הממשק התלת-מימדי נכנס למיינסטרים של המחשבים

4 פברואר, 2015

המחשבים עם מצלמת RealSense התלת-מימדית שפותחה בחיפה מתחילים לצאת לשוק. מולי אדן בכנס iNNOVEX: "כיום הממשק אדם מכונה הוא אסון. אנחנו צריכים לתקשר עם מחשבים באופן טבעי"

המחשבים עם מצלמת RealSense התלת-מימדית שפותחה בחיפה מתחילים לצאת לשוק. מולי אדן בכנס iNNOVEX: "כיום הממשק אדם מכונה הוא אסון. אנחנו צריכים לתקשר עם מחשבים באופן שבו אנחנו מתקשרים עם בני אדם"

INTEL EDEN

הוצאתו לשוק של הטאבלט Dell Venue 8 7000  היא לא פחות מארוע מכונן. אומנם רוב התכונות שלו מוכרות ואינן יוצאות דופן, אולם יש בו דבר אחד שעשוי להתברר כתחילתה של מהפיכה: המצלמה התלת-מימדית Intel RealSense, אשר פותחה במרכז הפיתוח של החברה בחיפה.

מדובר במצלמה המבוססת על טכנולוגיית Coded Light אשר מאפשרת לקבל מידע תלת-מימדי על האובייקט המצולם, ולהתחיל לבצע עליו פעולות שונות. המצלמה מבוססת על עיקרון המוכר שנים רבות בכינוי Structured Light Pattern: כאשר מקרינים פס אור (או צל) על משטח עקום כלשהוא, גם פס האור (או הצל) נראים עקומים. מדידת העקמומיות שלהם מאפשרת לספק מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטלו. כלומר על התכונות התלת-מימדיות של האובייקט המצולם.

נשיא חברת אינטל (Intel) ישראל, מולי אדן, סיפר אתמול ל-Techtime במהלך כנס החדשנות Innovex שברבעון הזה יוצאת המלצמה לשוק. חברת אינטל שילבה את המצלמה בתכנון הייחוס של מחשבים חדשים, והחל מהימים הקרובים כל היצרניות הגדולות שעובדות איתה יתחילו להוציא לשוק את מחשביהם החדשים כשהם כוללים את המצלמה.

הטאבלט החדש של Dell עם מצלמה תלת-מימדית
הטאבלט החדש של Dell עם מצלמה תלת-מימדית

לדבריו, חברת אינטל השקיעה כמה מאות מיליוני דולרים בפיתוח המוצר. כיום התוצאה היא לוח מודפס קטן הכולל את כל רכיבי השידור, הקליטה והעיבוד, המאפשרים לייצר מצלמה תלת-מימדית ולשלב אותה בלוח האם של המחשב. "המאמץ הזה הוא חלק מניסיון להגדיר מחדש את הממשק הנכון בין בני אדם לבין מכונות.

"כיום הממשק אדם מכונה הוא אסון. המקלדת, למשל, בנויה על תבנית פריסה שהומצאה לפני 100 שנה עבור מכונת הכתיבה המכנית, ונועדה להאט את מהירות ההקלדה כדי למנוע תקלות מכניות. אנחנו צריכים ממשק שיאפשר לנו לתקשר עם המכונה בדרכים שבהן אנחנו מתקשרים עם בני-אדם. באינטל בדקנו את הדרך לעשות זאת והגדרנו שלושה מושגים מרכזיים: Natural, Intuitive ו-Immersive, כלומר הטמעה מלאה במציאות הווירטואלית".

במסגרת ההרצאה שלו בכנס, הציג אדן מספר הדגמות הממחישות את הפוטנציאל הטמון בשילוב חלק של מידע תלת מימדי עם המחשב. ההדגמות כללו הפעלת יישומים שונים באמצעות מחוות, שילוב בזמן-אמת של הבעות פנים של המשתמש בתוך דמויות וירטואליות (Avatar), הפעלת תוכנה לניתוח רגשות אשר עוקבת אחר הבעות הפנים ומנחשת את התחושה של הדוברים (מולי אדן: "זה מפחיד. התוכנה יעילה יותר מבני-אדם"), ואפילו אפליקציה משעשעת ששיכנעה צפרדע להשתתף במשחק מחשב".

REALSENSEבינתיים, הוא גילה לשומעים, המצלמה סובלת מחיסרון אחד בולט: "עדיין לא להצלחנו לגרום לה לצלם זקן. כאשר היא מצלמת אדם מזוקן, מתקבל הדגם התלת-מימדי שלו כשהוא מגולח….".

המחשבים מבוססים על מעבדי הדור החמישי במשפחת מעבדי Intel Core. המעבדים החדשים קיבלו את סימון הסדרה U, הכוללת 14 דגמים שונים (שם הקוד הקודם שלהם היה Broadwell), המיוצרים בטכנולוגיית 14 ננומטר.

מעבדי הדור החמישי כוללים תמיכה בממשק אדם מכונה טבעי: יכולת מובנית לזיהוי מחוות בשם RealSense 3D, וטכנולוגיית סייען קולי המאפשרת לשלוט במחשב באמצעות פקודות קוליות. כדי לקבל את היכולת הזו, הוגדלו היכולות  של מעבד ה-DSP הייעודי לעיבוד אודיו שהוטמע בשבב. כיום, הוא אפילו יכול להעיר את המחשב בפקודה קולית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: featured