CEVA נכנסה לסמארטפון "האמריקאי" הראשון של Intel

19 אוקטובר, 2014

מדובר בתצורה חדשה הכוללת סמארטפון ועמדת עגינה עם צג של טאבלט. המכשיר מתוצרת Asus מיועד לרשת התקשורת של AT&T. המודם שלו מבוסס על מעבד אותות של חברת CEVA הישראלית

מדובר בתצורה חדשה הכוללת סמארטפון ועמדת עגינה עם צג של טאבלט. המודם של המכשיר מבוסס על מעבד אותות של חברת CEVA הישראלית

ה-PadFone של Asus: תצורה חדשה של סמארטפון/טאבלט
ה-PadFone של Asus: תצורה חדשה של סמארטפון/טאבלט

חברת Asus תציג בסוף החודש סמארטפון LTE חדש בשם PadFone X, המבוסס על ערכת שבבי LTE של חברת Intel. המכשיר יופץ עבור רשת התקשורת של AT&T ויימכר תמורת 200 דולר בלבד. ההכרזה מבטאת את הכניסה המהותית הראשונה של חברת Intel אל שוק ה-LTE האמריקאי.

מדובר בבשורה טובה לחברת CEVA הישראלית, אשר מעבד האותות שלה מריץ את מודם ה-LTE של הסמארטפון החדש, המבוסס על ערכת השבבים XMM 7160 של אינטל. ערכה זו פותחה בחטיבת התקשורת שאינטל רכשה מ-Infineon, אשר היתה לקוחה ותיקה של CEVA.

גם מבחינת הצרכנים מדובר במוצר מעניין: מכשיר ה-PadFone X הוא סמארטפון בעל צג של 4.5 אינטש אשר מופעל באמצעות מעבד Atom של אינטל. אחת מהתכונות הייחודיות שלו נעוצה בעמדת העגינה: היא כוללת סוללה גדולה יותר וצג בגודל של 7 אינטש. כאשר הטלפון מחובר אליה – הוא יכול להשתמש במערכת כטאבלט בקנה מידה מלא. בשורה מעניינת נוספת נעוצה באורך החיים של הסוללה: במתכונת סמארטפון המכשיר פועל 15.8 שעות בהטענה אחת. במתכונת של טאבלט הוא פועל במשך 28.3 שעות בהטענה יחידה.

MediaTek חושפת SoC חדש הכולל את CEVA

בתוך כך, בקרוב ייצאו לשוק טלפונים חדשים נוספים עבור רשתות LTE המבוססות על מעבדי CEVA. בשבוע שעבר הכריזה חברת MediaTek על שבב טלפון מלא (SoC) מדגם MT6735 הכולל גם מודם וגם מעגלי RF בשבב יחיד. השבב כולל מעבדי ARM חדשים מדגם Cortex-A53, מעבד גרפי של ARM מסוג Mali-T720 ומודם CDMA2000 המתאים לכל תקני ה-LTE הנהוגים בעולם. המודם מבוסס טכנולוגיה של חברת VIA הטאיוואנית, שפותחה בשיתוף פעולה עם חברת CEVA.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני