TowerJazz סוגרת את מפעל הייצור בנישיוואקי, יפן

1 אפריל, 2014

השיקה את החברה המשותפת עם פנאסוניק: TowerJazz מקבלת לשליטתה שלושה מפעלי ייצור של פנאסוניק, וסוגרת את המפעל ביפן שרכשה מחברת מיקרון בשנת 2011

TowerJazz השיקה את החברה המשותפת עם פנאסוניק;  מקבלת לשליטתה שלושה מפעלי ייצור של פנאסוניק, וסוגרת את המפעל שרכשה מחברת מיקרון

מפעל הייצור בנישיוואקי, יפן
מפעל הייצור בנישיוואקי, יפן

חברת טאואר (TowerJazz)  הודיעה היום על השלמת הקמתה של החברה החדשה JV, שהיא חברה משותפת של טאואר עם פנאסוניק (Panasonic). החברה חדשה נמצאת בשליטה (51%) של טאואר כאשר פנאסוניק מחזיקה בשאר המניות (49%).

במסגרת העיסקה מעבירה פנאסוניק את שלושת מפעליה בעיר הוקוריקו ביפן לבעלות JV, ואילו טאואר מעניקה לה מניות בשווי של 7.5 מיליון דולר. בעקבות העיסקה תחזיק פנאסוניק בכ-1.8% ממניות טאואר-ג'אז.

המפעלים מייצרים שבבים בפרוסות סיליקון של 8 אינטש ו-12 אינטש. במקביל, התחייבה פנאסוניק לבצע הזמנות ייצור מ-JV לפחות במשך חמש השנים הבאות. להערכת טאואר, מדובר בהיקף ייצור של כ-400 מיליון דולר בשנה. מכאן שפנאסוניק התחייבה לבצע הזמנות בהיקף כולל של כ-2 מיליארד דולר.

אמיר אלשטין (מימין) וראסל אלוונגר
אמיר אלשטין (מימין) וראסל אלוונגר

המפעלים החדשים מעניקים לטאואר טכנולוגיית ייצור של חיישני CMOS בתהליך של 65 ננומטר, ייצור רכיבים לוגיים בתהליך של 45 ננומטר וקיבולת ייצור הנאמדת בכ-800,000 פרוסות סיליקון (Wafers) בשנה. החברה תשמש כיצרן של רכיבי פנאסוניק, ותשווק את כושר הייצר שלה ללקוחות נוספים.

ארגון מחדש של תשתית הייצור ביפן

במקביל, טאואר תסגור את מפעל הייצור בעיר נישיווואקי ביפן, שאותו היא רכשה מחברת מיקרון ביוני 2011 תמורת כ-140 מיליון דולר. בעקבות העיסקה הפכה מיקרון לבעלת מניות בטאואר שיעור של כ-5%.

מעניין לציין שסגירת המפעל בנישיוואקי נעשית בד בבד עם סיום הסכם הייצור לחברת מיקרון, שהיה חלק מסעיף הרכישה של המפעל. יו"ר טאואר-ג'אז, אמיר אלשטין, אמר שהארגון מחדש של תשתית הייצור ביפן ישפר את הריווחיות של טאואר.

המהלך צפוי להקטין את ההוצאה הקבועה של טאואר בכ-130 מיליון דולר בשנה. טאואר הודיעה שהיא שכרה את שירותיה של חברת כוח אדם יפנית כדי לטפל בתעסוקת העובדים שנותרו במפעל. המוצרים המיוצרים כעת במפעל בנישיוואקי, יועברו לייצור במפעלים אחרים של החברה בעולם.

מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, אמר השותפות עם פנאסוניק מייצרת שיתוף פעולה בין שתי חברות המתמחות ברכיבים אנלוגיים. "פנאסוניק היא חברה מובילה בתחום המערכות והרכיבים האנלוגיים וחברת טאואר היא מובילה בתחום ייצור השבבים האנלוגיים. השותפות מביאה מוצרים ולקוחות חדשים אל מטריית הפעילות של טאואר-ג'אז".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured