לקראת הניסויים בארה"ב, Check-Cap מחליפה מנכ"ל

22 יולי, 2015

חברת Check-Cap מעוספייה, פיתחה גלולת רנטגן לגילוי סרטן במעיים התחתונות. החברה החליטה להביא מנכ"ל אמריקאי בעקבות ההנפקה בנסד"ק והמאמץ להשגת אישור שיווק מה-FDA

חברת Check-Cap מעוספייה, פיתחה גלולת רנטגן לגילוי סרטן במעיים התחתונות. החברה החליטה להביא מנכ"ל אמריקאי בעקבות ההנפקה בנסד"ק והמאמץ להשגת אישור שיווק מה-FDA

המנכ"ל היוצא, גיא נאב, פותח את המסחר בנסד"ק במרץ השנה
המנכ"ל היוצא, גיא נאב, פותח את המסחר בנסד"ק במרץ השנה

באמצע חודש אוגוסט תתקיים אסיפת בעלי המניות של חברת Check-Cap, אשר תתבקש לאשר את מינויו של וויליאם דנזל למנכ"ל החברה, במקומו של גיא נאב. יו"ר החברה, תומר קריב, הסביר את המהלך בכך שכעת החברה צריכה להתמקד בהשלמת מספר צעדים קריטיים בשוק האמריקאי.

קריב: "בעקבות ההנפקה הציבורית בנסד"ק בתחילת השנה, הדירקטוריון החליט שדנזל צריך להוביל את החברה בשלב הבא, הוא שלב הצמיחה. בתור מנכ"ל מנוסה עם רקע מקיף בתחום הבריאות, אנחנו מאמינים שביל יוכל לחזק את מאמצי המיסחור של הטכנולוגיה שלנו בארצות הברית, כולל הובלת הניסויים הקליניים הצפויים להתחיל בארה"ב בשנת 2016, והמגעים מול ה-FDA וגופי המימון בתחום הבריאות". דנזל הצטרף לצ'ק-קאפ בחודש מאי השנה כנשיא הפעילות בארה"ב. הוא בעל ניסיון רב בשוק המכשור הרפואי, ושימש כמנכ"ל Beacon Endoscopic, Dune Medical, ומילא תפקידים אסטרטגיים ב-Boston Scientific.

CHECK-CAP CAPSULE

ההערה האחרונה של קריב היא חשובה ביותר, שכן טכנולוגיית הגילוי של החברה עדיין לא קיבלה מה-FDA אישור שיווק בארצות הברית. חברת Check-Cap מעוספייה שבכרמל, פיתחה קפסולה המבצעת צילומי רנטגן בתוך המעיים התחתונים לגילוי סרטן (colorectal cancer – CRC). כיום, כ-50% מבני ה-50 ומעלה בארה"ב לא עוברים בדיקות CRC בגלל חוסר נוחות וכאבים הכרוכים בתהליך המקובל. השימוש בגלולת צילום הרנטגן מאפשר לבצע את הבדיקה בלא כאבים ואי-נוחות. לדבר זה חשיבות רבה, מכיוון שגילוי מוקדם מאפשר לרפא כ-90% מהמקרים.

החברה הוקמה בשנת 2009, על-בסיס טכנולוגיה שפותחה על-ידי ד"ר יואב קמחי, המייסד והטכנולוג הראשי שלה. הוא ניהל את תחום כלי-הדם בחברת Impulse Dynamics  וצבר ניסיון בפרוייקטי פיתוח בחיל הים הישראלי. החברה עדיין לא החלה במכירות, ועד סוף 2014 היא השקיעה 24.7 מיליון דולר במחקר ופיתוח.

בחודש פברואר השנה היא הונפקה בנסד"ק, וגייסה במהלך ההנפקה כ-25.5 מיליון דולר נוספים. במחצית הראשונה של 2015 היא השקיעה 2.8 מיליון דולר במחקר ופיתוח. כיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-41 מיליון דולר.

טיול תלת-מימדי בתוך הבטן

בדיקת הממצאים בתוכנת הדמאה תלת-מימדית
בדיקת הממצאים בתוכנת הדמאה תלת-מימדית

גלולת הצילום של Check-Cap כוללת מקור קרינת X (רנטגן) העטוף בכיסוי המסתובב על צירו. על-ידי כך היא מצליחה לבצע סריקה של 360 מעלות של פני שטח המעיים, תוך כדי ההתקדמות דרכם. הגלולה מצויידת במספר גלאים הקולטים את הקרינה החוזרת, ומשדרים את המידע אלחוטית אל אבזר הנישא על-ידי הניבדק.

במקביל, מודול Capsule Positioning System בגב הניבדק עוקב אחר המיקום המדוייק של הגלולה. הצלבת התמונות המשוחזרות עם נתוני המיקום של כל תמונה מאפשר לייצר הדמייה תלת-מימדית מדוייקת של כל המסלול שדרכו חולפת הגלולה. תוכנת העיבוד של החברה מאפשרת לרופא לבצע "טיול וירטואלי" במעיים ולבדוק אותם מקרוב.

בנוסף, התוכנה מבצעת עיבוד חכם של נתוני פני השטח, כדי לזהות באופן אוטומטי אתרים שבהם קיים חשד להתפתחות פוליפים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי