STG מרעננת את העסקים ונכנסת לתחומים חדשים

17 מאי, 2015

ביובל החמישים להקמתה, מרחיבה חברת STG את פעילותה לתחומים חדשים כמו מודולי תקשורת, כרטיסי מחשב, פתרונות אימג'ינג וקישוריות אופטית. המנכ"ל שלמה בר: "יש הרבה סיבות לבוא לעבודה בשמחה"

ביובל החמישים להקמתה, מרחיבה חברת STG את פעילותה לתחומים חדשים כמו מודולי תקשורת, כרטיסי מחשב, פתרונות אימג'ינג וקישוריות אופטית. המנכ"ל שלמה בר: "יש הרבה סיבות לבוא לעבודה בכל בוקר בשמחה"

כתבה שיווקית

גם ניהול המלאי עבר מהפיכה מקיפה
גם ניהול המלאי עבר מהפיכה מקיפה

השנה מציינת חברת STG את יובל ה-50 לפעילותה הרצופה בתעשיית האלקטרוניקה הישראלית. חברת STG הוקמה בשנת 1965 ומעסיקה כיום יותר מ-50 עובדים. קשה להאמין, אבל החברה הוקמה בשנת 1965 על-ידי שלושת חברי הילדות שלמה בר, טוביה גרובר וגיורא שולמן ז"ל. כיום היא מנוהלת על-ידי שלמה בר, שהוא גם בעל השליטה בחברה, ונסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של 59 מיליון שקל.

שלמה בר הוא אחד מהמנועים שמאחורי פעילותה של החברה. אומנם התחביב הרשמי שלו הוא סקי תחרותי, אבל התחביב האמיתי הוא STG. "אני כל יום מגיע לעבוד בבוקר, וברוב המקרים גם סוגר את המשרד. "חמישים השנים האחרונות היו חוויה יוצאת דופן", הוא מודה.

"בשנים הראשונות להקמת החברה השוק העיקרי שלה היה השוק הביטחוני, ואנחנו הרגשנו שאנחנו ממלאים שליחות לאומית. בימים ההם לא היה פרוייקט ביטחוני משמעותי ש-STG לא היתה מעורבת בו, החל מהטיל גבריאל דרך מערכת החץ וכלה במערכות הקשורות לסד"כ העתידי של צה"ל. יש לנו יחסים הדוקים הנמשכים עשרות שנים עם חברות ותיקות כמו התע"א, רפאל, אלביט, החברות מקבוצת רד, אי.סי.איי וכדומה".

התעשייה משנה את פניה

"במקביל, חלק מהיצרנים עובדים איתנו יותר מ-40 שנה, כמו למשל טלדיין ו-AMD". לדבריו, לאחרונה השתנה שוק האלקטרוניקה הישראלי. "כיום התעשייה פועלת בתחומים אזרחיים רבים והחברה נאלצה להתאים את עצמה לתנאי השוק החדשים. אולם האופי הבסיסי שלה נשאר כשהיה – ההתנהלות הכלכלית היא שמרנית מאוד, והיעדים המסחריים הם אגרסיביים".

STG-CEO
שלמה בר במשרדו בבניין STG בגבעתיים

כיצד השוק היום שונה מהשוק שבו התחלתם לפני 50 שנה?

שלמה בר: "חלה הוזלה דרמטית במחיר המוצרים הטכנולוגיים המתקדמים. פירוש הדבר שאותן תשומות הנדסיות שהושקעו במוצרים שעלו עשרות דולרים ליחידה, מושקעים היום במוצרים שמחירם נמדד בסנטים בודדים. כדי להתמודד עם המגמה, התחלנו לפני כשנתיים בתהליך של שינוי אסטרטגי.

"התהליך כולל חיזוק הפעילות הביטחונית באמצעות מוצרי High Reliability, כניסה למודולים ותת-מערכות וכניסה לתחומים אזרחיים חדשים המתאימים לצרכים של הלקוחות שלנו. אנחנו הולכים למקומות עתירי הנדסה ושירות, שמפיצים  אחרים לא תמיד מעוניינים להיכנס אליהם, ושם אנחנו שוחים בבריכה העסקית השקטה שלנו. בעקבות הגדלת הפעילות, התחלנו בגיוס עובדים חדשים, שהם מומחים בענפים שאליהם אנחנו נכנסים".

תפיסה ניהולית חדשה

מאחורי החלטות אסטרטגיות נמצא מנגנון יישום מורכב, המנוהל ביד רמה על-ידי שושנה ברקוביץ, משנה משותף למנכ"ל ומנהלת הכספים. היא הצטרפה ל-STG בשנת 1994, כאשר החברה הונפקה בבורסה בתל-אביב.

כיצד אתם נערכים למציאות המשתנה בתעשיית האלקטרוניקה הישראלית?

שושנה ברקוביץ': "בעקבות השינויים בשוק ביצענו לפני כשנה שינוי תפיסתי באופן הפעילות שלנו. עברנו ממתכונת עבודה של מרכזי רווח במחלקות מוצר שונות, לעבודה במתכונת של חטיבות מקצועיות, כמו רכיבים, מערכות, RF ואלקטרו-מכניקה. כל מהנדסי התמיכה יושבים בחטיבות המקצועיות ומצויים בקשר עם היצרנים. לצידן פועלת מחלקת מכירות העובדת מול הלקוחות ומחלקת הלוגיסטיקה המטפלת במחסנים ובניהול המלאי".

 יעילות אופרטיבית

אבנר ארויו, משנה למנכ"ל ומי שהתחיל את דרכו בחברה לפני 30 שנה, הוביל את השינוי הארגוני ומתאר את האתגר הגדול עבור החברה והצורך בשיפור היעילות התפעולית.

כיצד זה עובד?

אבנר ארויו: "קשה מאוד לבצע שינויים בתרבות ארגונית, אבל כבר עכשיו אנחנו רואים שהתהליך שיפר את מנגנוני הבקרה שלנו והפחית את עלויות התיפעול. להערכתי רק בתוך כמה שנים נוכל לראות את עומק השינוי במלואו". לדבריו, "החברה משקיעה משאבים רבים במערכות מיחשוב מתקדמות ומעסיקה באופן קבוע איש פיתוח ERP במשרה מלאה לטובת אוטומציה, בניית דו"חות וטיוב תהליכים על מנת לאפשר למנהלים ולעובדים להתמקד בליבת העשייה מול הלקוחות והיצרנים".

מהו "סדר כאוטי"

מחסן הרכיבים של חברת STG מאחסן כ-16 מיליון פריטים בכל זמן נתון ועובד בקצב של 30 מיליון כניסות ויציאות בחודש. העבודה בו מתנהלת מול כ-40 ספקים פעילים וכ-420 לקוחות בשנה. לדברי אבנר המחסן מנוהל במתכונת של "סדר כאוטי". כלומר, כל פריט מנוהל אוטומטית על-ידי מערכת ERP הקובעת היכן למקם אותו על המדפים, ומהיכן להוציא אותו למשלוח.

"המערכת מבצעת ספירת מלאי רציפה אשר קיבלה את אישור הרשויות, ומאפשרת לא להשבית את המחסן כדי לבצע ספירת מלאי בסוף השנה. המחסן שלנו גם מספק שירותי ניהול מלאי (VMI) של אחד מהיצרנים עבור קבלן ייצור אלקטרוני מהגדולים בארץ". בשנת 2014 החברה ארגנה מחדש את המחסן: היא איחדה ארבעה מחסנים שונים ואיגדה את כל פעולות ניהול המלאי במבנה אחד.

תוכנית אסטרטגית ל-50 השנים הבאות

שלמה בר. "חשיבה ארוכת טווח"
שלמה בר. "חשיבה ארוכת טווח"

במסגרת ההיערכות החדשה של STG, היא ממקדת מאמצים בתחום הפיתוח העיסקי. דירקטוריון החברה אישר תוכנית פיתוח עסקית בת שלושה רבדים: עיבוי והעמקת הפתרונות והטכנולוגיות בתחומים הקיימים של החברה, כניסה לטכנולוגיות חדשות המשיקות לפעילות הקיימת, וכניסה ארוכת טווח לתחומים חדשניים.

שלמה בר: "ברובד הראשון אנחנו נכנסים לתחומים כמו מודולים אלחוטיים ל-IoT, קונקטורים לשוק האזרחי, הוספת פתרונות מיקרו-בקרים מבוססי ARM (בעבר היינו מזוהים עם AMD בלבד), וכניסה לתחום רכיבי ה-FPGA ליישומי חלל וצבא, באמצעות הנציגות החדשה של Microsemi.

"ברובד השני, נכנסנו לתחומים חדשים עבורנו כמו מחשבי כרטיס, והקמנו שתי פעילויות חדשות: מחלקת STG Imaging העוסקת בתחומי המצלמות, אופטיקה, כרטיסי עיבוד אות וכדומה, ופעילות System Connectivity העוסקת בפתרונות קישוריות המבוססים על סיבים אופטיים. כעת אנחנו בונים תחום התמחות נוסף לבקרת תנועה: מנועים, בקרים, גלאים, מערכות הינע וכדומה.

"ברובד השלישי, אנחנו בונים עוצמה טכנולוגית מתוך כוונה לספק פתרונות אינטגרטיביים בתחומים כמו אימג'ינג, RF ועיבוד אותות, בשיתוף פעולה עם בתי הנדסה ולשכות תכנון הפועלות בישראל".

שלמה בר מודה שלא הכל טכנולוגיה ועסקים: "למרות ש-STG היא חברה ציבורית, היא מתנהלת כמשפחה. שדרת הניהול צמחה מתוכה ומעניקה הרבה תשומת לב לעובדים. חוויית היצירה, והסביבה האנושית והטכנית הן סיבות מספיקות כדי לבוא לעבודה בכל בוקר בשמחה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: featured