ARM השיקה את מעבד התצוגה Mali DP650

21 ינואר, 2016

מעבד התצוגה החדש מיועד לתמוך במגמת ריבוי המסכים: תכנים המורדים במעשיר נייד ומוצגים במסך רחב של הטלוויזיה הביתית

מעבד התצוגה החדש מיועד לתמוך במגמת ריבוי המסכים: תכנים המורדים במעשיר נייד ומוצגים במסך רחב של הטלוויזיה הביתית

חברת ARM השיקה את מעבד התצוגה ARM Mali – , שנועד לאפשר חווייה משודרגת של משחקים ותכנים ויזואליים במכשירים ניידים. מרק דיקנסון, מנהל קבוצת עיבוד המדיה ב-ARM, אמר שמעבד Mali-DP650 יאפשר הפעלת מסכים ניידים עם ריבוי של שכבות קומפוזיציה ברזולוציית Full HD של 1920×1080 פיקסלים.

"סמארטפונים וטאבלטים הופכים כיום מעין 'תעודות מעבר' או 'פספורטים' לתכנים, על-ידי כך שהם מאפשרים לאנשים להוריד בבטחה תכנים פעם אחת, ולהעביר אותם לכל מסך שדרכו ירצו לצפות בהם. היכולת להזרים את התכנים באיכות הטובה ביותר מהמכשיר הנייד לכל מסך שהוא, היא תכונה חשובה המתאפשרת בטכנולוגיית התצוגות ARM Mali".

מעבד Mali-DP650 תומך בפורמטים רבים: החל מ-2.5K, לרבות WQXGA המצוי בטאבלטים ובעל 2560×1600 פיקסלים, פורמט המכשירים הניידים WQHD בעל 2560×1440 פיקסלים והזרמת תכנים של 4K הכולל 3840×2160 פיקסלים ממכשיר נייד למסכים גדולים. כלומר, הצופים יכולים לגשת לתכנים מכל מכשיר.

"שוק המובייל עובר במהירות למוצרים ברזולוציה גבוהה מעבר ל-Full HD, כאשר ה-2.5K היא הבחירה המועדפת היום ואילו ה-4K הוא היעד הרצוי", אומר לינגיון שי, מנהל מחקר בחברת BOE Technology Group, אחת הספקיות המובילות בעולם של טכנולוגיות, מוצרים ושירותים של תצוגות מוליכים-למחצה. "מעבד התצוגה ARM Mali-DP650 משרת את המטרה הזה שכן בעוד שהוא מותאם ל-2.5K הוא כולל גם יכולות 4K, ובאמצעות השימוש במוד של תצוגה מפוצלת להכפלת קצב נתוני הפיקסלים הזמין, לצד קצב רענון משתנה, הוא מאפשר רזולוציה גבוהה יותר בדרך חסכונית באנרגיה".

המעבד החדש תומך בשורה של תכונות מתקדמות, בהן: קומפוזיציה של עד שבע שכבות תצוגה, רוטציה, סקיילינג באיכות גבוהה ונצילות אנרגיה כמו ARM Frame Buffer Compression. בנוסף, באמצעות הכפלת גודלו של אפיק AXI ל-128 ביט והצגת פתרון MMU pre-fethcer הוא תומך ביותר שכבות קומפוזיציה של 4K מאשר Mali-DP550.

מעבד התצוגה החדש מתוכנן להתחבר ביעילות ל-System MMU של  CoreLink MMU-500, לקבלת 4K ברזולוציות תצוגה של 60fps. הוא מגיע עם תמיכת תוכנה עבור הגרסה החדשה ביותר של אנדרואיד ומותאם לעבוד לצד הדרייברים Mali-GPU ו-Mali-Video.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני