מדיגוס תספק מצלמות מיניאטוריות לטורקיה בכ-700 אלף אירו

16 ינואר, 2013

בשבוע שעבר גייסה החברה 8 מיליון דולר מקרן ההשקעות אורבימד תמורת 31% ממניות החברה. מדיגוס מפתחת מצלמות וידאו זעירות בקוטר של כ-1 מ"מ, המשמשות כחיישני בדיקת וידאו חד-פעמיים למגוון של טיפולים רפואיים

מצלמות הווידאו של החברה מיועדות לשמש כחיישנים רפואיים חד-פעמיים

MEDIGUS-CAMERAחברת מדיגוס (Medigus) חתמה על הסכם הפצה של המצלמות הרפואיות המיניאטוריות מתוצרתה בטורקיה. החברה מסרה שהמפיצה התחייבה לרכוש מערכות SRS II בהיקף של 705 אלף אירו לפחות בשלוש השנים הבאות. ההסכם ייכנס לתוקף החל מרגע קבלת רישיונות הייבוא של המערכות לטורקיה. חברת מדיגוס מעומר פיתחה מצלמת וידאו זעירה בקוטר קטן מ-1 מילימטר, עבור יישומים רפואיים. לפני שבוע השלימה החברה גיוס הון בהיקף של 8 מיליון דולר, באמצעות מכירת מניות לקרן אורבימד פרטנרס בשיעור של 31% ממניות החברה.

קרן OrbiMed מניו-יורק פועלת כגוף השקה בחברות מתחום מדעי החיים ומנהלת נכסים בשווי של כ-6 מיליארד דולר. בין השאר היא היתה מהמשקיעים הראשונים בחברת Given Imaging. בחודש אפריל 2012 היא הקימה את קרן ההשקעות OrbiMed Israel Partners , אשר קיבלה הון בהיקף של 222 מיליון דולר כדי לבצע השקעות בחברות מכשור רפואי בישראל. אחת מהפעולות הראשונות שלה היתה הובלת גיוס הון בהיקף של 20 מיליון דולר בחברת CerOx, אשר פיתחה טכנולוגיה לא-פולשנית למדידת זרימת הדם ושיעור החמצן בדם.

המצלמה הזעירה של חברת מדיגוס מיישמת את טכנולוגיית מארזי Through Silicon Via, שבה החיבור החשמלי מותקן באופן אנכי דרך הגלאי עצמו. השיטה מאפשרת למזער את מימדי המצלמה ולהוזיל את הייצור. מדובר במצלמה בקוטר של 0.99 מ"מ. למרות המיזעור, המצלמה מספקת תמונות באיכות גבוהה בזכות חיישן המכיל 45,000 פיקסלים ומשדר אותות וידאו בתקן HDMI. החיישן פותח בשיתוף פעולה עם חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) ומיוצר בתהליך CMOS במפעל של החברה במגדל העמק.

החברה מייעדת את המצלמות שהיא מפתחת לשימוש כחיישן בדיקה חד-פעמי. בתחילת החודש, למשל, היא הודיעה על סיום הפיתוח של מכשיר בדיקה בקוטר של 1.8 מ"מ בלבד מסוג מיקרו-לאפארוסקופ, המצוייד במצלמת וידאו ומיועד לביצוע חיווי ויזואלי בפרוצדורות כירוגיות קצרות, כגון ביופסיה בכבד ופעולות גניקולוגיות וכן לבצע פעולות דיאגנוסטיות. המכשיר מבוסס על על הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה שפותחה במסגרת מערכת האנדוסקופיה SRS לטיפול במחלת החזר קיבתי-ושטי (GERD).

בקצהו של המיקרו-לאפארוסקופ מורכבת מצלמת וידיאו זעירה בקוטר של 1.2 מ"מ ואמצעי תאורה, המאפשרים לקבל בזמן-אמת צילומי וידאו של הרקמה הנבדקת. בשבוע שעבר הושלמו בדיקות הבטיחות החשמלית של המכשיר, והחברה הודיעה שהיא תגיש בקשה לקבלת אישורי שיווק שלו באירופה (CE) ובארצות הברית (FDA).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית