electronica 2014: אירופה מטילה את יהבה על ה-IoT

13 נובמבר, 2014

מנכ"ל פריסקייל, גרג לואה, בדיון המנכ"לים המסורתי של תערוכת electronica: "היום הכלב שלי מקושר לאינטרנט. אני בטוח שלפני חמש שנים אף אחד לא חשב על האינטרנט של הכלבים"

מנכ"ל פריסקייל, גרג לואה, בדיון המנכ"לים של תערוכת electronica: "היום הכלב שלי מקושר לאינטרנט. אני בטוח שאף אחד לא חשב על האינטרנט של הכלבים"

ELECTRONICA CEO ROUNDTABLE

תעשיית השבבים האירופית מקווה לחזור למעמד של תעשייה מובילה, ומטילה את יהבה על מהפיכת האינטרנט של הדברים (IoT). כך התברר השבוע במהלך פורום המנכ"לים המסורתי
שפתח את תערוכת electronica 2014 המתקיימת השבוע במינכן.

בדיון השתתפו נשיא ומנכ"ל STMicroelectronics קרלו בוזוטי, נשיא ומנכ"ל NXP Semiconductors ריק קלמר, נשיא ומנכ"ל Freescale גרג לואה ומנכ"ל חברת Infineon Technologies ד"ר ריינהארד פלוס.

על-פי התוכנית, מנהלי חברות השבבים היו אמורים לדבר על אתגרי הבטיחות של האינטרנט של הדברים, אולם בפועל התברר שהמנכ"לים רואים בתופעה הזו הזדמנות להשיג מטרות נוספות. בשלב הראשון, הם הודו שהם לא יודעים לאן השוק הולך. מנכ"ל פריסקייל הסביר שלאף אחד אין מושג מה  יהיו היישומים המובילים את התחום. "מבחינת יצרני השבבים ברור שמדובר בעולם הדורש בטיחות גבוהה והספק נמוך".

מה זה IOD?

הוא נתן דוגמא מאלפת: "היום הכלב שלי מקושר לאינטרנט. אני בטוח שלפני חמש שנים אף אחד לא חשב על האינטרנט של הכלבים (IoD). המסקנה היא שאנחנו לא צריכים להגדיר מהו IoT, אלא לייצר שבבים שבאמצעותם הלקוחות שלנו יעשו דברים שאנחנו לא יכולים לדמיין".

מנכ"ל אינפיניאון טען שכאשר מדברים על האינטרנט של הדברים, "חושבים יותר מדי על האיטרנט. אנחנו לא צריכים לחשוב על האבזרים, אלא על הדרך שבה הם מתחברים. למשל, כשמדברים על מכונית מקושרת לא צריך להתמקד ברשת אלא ביעד של השגת מכונית בטוחה. מכונית שלעולם לא תיקלע לתאונות. הגדרה כזו ממחישה מדוע ה-IoT צריך להתבסס על תשתית אמינה מאוד, יעילה מאוד ובטוחה".

מנכ"ל חברת ST, העניק לדיון צביון שונה: אנחנו הולכים לקראת עולם שיהיו בו 8 מיליארד בני-אדם, אשר 60% מהם יתגוררו בערים גדולות מאוד. כדי שניתן יהיה להתמודד עם המציאות הזו, הערים חייבות להיות חכמות".

געגועים ל-GSM

לדבריו, בעבר הובילה אירופה את מהפיכת התקשורת הניידת בזכות תקן GSM שהיא פיתחה, אבל איבדה את ההובלה. "האינטרנט של הדברים דורש יכולת אבטחה. תשתיות תקשורת, תשתיות ענן ןיידע תעשייתי. יש לנו את כל זה ולכן זאת כעת הזדמנות לחברות סטארט-אפ אירופיות להוביל את התחום בעולם".

מנכ"ל אינפיניאון הדגיש את היתרון האבטחתי:  "אירופה חזקה מאוד התחום האבטחה והשמירה על הפרטיות. באמריקה רק עכשיו מתחילים לגלות את הנושאים האלה. רמת האבטחה בארצות הברית כהיא כמו של מדינת עולם שלישי".

הכניסה לתערוכת אלקטרוניקה, השבוע במינכן
הכניסה לתערוכת אלקטרוניקה, השבוע במינכן

מנכ"ל פריסקייל, גרג לואה, החזיר את הדיון לשאלת הפיתרון המערכתי: "בתוך עשר שנים נמכור מכוניות שלא יהיו מעורבות בתאונות. אם הנהג יסבול מהתקף לב תוך כדי נסיעה, המוניטור האישי שלו יתקשר עם המכונית, שתשתלט על הנסיעה ותוביל את הנהג לחדר המיון".

אולם למרות כל היתרונות הללו, ולמרות הקירבה של יצרני השבבים האירופים לתעשיית הרכב האירופית, הם מתמודדים עם מציאות כלכלית מוכרת מאוד לתעשיינים ישראלים. קרלו בוזוטי: "המכירות שלנו הן בדולרים אבל ההוצאות שלנו הן באירו. שער המטבע של האירו מול הדולר נותן יתרון מהותי למתחרים האמריקאים.

"שער הדולר מול האירו יהיה הגורם העיקרי שיקבע האם הייצור יישאר באירופה או ייצא ממנה. חברת ST מחוייבת לייצר באירופה, אבל שער המטבע מקשה עלינו לעשות זאת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות

פורסם בתגיות: featured