בעקבות התערבות Techtime, ישראל שולבה בתחרות ה-IoT של Silicon Labs

22 מרץ, 2015

בתחרות שתיפתח השבוע על-ידי Silcon Labs ו-Digi-Key, יתחרו מתכננים ממדינות נבחרות על פיתוח אבזרים מקושרים חדשים. לאחר פנייה של Techtine הוחלט לשלב את ישראל בתחרות

בתחרות שתיפתח השבוע על-ידי Silcon Labs ו-Digi-Key, יתחרו מתכננים ממדינות נבחרות באמריקה ובאירופה על פיתוח אבזרים מקושרים חדשים. החברות הזוכות יקבלו רכיבים בחינם. לאחר פנייה של Techtine הוחלט לשלב את ישראל בתחרות

SILICON LABS

חברת Silcon Labs האמריקאית החליטה לפתוח את תחרות האבזרים המקושרים (IoT) שעליה היא תכריז השבוע גם למתככנים מישראל. ההחלטה התקבלה לאחר התערבות Techtime ופנייה ישירה אל החברה. בשבוע שעבר הגיעה לידי Techtime טיוטת הודעה לעיתונות אשר צפויה להתפרסם ביום ג' השבוע.

במסגרת הטיוטה מכריזה חברת הסמיקונדקטורס האמריקאית Silicon Labs, ביחד עם חברת ההפצה הגלובלית Digi-Key, על תחרות תכנון עולמית בתחום האינטרנט של הדברים (IoT). תחרות Your IoT Connected World של שתי החברות פתוחה בפני ממציאים מכל הרבות – החל ממקצוענים בתחום המערכות המשובצות וכלה בחובבי אלקטרוניקה.

התחרות תרוץ עד ה-7 ביולי. אתר התחרות, www.YourIoTContest.com, מאפשר לגולשים בו לבחור את 15 התכנונים שיהיו ברשימת הפיינליסטים, כאשר צוות מומחים מהחברות Digi-Key ו-Silicon Labs יבחר מהם את שלושת הזוכים במקומות הראשונים. ההכרזה על הזוכגים תהיה בתחילת חודש אוגוסט.

הזוכים בשלושת המקומות הראשונים יוכלו לבחור את כל הרכיבים מתוצרת Silicon Labs הדרושים להם (מיקרו-בקרים, שבבי תקשורת אלחוטית, חיישנים, כרטיסים ועוד) בשווי של עד 10,000 דולר, כדי לסייע להם להוציא את המוצר לשוק.

כאשר Techtime בדק את תנאי התחרות, התברר שהיא פתוחה בפני מספר מוגבל של מדינות, בהן: מדינות בצפון אמריקה מדינות אירופה המערבית והמרכזית וטורקיה, אולם לא בפני מתכננים מישראל. זאת, למרות שברוב חברות ההייטק הגלובליות ישראל נחשבת לחלק מאיזור אירופה.

בשבוע שעבר פנה Techtime לדובר חברת Silicon Labs, דייל וייסמן, וביקש הבהרות בנוגע להשתתפות מתכננים מישראל בתחרות. הדובר העלה את הנושא בפני הנהלת החברה והיום בבוקר התקבלה תשובה: הוחלט לשלב את ישראל ברשימת המדינות שבהן התחרות מתקיימת, והיא תופיע בהודעה הרשמית שתתפרסם מחרתיים (יום ג').

דייויד סנדיס  מציג את הפורטל ההנדסי של Digi-Key
דייויד סנדיס מציג את הפורטל ההנדסי של Digi-Key

מנהל השיווק הטכני בחברת Digi-Key, דייויד סנדיס, אמר שכעת אנחנו בשלב שבו הפיתוח של מוצרים חדשים תלוי לגמרי בדמיון היצירתי של המתכננים. "המוצרים הצפויים לזכות בתחרות יכולים להיות מסוגים שונים, כמו פתרונות חדשים לבית המקושר, אבזרים חכמים, מערכות בקרת תאורה, טכנולוגיות לבישות, חרשתות חישה אלחוטיות, מערכות אבטחה ועוד".

חברת סיליקון לאבס מסאניוויל, קליפורניה, הוקמה בשנת 1996 ומעסיקה כ-1,100 עובדים. החברה מתמקדת בפיתוח רכיבים לאותות מעורבים ומתמקדת כיום בשוק האינטרנט של הדברים. מוצרי החברה כוללים רכיבים אנלנוגיים לתקשורת אלחוטית, ממירי אנלוג לדיגיטל (ADC) ודיגיטל לאנלוג (DAC), מגברים, מיקרו-בקרים ועוד. בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-620 מיליון דולר. החברה ניסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 2.24 מיליארד דולר.

חברת סיליקון לאבס מיוצגת בישראל על-ידי חברת Data-JCE מקבוצת ניסקו, ועל-ידי חברת אלינה הנדסה, ופועלת באמצעות המפיצה הגלובלית Digi-Key.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured