Sckipio מר"ג פיתחה ערכת G.Fast הראשונה בעולם

19 אוקטובר, 2014

חברת Sckipio הוקמה על-ידי יוצאי חברת CopperGate וגייסה 10 מיליון דולר. היא הכריזה על ערכת שבבים מהפכנית המאפשרת להביא לבית הלקוח קצב תעבורת נתונים מסחרר של 1Gbps

חברת Sckipio הוקמה על-ידי יוצאי חברת CopperGate, והכריזה על ערכת שבבים המאפשרת להביא לבית הלקוח קצב תעבורת נתונים מסחרר של 1Gbps

מודם ה-G.Fast של חברת Lantiq הגרמנית. מבוסס על שבבי Sckipio
מודם ה-G.Fast של חברת Lantiq הגרמנית. מבוסס על שבבי Sckipio

חברת הסטארט-אפ הישראלית Sckipio Technologies פותחת את השוק החדשני של תקשורת היפר-מהירה על-גבי צמד חוטי נחושת. החברה הכריזה על ערכת השבבים הראשונה בעולם המסוגלת לממש את התקן החדשני G.fast G.9700/G.9701 של ארגון התקשורת העולמי (ITU), המיועד לספק לצרכנים הביתיים מהירות גישה של 1Gbps על-גבי כבלי הנחושת הקיימים.

דוד באום: "המחיר של סיבים אופטיים גבוה מדי"
דוד באום: "המחיר של סיבים אופטיים גבוה מדי"

חברת סקיפיו הוקמה בתחילת 2012 על-ידי קבוצה של מהנדסים שעבדו בעבר באורכית ולאחר מכן ייסדו את חברת CopperGate, שנמכרה ל-Sigma Designs. כיום היא פועלת מרמת-גן ומעסיקה כ-35 עובדים. בחברה השקיעו קרנות ההון סיכון ג'נסיס, ג'מיני, אביב ואמיתי האמריקאית שהזרימו לה הון של 10 מיליון דולר בסוף 2012.

פריצת-דרך טכנולוגית

מדובר באחד מהתקנים המפתיעים והמהירים שנוסחו בתעשיית התקשורת, מכיוון שעד לאחרונה האמינו רוב אנשי המקצוע שאי-אפשר להשיג קצבים כאלה בקווי נחושת, עקב תופעת ההפרעות ההדדיות (Cross Talk).

מייסד משותף ומנכ"ל סקיפיו, דוד באום, סיפר ל-Techtime שהתקן כל-כך חדש, שפירסומו מתוכנן להיעשות רק בסוף השנה.

כיצד ניתן להשיג קצב תעבורה כל-כך מהיר?

באום: "התקן מבוסס על טכנולוגיית Vectoring, המאפשרת לחשב את ההפרעות ההדדיות שקווי התקשורת מייצרים בסביבתם הקרובה. מכיוון שכל האותות לקבוצת צרכנים יוצאים מאותה קופסת תקשורת, הטכנולוגיה הזו מאפשרת לכל נקודת תקשורת סמוך לבניין המגורים לחשב את אופי ההפרעות ולהורות למודם אצל הצרכן כיצד לבטל את ההפרעות ולקבל אות נקי". ללא ביטול הרעשים אי-אפשר להעביר נתונים בקצב של יותר מ-100Mbps.

התקן החדש נוסח בעקבות פנייה של קבוצת ספקיות תקשורת גדולות אל ארגון התקשורת העולמי. במהלך 2011 התברר להן שמה שנראה כפתרון האולטימטיבי לבעיית רוחב הפס בבית הלקוח, כלומר סיבים אופטיים, הוא פתרון טכנולוגי שאינו יכול להתממש מבחינה עסקית".

GFAST

הסיבים האופטיים יקרים מדי

לדבריו, התברר לספקיות התקשורת שהבעיה העיקרית נעוצה ב-200 המטר האחרונים. "כדי להביא את הסיבים לבית הלקוח יש צורך לבצע עבודות חפירה, התקנה ובניית תשתיות במחיר של יותר מ-1,500 דולר ללקוח. חברת Verizon השקיעה כ-45 מיליארד דולר בהכנת תשתיות לכ-18 מיליון לקוחות פוטנציאליים, ורק 6 מיליון לקוחות התחברו בפועל. כלומר היא השקיעה יותר מ-7,500 דולר ללקוח משלם.

"ממשלת אוסטליה יזמה תוכנית שנועדה לספק שירותי סיב עד הבית (Fiber to Home) לכל התושבים. התברר שהעלות שלה היא יותר מ-65 מיליארד דולר, והממשלה נאלצה לבטל את התוכנית. לכן ספקיות התקשורת ביקשו שיגובש תקן לתקשורת מהירה עבור 250 המטרים האחרונים לפני בית הלקוח".

חברת סקיפיו זיהתה את התהליך כבר בשלביו הראשונים, והצטרפה אל הקבוצה המגדירה את התקן. להערכת דוד באום, החברה תרמה כרבע מההגדרות שלו. התקן מתאר התקנת יחידת הפצה מקומית (Distribution Point Unit) במרחק של 250 מטר מבניין המגורים, אשר מסוגלת לספק שירות תקשורת מהיר ל-16 דירות. יחידות אלה מחוברות מצד אחד אל הרשת של חברת הטלקום באמצעות סיב אופטי, ומהצד השני אל בתי הצרכנים באמצעות כבל נחושת המפעיל את פרוטוקול G.Fast.

מודם בדירה ויחידת הפצה לבניין

במקביל, בבתי הלקוחות מותקנים מודמי G.Fast המשתמשים בקווי הנחושת הקיימים, ולכן אינם דורשים פעולות קידוח, התקנה ומתיחת כבלים. הם נמצאים בקשר רציף עם יחידת ה-DPU, מספקים לה משוב על איכות האות ומקבלים ממנה הוראות כיצד לבטל את הרעשים המגיעים מהקווים האחרים בבניין.

ההכרזה של סקיפיו כוללת ערכת שבבי DP3000 המנהלת את כל התעבורה (אנלוגית ודיגיטלית) של נקודת התהחברות לרשת (DPU), וערכת שבבי CP1000 המנהלת את המודם הביתי הפועל בתקן G.Fast. במקביל, היא פירסמה תכנון ייחוס של יחידת ההפצה המקומית (DPU) מדגם DP3016-EVM, ותכנון ייחוס של המודם הביתי CP1000-EVM.

תכנון הדגמה של סקיפיו לתקן G.Fast
תכנון הדגמה של סקיפיו לתקן G.Fast

במקביל להכרזה על ערכת הרכיבים שלה, הודיעה חברת Lantiq מנירנברג, גרמניה, על זמינות התכנון של יחידת התקשורת הביתית המבוססת על שבבי Sckipio. תכנון הייחוס של Lantiq כולל לצד שבבי Sckipio את מעבד הקישוריות שלה, Sckipio. הוא כולל תקשורת Wi-Fi מהירה, ממשק Ethernet ויכולת VoIP מובנית.

בימים אלה נמצאים בשלבי פיתוח והכנה לשוק אבזרי תקשורת G.Fast מבוססי סקיפיו מתוצרת החברות Suttle, XAVi ו-Zinwell.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured