האישור ביפן יכול להכפיל את השוק של גיוון אימג'ינג פי 10

17 יולי, 2013

הסוכנות היפנית לתרופות ואבזרים רפואיים (PMDA) אישרה את השימוש בגלולת המצלמה PillCam COLON של חברת גיוון אימג'ינג. מנכ"ל החברה, חומי שמיר: "האישור יכול להגדיל את בסיס המשתמשים שלנו ביפן מ-1,000 לכ-10,000 משתמשים ביום"

הסוכנות היפנית לתרופות ואבזרים רפואיים (PMDA) אישרה את השימוש בגלולת המצלמה PillCam COLON של חברת גיוון אימג'ינג (Given Imaging).

PILLCAMמנכ"ל החברה, חומי שמיר, הסביר שמדובר בהחלטה חשובה מאוד עבור החברה, מכיוון שהשוק היפני הוא השוק הרפואי השני בגדלו בעולם. "האישור יכול להגדיל את בסיס המשתמשים שלנו ביפן מכ-1,000 כיום ל-10,000 משתמשים ביום". כיום משרד הבריאות ביפן מעודד כל אדם שעבר את גיל 40 לבצע בדיקת דם סמוי בצואה, אולם בפועל רק כ-25% מהאוכלוסייה מבצעים את הבדיקה. נוכחות דם סמוי בצואה יכולה לרמז על מחלות בדרכי העיכול, כולל סרטן. אולם רק 54.7% מהנבדקים שאצלם התגלו סימני דם ממשיכים הלאה לביצוע בדיקה של דרכי העיכול (קולונוסקופיה), הנחשבת ללא נעימה.

בחברת גיוון אימג'ינג מקווים שהבדיקה הלא-פולשנית שאותה מבצעת גלולת המצלמה, תעודד בדיוק את אותם נמנעים ותגרום להם לבצע את הבדיקה. להערכת ד"ר אקירה טראנו, ראש האגוד היפני לאנדוסקופיה באמצעות קפסולות, שעירו מקרי הסרטן בדרכי העיכול נמצא בעלייה תלולה ביפן. זהו גורם המוות המרכזי של נשים וצפוי להיות אחד מגורמי התמותה המרכזיים בקרב גברים ונשים כאחד בשנת 2020.

גלולת הווידאו PillCam COLON מצויידת בשתי מצלמות וידאו צבעוניות (בחזית ובירכתי הגלולה), סוללה ומקור אור (LED). הנבדק בולע את הגלולה (בקוטר 11 מ"מ) והיא חולפת בדרכי העיכול במשך 10 שעות שבמהלכן היא מצלמת אותם ומשדרת את המידע אל תחנות העבודה של הרופא. ההודעה על קבלת האישור הקפיצה את מניית החברה בנס"ק ביותר מ-10% בשבוע האחרון, והיום היא ניסחרת במחיר של כ-15.5 דולר המעניק לה שווי שוק של כ-487 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית