ננוקס: הסכם הפצה באוסטרליה בהיקף של 174 מיליון דולר

8 מרץ, 2020

ננוקס פיתחה מכשיר CT דיגיטלי שעלותו כ-10,000 דולר בלבד. החברה תפרוש ביחד עם חברת הפצה אוסטרלית כ-1,000 מכשירי CT באוסטרליה, בניו-זילנד ובנורבגיה

חברת ננוקס (Nanox) מנווה-אילן חתמה על הסכם עם חברת Gateway Group האוסטרלית לשיווק מכשיר ה-CT הדיגיטלי שפיתחה. היעד של ההסכם הוא לפרוש כ-1,000 מכשירי CT באוסטרליה, ניו-זילנד ונורבגיה ולספק שירותי דימות מסוג רנטגן ו-CT באזורים מרוחקים  במודל של תשלום-לכל-סריקה (pay-per-scan). זהו הסכם ההפצה המסחרי הראשון של ננוקס, והוא מבטיח לחברה תשלום של כ-58 מיליון דולר לשנה למשך 3 שנים, עם אופציה ל-3 שנים נוספות בכפוף להסכמת שני הצדדים.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות נרקם בסיוע קרן גישור דרום ישראל (SIBF), המקדמת שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות גלובליות. ננוקס (Nanox) פיתחה טכנולוגיית CT דיגיטלית המבוססת על ייצור קרני רנטגן באמצעות רכיב MEMS במקום באמצעות מנורת להט. להערכת החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר לייצר מערכות CT במחיר של 10,000 דולר למערכת, במקום מחיר של כ-3 מיליון דולר, שזהו כיום מחירם הממוצע של סורקי CT.

להביא את ה-CT גם למקומות מרוחקים

מכשיר ה-CT של ננוקס נתמך על-ידי פלטפורמת ענן המספקת את ממשק השירותלרופא, ותכלול גם כלי-עזר אבחוניים מבוססי בינה מלאכותית. החברה מסרה שמלבד המחיר והגודל הקטנים יותר של מערכות ה-CT הדיגיטליות, יש להן יתרונות מובנים נוספים: תמונות באיכות גבוהה יותר, פחות שגיאות הנובעות מתנועה יחסית בין הסורק לבין האדם הנבדק, ביצוע הדמאה מולטי-ספקטרלית, וקישוריות בזמן אמת בין ההדמאה לבין מכשירים טיפוליים אחרים, המאפשרת לבצע טיפול תחת בדיקת CT.

"המטרה שלנו היא להביא שירותי דימות מתקדמים לאזורים המרוחקים ביותר בעולם, וההסכם עם גייטוויי הוא צעד ישיר למימוש האסטרטגיה הזו," אמר מייסד ומנכ"ל ננוקס רן פוליאקין. ננוקס גייסה עד כה כ-55 מיליון דולר בסבבי גיוס שבהן שתתפו, בין היתר, קבלנית הייצור האלקטרוני פוקסקון, Fujifilm ו-SK Telecom.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: CT , Nanox , אוסטרליה