DSPG מצאה מפתח לבית החכם אצל Qualcomm

23 אוקטובר, 2014

חברת DSPG פיתחה נתב תקשורת אלחוטי ביתי ביחד עם חברת Qualcomm. הנתב מספק קישוריות גם לטלפוניה אלחוטית (ULE), ומשתלב באסטרטגיית ה-Smart Gateway של ענקית הסלולר האמריקאית

חברת DSPG פיתחה נתב תקשורת אלחוטי ביתית ביחד חברת עם Qualcomm, המשתלב באסטרטגיית Smart Gateway של ענקית הסלולר האמריקאית

QUALCOMM SMART GATEWAY

חברת DSPG מהרצליה דיווחה על שיתוף פעולה עם Qualcomm בתחום האינטרנט של הדברים (IoT). החברה הציגה השבוע נתב תקשורת המבוסס על שבב IPQ806 של קואלקום שבו שולב שבב DCX81 של DSPG, המאפשר לספק יישומי IoT על-גבי תדר של מכשירי טלפון אלחוטיים בטכנולוגיית ULE.

מדובר בטכנולוגיה ותיקה מאוד שעל-בסיסיה צמחה חברת DSPG. היא מאפשרת תקשורת אלחוטית בין אפרכסת אלחוטית של הטלפון הביתי, לבין תחנת הבסיס שלו המתחברת לקו הטלפון הנייח המגיע מספק התקשורת. למרות ש-DSPG נחשבת לספקית שבב התקשורת המובילה בעולם בתחום זה, מדובר בשוק הנמצא בירידה מתמתדת, עקב ירידה במכירות טלפונים ביתיים אלחוטיים.

בשנים האחרונות גיבשה החברה אסטרטגיה שנועדה להפוך את תקשורת ה-ULE לרשת ביתית אלחוטית המנהלת את כל יישומי הבית החכם: תאורה, מיזוג אוויר, מכשירים ביתים, שערים אוטומטיים, מצלמות אבטחה ועוד. אולם השוק לא קנה את הרעיון.

מפגש בין שתי אסטרטגיות שונות

שיתוף הפעולה עם קואלקום (למעשה עם חטיבת Atheros האחראית על תחום ה-Wi-Fi בחברה) מעורר שאלות מעניינות. חברת קואלקום היא המובילה העולמית באספקת שבבי תקשורת סלולרית. אולם לאחרונה החברה הגיעה למסקנה שהצמיחה בתחום הסלולרית היא מוגבלת, ותחום הצמיחה הגדול הבא הוא תחום האינטרנט של הדברים.

במסגרת זאת היא ביצעה מספר מהלכים אסטרטגיים: בשנת 2012 היא רכשה את חברת Atheros Communications תמורת 3.1 מיליארד דולר, ובשבוע שעבר הגישה בקשה לרכוש את CSR הבריטית תמורת 2.5 מיליארד דולר. כיום היא מקדמת אסטרטגיית IoT מלאה הממוקדת בבית החכם, בשם Qualcomm Smart Gateway. להערכת קואלקום, בכל בית אמריקאי יש כיום 7 אבזרים מקושרים, ועד לשנת 2020 יגיע מספרם לכ-22 אבזרים מקושרים.

האסטרטגיה החדשה כוללת אספקת תוכנות, יישומים במתכונת של אפליקציות ניידות ותשתית תקשורת בתקן IEEE 802.11ac, שהוא תקן ה-Wi-Fi המהיר ביותר כיום (1-2Gbps) ומאפשר לטפל בריבוי משתמשים. ליבת הפתרון הוא "מעבד אינטרנט" מדגם IPQ אשר מנהל את התקשורת בכל הרשת הביתית ומאפשר הקצאה חכמה של משאבים לכל המשתמשים.

האם קואלקום תדחף את DSPG לתחום חדש?

שיתוף הפעולה עם קואלקום מלמד ש-DSPG הגיעה למסקנה שאין ביכולתה לחנך את השוק ולהוביל אותו אל טכנולוגיית ULE כליבת הבית החכם. היא החליטה להצטרף אל חברה שעוצמתה השיווקית והטכנולוגית מאפשרת לה לא רק לחנך את השוק – אלא ממש להוביל אותו. מהבחינה הזו ייתכן שהיא מצאה את השותף האידיאלי. הכנסת שבב לתוך מערכת או תכנון ייחוס של קואלקום, מבטיח הזמנות בהיקף המוני.

להערכת Techtime עדיין קיימים סימני שאלה סביב שיתוף הפעולה הזה. האינטרס של קואלקום הוא למזג בין פלטפורמת ה-IoT שלה לבין השוק הסלולרי, ולקדם את תחום ה-Wi-Fi. שיתוף הפעולה עם DSPG נראה כניסיון לתפוש שוק שעדיין יש לו משקל גדול, אבל עתידו ככל הנראה נמצא כבר מאחוריו.

השאלה הגדולה היא האם DSPG תוכל למנף את שיתוף הפעולה הזה, ולהציע לקואלקום משהו חדש וייחודי שיוכל להיות חלק אינטגרלי גם בעתיד בתוך פלטפורמת Smart Gateway. ככל הנראה גם שוק ההון מתלבט בשאלה הזו: לאחר ההודעה אתמול הפסידה מניית DSPG בנסד"ק 15 סנטים ממחירה וכיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של 256 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured