ב-CES אמר מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג: "מהפכת הרכבים האוטונומיים כבר כאן, ועולם הרכב יהיה לאחת מתעשיות ה-AI והרובוטיקה הגדולות ביותר. אנבידיה מביאה עימה שני עשורים של ניסיון בפיתוח מערכות מחשוב לרכב, מומחיות בבטיחות, ואת פלטפורמת CUDA AV, על מנת לחולל מהפכה בתעשיית הרכב המוערכת בטריליוני דולרים".

גם האוטו-טק הישראלי מאמץ את אנבידיה

אתמול (ג') הכריזה גם אינוויז (Innoviz) כי תדגים ב-CES את הסינרגיה בין פלטפורמת ה-LiDAR שלה ל-NVidia Drive AGX. אינוויז תבצע הדגמות חיות כיצד מתפקדת תוכנת החישה מבוססת ה-LiDAR שלה על גבי המערכת-על-שבב של אנבידיה לרכב, Orin. כאמור, Orin הוא מחשב מרכזי לרכב שמיועד להוות תשתית חומרה למערכות נהיגה אוטונומית עד רמה 5.

לדברי אינוויז, יכולות העיבוד של Orin מעצימות את יכולות העיבוד בזמן-אמת, מאפשרות להריץ AI ובכך משפרות את הבנת הסביבה ואת סיווג, זיהוי והמעקב אחר האובייקטים. מנכ"ל החברה, עומר כילף, הסביר: "השימוש בפלטפורמת Orin של אנבידיה מאפשר לנו להציע שילוב עוצמתי של חיישן LiDAR מתקדם ותוכנת חישה, המאפשר ליצרניות רכב להתקדם ממערכות ADAS ברמה 2 ועד נהיגה אוטונומית מלאה ברמה 5". הביתן של אינוויז צפוי להציג גם שני דגמים מסחריים שבהם מוטמע החיישן שלה, ה-BMW i7 וה-ID Buzz של פולקסוואגן. מניית החברה, שמצויה במומנטום חיובי בשבועות האחרונים, הגיבה להודעה בחיוב ונעלה אמש בעלייה של 10% במסחר בנסד"ק.

גם ארבה רובוטיקס (Arbe), שפיתחה מכ"ם תמונה ברזולוציה גבוהה, הכריזה ב-CES על שיתוף פעולה עם אנבידיה בתחום הרכב האוטונומי. ארבה תציג בכנס פתרון משותף, המתבסס על שבב המכ"ם של החברה ועל פלטפורמת Nvidia Drive AGX, אשר מסייע למערכות חישה ברכב למפות את הנתיב הפנוי לנסיעה בכביש.

מיפוי הנתיב הפנוי (free space mapping) הוא נדבך מהותי בכל מערכת נהיגה, ועליו מתבסס היכולת של הרכב לזהות מכשולים, להבדיל בין חלל ריק לחלל עמוס, ולתכנן את תוואי הנסיעה בהתאם, בדומה לאופן שבו נהג אנושי סוקר את הכביש מלפנים ומכוונן את ההגה בהתאם לתזוזת כלי הרכב ותוואי הכביש. לדברי ארבה, השימוש בפלטפורמת המחשוב של אנבידיה מאפשרת ליישם במהלך המיפוי יכולות של בינה מלאכותית, והודות לכך לשפר את מהימנות היישום, שכאמור הוא הכרחי לכל מערכת נהיגה אוטונומית.

התאימות בין המכ"ם של ארבה עם Nvidia Drive, והדגמת הביצועים הגבוהים, עשויות לקדם את אימוץ המכ"ם של ארבה בקרב יצרניות רבות יותר, שירצו להוסיף לחישת המצלמות חישת מכ"ם עוצמתית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: אנבידיה