ECI תובעת מ-HP פיצויים בהיקף של 38.5 מיליון שקל

8 אפריל, 2013

הוויכוח בין ECI לבין HP על גורלו של פרוייקט שרותי מיחשוב בהיקף של 120 מיליון דולר הגיע לבית המשפט: ECI טוענת ש-HP לא סיפקה את השירות, HP טוענת ש-ECI מנסה להתחמק מתשלומים

ECI_TELECOM"שירותי המחשוב לעובדי מחלקת הפיתוח פסקו מלעבוד למשך פרק זמן משמעותי"

חברת איסיאיי טלקום (ECI) הגישה היום תביעה נגד חברת HP בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובו היא תובעת פיצוי בהיקף של 38.5 מיליון שקל עקב אי עמידה בחוזה למתן תמיכה גלובלית בשירותי IT .

בתביעה מפרטת ECI שבאוגוסט 2010 היא חתמה עם HP על הסכם לאספקת שרותים מבוססי ענן באמצעות חוות שרתים בצרפת. היקף הפרויקט היה כ-120 מיליון דולר לעשר שנים, כאשר HP התחייבה להעביר את ECI למודל השרות החדש בתוך 8 חודשים בצורה מלאה.

אי.סי.איי טוענת שבפועל "HP נכשלה כשלון חרוץ ולא הצליחה  לעמוד בהתחייבויותיה. עד היום היא סיפקה פחות מ-50% ממה שהיתה אמורה לספק, ולא עברה מבחני קבלה שהיו אמורים להתבצע כבר לפני שנתיים".

בכתב התביעה היא כותבת שכבר בחודשים הראשונים התברר ש-HP אינה ערוכה לספק את השרות. "רמת הניהול, תכניות העבודה, התוכן והרמה המקצועית של הצוותים היו נמוכים ולא סיפקו תוצרים ראשוניים בסיסיים ביותר. חמישה חודשים לאחר המועד המתוכנן לעלייה לאוויר, החליפה HP את הצוות וקיבלה פסק זמן של חודשיים להיערכות מחדש".

בהמשך מתלוננת אי.סי.איי שרמת השירות הידרדרה ו-HP התקשתה לספק שרותים קריטיים בסיסיים. "אי.סי.איי התריאה על הכשלים לכל הדרגים ב-HP, כולל להנהלה הבכירה בחו"ל". לטענתה, בחודש אוגוסט 2012 היא החלה במו"מ שנועד להתאים את העלות השוטפת לרמת השרות שניתנה בפועל. "מכיוון ש-ECI לא הצליחה להגיע לעמק השווה כבר חצי שנה, ומוציאה כחצי מיליון דולר מיותרים בכל חודש, הוחלט לעצור את המשך החוזה עם HP ולהגיש נגדה תביעה בגין אי עמידה בחוזה".

חברת איסיאיי מפרטת סדרה של ליקויים לטענתה בשירות שהיא קיבלה מ-HP. בין השאר, חברת השרתים ש-HP הקימה בצרפת סיפקה שירות רק ל-900 משתמשים, ולא ל-3,000 משתמשים כפי שניקבע בהסכם. לטענתה, HP היתה צריכה לעדכן גם את תשתיות המיחשוב בחברת ECI עצמה, ולא עשתה זאת. התוצאה היתה פגיעה ממשית בתיפקוד החברה: "שירותי המחשוב לעובדים, לרבות עובדי מחלקת הפיתוח, פסקו מלעבוד למשך פרק זמן משמעותי".

היא גם טוענת בתביעה שהשירות שקיבלה פגע בה עיסקית ומנע ממנה לזכות הפרוייקטים: "אם הניתבעת היתה משלימה את כל אבני הדרך שנקבעו החל מחודש אפריל 2011, התובעת היתה זוכה להכרה בינלאומית כחלוצה בתחומה, שנחשפת להזדמנויות עיסקיות נוספות, ונוטלת חלק בפרוייקטים בינלאומיים רחבי-היקף".

 האם התביעה היא צעד טקטי למניעת תשלומים? 

להלן תגובת HP: "בעקבות החמרה במצבה העסקי והכספי של ECI, הצהירה ECI בפני HP כי אין ביכולתה ובכוונתה לעמוד בתנאי ההסכם עם HP. בעקבות זאת, ובעקבות הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם על-ידי ECI, לרבות אי-עמידה בתשלומים שהתחייבה להם, החליטה HP לבטל את ההסכם עם ECI ודרשה ממנה לשלם את דמי הביטול הקבועים בהסכם, בסך של כ-19 מיליון דולר. אין לנו כל ספק שהתביעה שהוגשה היום על-ידי ECI  היא לא יותר מצעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתה של HP לדמי ביטול ההסכם, והדברים יובהרו בבית המשפט״.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , משפט וקניין רוחני , תעשייה ישראלית