מה ניתן ללמוד מהתוצאות השנתיות של Intel

20 ינואר, 2015

המבחן של Intel הוא פשוט: האם הצמיחה שלה בתחום הזה מקבילה לצמיחה העולמית בתחום ה-IoT - גבוהה ממנה – או שהיא לא עומדת בקצב.

המבחן של Intel הוא פשוט: האם הצמיחה שלה בתחום הזה מקבילה לצמיחה העולמית בתחום ה-IoT – גבוהה ממנה – או שהיא לא עומדת בקצב.

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', מציג את מודול המיחשוב הלביש Curie
מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', מציג את מודול המיחשוב הלביש Curie

בסוף שבוע שעברה דיווחה חברת אינטל (Intel) על התוצאות הכספיות שלה לשנת 2014. מהדו"ח עולה שמכירותיה בשנת 2014 הסתכמו ב-55.9 מיליארד דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-11.7 מיליארד דולר.

חטיבות המוצר המרכזיות היו מכירת מעבדים למחשבי PC, שהסתכמו ב-34.7 מיליארד דולר – עלייה של 4% בהשוואה ל-2013. המכירות של קבוצת מרכזי הנתונים צמחו ב-18% להיקף של 14.4 מיליארד דולר. התחום החדש של האינטרנט של הדברים צמח ב-19% להיקף של 2.1 מיליארד דולר, ותחום שירותי התוכנה נשאר כמעט ללא שינוי: מכירות של 2.2 מיליארד דולר. האכזבה הקבועה היא בשוק המוצרים לתקשורת ניידת: ירידה של 85% במכירות להיקף של 202 מיליון דולר בלבד.

להערכת החברה, בשנת 2015 היא תשקיע כ-20 מיליארד דולר במחקר ופיתוח ובעסקאות לרכישת חברות אחרות. עקב מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה בעולם וכחברה אשר מהווה כמעט מונופול בשוק המחשבים האישיים והשרתים, התוצאות של חברת אינטל מעניקות הצצה למגמות מרכזיות בשוק הטכנולוגיה.

בוננזת מרכזי הנתונים

התופעה הבולטת ביותר היא ששוק המחשבים האישיים אינו גווע. למרות התחרות העזה מצד אבזרים ניידים, המחשבים ממשיכים לשמש כעמוד השדרה הטכנולוגי של הכלכלה המודרנית, וככל הנראה ישמרו על מעמדם לאורך זמן. בשנה שעברה, כאשר היא דיווחה על ירידה של 4% במכירות לשוק המחשבים האישיים, התחושה היתה שהשוק מתחיל להתכווץ. אולם השנה היא החזירה לעצמה את 4% האבודים. המסקנה היא שמדובר בשוק בוגר ויציב, עם תנודות שנתיות קטנות מאוד.

הצמיחה המרשימה של קבוצת מרכזי הנתונים מלמדת שככל שגדלה עוצמת המחשוב של האבזרים שבידי הלקוחות הסופיים, כך גדולת ההשקעות במרכזי הנתונים המעניקים להם תמיכה מאחור. למעשה, כמעט כל אפליקציה חדשה היוצאת היום למכירה בשוק, נשענת על ניתוח מידע ועל אלגוריתמים המורצים בענן – כלומר במרכזי הנתונים.

גם בשנה שעברה אינטל הגדילה את המכירות בשוק מרכז הנתונים (ב-7%). המשך הצמיחה בשוק מלמדת שמדובר בשוק המעניין ביותר של אינטל כיום, למרות שהוא נמצא ברקע, הרחק מעיני הלקוח הסופי.

מהבחינה הזו, גם אם אינטל היתה מתמקדת בשוק השרתים בלבד – היא היתה מבטיחה לעצמה צמיחה יפה לאורך זמן. התחום השני הוא האינטרנט של הדברים, הכולל גם את כל מוצרי המיחשוב הלביש. זהו אחד מהנושאים הקרובים ביותר לליבו של מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', אשר הגדיר אותו כתחום ליבה אסטרטגי של החברה.

בתחום הזה היא מתמודדת עם מורשת של חברה שהטכנולוגיה שלה לא פותחה מלכתחילה להשגת רמות ביצועים גבוהות בהספק נמוך מאוד. אומנם אינטל טוענת שכיום היא משיגה יחס ביצועים/הספק לא פחות טוב מזה של מעבדים מבוססי ARM, אולם התחרות כאן קשה מאוד, מכיוון שהקהילה (אקו-סיסטם) של ARM בתחומים האלה גדולה בהרבה.

כאן המבחן של אינטל הוא פשוט: האם הצמיחה שלה בתחום הזה מקבילה לצמיחה העולמית בתחום ה-IoT, גבוהה ממנה – או שהיא לא עומדת בקצב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured