Infineon רוכשת את IR מארה"ב תמורת 3 מיליארד ד'

21 אוגוסט, 2014

חברת Infineon הגרמנית בולעת את המתחרה, יצרנית הסמיקונדקטורס הוותיקה מארה"ב, כחלק מהאסטרטגיה שלה שלה לעבור מאספקת מוצרים ורכיבים, לאספקת פתרונות ניהול הספק מלאים

Infineon הגרמנית בולעת את יצרנית השבבים האמריקאית, כחלק מהאסטרטגיה שלה שלה לעבור מאספקת מוצרים ורכיבים, לאספקת פתרונות ניהול הספק מלאים

INFINEON

עיסקת ענק נוספת בתעשיית השבבים, המתאהבת ביתרונות לגודל: חברת Infineon חתמה על הסכם לרכישת חברת International Rectifier Corporation בעיסקת מזומנים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. אינפיניאון תשלם 40 דולר לכל מנייה של IRC, מחיר המייצג פרימיום של כמעט 50% בהשוואה למחיר המניה כיום.

העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להסתיים בסוף 2014 או בתחילת 2015, תלוי באישורים הרגולטוריים. בעקבות ההודעה אתמול בערב, זינקה מניית IR בבורסה של ניו-יורק בכ-47% למחיר של 39.1 דולר.

מנכ"ל אינפיניאון, ד"ר ריינהרד פלוס, אמר שזו הזדמנות נדירה: "ההיכרות המצויינת של IR עם הצרכים של לקוחות ספציפיים וההיכרות שלהם עם היישומים, יתרמו להתפתחות של אינפיניאון מחבגרה המספקת מוצרים ולחברה המספקת פתרונות מערכתיים שלמים. נשיא ומנכ"ל IR, אולג חייקין, אמר שהעיסקה ממזגת שתי חברות מובילות בתחום פתרונות ניהול ההספק. "החברות משלימות אחת את השנייה ומפעילות מערכי ייצור ומו"פ גדולים".

מפעל ייצור שבבים של אינפיניאון בדרזדן, גרמניה
מפעל ייצור שבבים של אינפיניאון בדרזדן, גרמניה

על-פי תנאי העיסקה, אינפיניאון תשלם כ-2.4 מיליארד דולר במזומן. היא תממן את הרכישה מההון העצמי ומלוואה בהיקף של 1.5 מיליארד אירו שהיא לוקחת מסיטיגרופ ומריל לינץ'.

חברת IR מתמחה בעיקר בטרנזיסטורי הספק IGBT חסכוניים באנרגיה, מודולי הספק חכמים, טרנזיסטורי הספק מסוג MOSFET ורכיבי ניהול הספק דיגיטליים. בנוסף, היא מפעילה מערך ייצור מתקדם של רכיבי גאליום ניטריד (GaN) לייצור טרנזיסטורי הספק. הדבר יסייע לחזק את מעמדה של אינפיניאון בתחום הרכיבים והפתרונות מבוססי GaN.

אסטרטגיית הפתרונות של אינפיניאון

בדיקת איכות הייצור של רכיבי GaN בחברת IR
בדיקת איכות הייצור של רכיבי GaN בחברת IR

מטרת המיזוג היא ליצור ספקית של פתרונות הספק מקיר לקיר. שתי החברות הודיעו שהעיסקה תייצר "כלכלת גודל באמצעות אופטימיזציה של של פעילות שתי החברות והרחבת פעילות הייצור של אינפיניאון בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ". העיסקה גם מעניקה ליצרנית האירופית נגישות אל השוק האמריקאי ואל השוק האסיאתי, שבהם IR חזקה יותר מחברת אינפיניאון.

חברת International Rectifier Corporation מאל-סגונדו, קליפורניה, הוקמה בשנת 1947 ומתמחה בפתרונות האנלוגיים דיגיטליים ואותות מעורבים. היא מעסיקה כ-4,000 עובדים, ובשנת הכספים האחרונה (שהסתיימה ביוני 2014) הסתכמו מכירותיה בכ-1.1 מיליארד דולר. תשתית הייצור שלה כוללת 3 מפעלי ייצור שבבים בארה"ב, אחד בסינגפור ואחד בבריטניה.

בנוסף, היא מפעילה שני מפעלי הרכבה ובדיקות בארה"ב ובמקסיקו. מעניין לציין שבדו"ח השנתי של החברה שפורסם אתמול, מופיעה אינפיניאון ברשימת המתחרות העיקריות של חברת IR ברוב מגזרי השוק שלה. פירוש הדבר שהעיסקה מעניקה לאינפיניאון שוק קיים ורשימת לקוחות ממשיים, ולא רק טכנולוגיה.

IR STOCK
מניית IR מזנקת בעקבות ההודעה אתמול בערב

חברת אינפיניאון ממינכן, גרמניה, היא ענקית שבבים המעסיקה כ-26,700 עובדים ומכירותיה בשנת 2013 הסתכמו בכ-3.84 מיליארד אירו. היא ניסחרת בבורסה של פרנקפורט לפי שווי של כ-12.9 מיליארד דולר. ההודעה על העיסקה דווקא הפילה את המנייה שלה בכ-2%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured