Orbotech פיתחה טכנולוגיה לבדיקת הצגים של אפל

25 מרץ, 2014

בלעדי ל-Techtime: יצרניות הצגים של אפל ביקשו מ-Orbotech לפתח עבורן פיתרון בדיקה שיאפשר לייצר צגי In-cell Touch החדשניים, שהחברה אימצה עבור מכשירי אייפון-5 והמוצרים שאחריו

אמיר פלג: "הצג החדש משנה את תהליכי הבדיקה הקיימים"

מכשיר אייפון עם צג In-cell
מכשיר אייפון עם צג In-cell

אחת מהחברות הסמויות העומדות מאחורי הצלחתו של מכשיר הטלפון אייפון-5 של Apple היא דווקא חברת Orbotech הישראלית. כך נודע ל-Techtime. הסיבה לכך נעוצה בהחלטתה של אפל להחליף את טכנולוגיית צגי המגע בסמארטפונים ובטאבלטים החדשים שלה, ולעבור לשיטת In-cell Touch החדשה, כדי להקטין את עובי הצג ולייצר מכשירים דקים יותר.

רוב צגי המגע בשוק מיוצרים משתי שכבות פונציונליות נפרדות. שכבת התצוגה המורכבת מפיקסלים ומציגה את המידע על הצג, ומעליה שכבה הכוללת תכונות של קיבוליות (Capacitance). שכבה זו מגיבה למגע אנושי ומעבד האבזר מתרגם את מיקום המגע לפקודות שיש לבצע.

אמיר פלג, אורבוטק
אמיר פלג, אורבוטק

בטכנולוגיית In-cell Touch ממוזגות שתי השכבות האלה לשכבה אחת. היא מבוססת על פיזור של אזורי חישה קיבוליים בין הפיקסלים המציגים מידע. התוצאה היא שהצג כולל מטריצה משולבת פיקסלים בגודל של 28 על 76 מיקרון וקבלי מגע בפיזור לא אחיד.

מנהל מוצר הבדיקה האופטית (AOI) בחטיבת הצגים השטוחים (FPD) בחברת אורבוטק, אמיר פלד, סיפר ל-Techtime שהתצורה החדשה יצרה קשיי בדיקה חדשים שהיצרנים התקשו להתמודד איתם. "החברות המייצרות את הצגים של אפל, LG ו-Japan Display, פנו אלינו בעקבות ההחלטה של אפל, ואמרו שהצג החדש משנה את תהליכי הבדיקה הקיימים, המבוססים על-כך שהצגים אחידים לחלוטין.

"הם ביקשו שנפתח עבורם מענה לפרדיגמת בדיקה חדשה". בחברת אורבוטק התמודדו עם האתגר של אפל באמצעות פיתוח טכנולוגיית Variable Pattern Inspection. בטכנולוגיה הזו ניתן לבצע בדיקות של צגים לא אחידים. לדבריו, הטכנולוגיה הזו איפשרה לייצר את הצגים החדים, ובפועל להוציא לשוק את המכשיר של אפל, ואת הדורות הבאים אחריו.

מה הם הקשיים החדשים בבדיקת צגי-מגע?

פלד: "כיום הלקוחות מדברים על הטמעת צגי 4K גם בטלפונים. מדובר בצגים הכוללים כ-2,000 על 4,000 פיקסלים בכל צג. בנוסף לצורך להתמודד עם הרזולוציה הגבוהה, קיימת בעיית הספק: היצרנים דורשים שזמן הבדיקה הכולל יישאר 45 שניות, כמו בצגים הישנים.

קיימות הפתחויות נוספות בשוק הצגים הדורשות מענה טכנולוגי. היצרנים מתחילים להשלב דרייברים ומעגלים אלקטרוניים בקצוות משטחי הזכוכית של הצגים. האזור הזה הופך להיות קריטי ודורש ביצוע בדיקות ויזואליות ובדיקות פונקציונליות. תחום הדיקה הזה קיבל את הכינוי Mobile Display Peripheral Inspection

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: featured