בתחרות מול Arm, סיוה מטילה את יהבה על RISC-V

7 מרץ, 2024

לצד שיתוף פעולה והצטרפות לתוכנית ARM Total Design בתחום התקשורת, צפויה סיוה להיות מתחרה מרכזית של ARM בשוק מעבדי ההסקות ביישומים משובצים

למרות שחברת סיוה (CEVA) נכנסה החודש לתוכנית השותפים הטכנולוגיים של חברת Arm, פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר שלה נמצא ככל הנראה דווקא בתחרות מול Arm – אצל החברות אשר בוחרות בארכיטקטורת RISC-V המציעה פתרון תחליפי לארכיטקטורת העיבוד של Arm. כך העריך לאחרונה אנליסט northland, גאס ריצ'רד, אשר הוציא דו"ח מיוחד על סיוה בעקבות הסכם שיתוף הפעולה שלה עם Arm בתחום ה-5G.

לפני כשבוע הודיעה סיוה על הצטרפותה למערך ARM Total Design, שבמסגרתו שתי החברות ייוודאו פעולה משותפת חלקה של פלטפורמת הקישוריות הסלולרית PentaG-RAN של סיוה ושל פלטפורמת העיבוד Arm Neoverse, המיועדת למטלות עתירות עיבוד. שיתוף הפעולה יתמקד בפתרון מוכח עבור שבבי 5G SoC המיועדים לתחנות בסיס סלולריות בתצורת Open RAN, ולמערכות תקשורת לוויינית (NTN). תוכנית Arm Total Design היא מערך שיתוף פעולה שנועד לקדם את השימוש בפלטפורמת Neoverse של Arm, באמצעות אספקת מודולים ברמת בשלות גבוהה מהמקובל כאשר רוכשים IP לצורך תכנון שבבים.

תכנוני ייחוס ברמת ה-IP

הדבר מאפשר לספק ללקוחות קניין רוחני במתכונת קלה יותר לשימוש, כמו למשל תכנונים הכוללים מודולים שונים שעברו אימות בדרגות שונות. הדבר דומה במידה רבה לרעיון של תכנוני ייחוס שאותו מספקים יצרני רכיבים. להערכת נורת'לנד, יש בשיתוף הפעולה הזה פוטנציאל להגדלת המכירות של סיוה במשך מספר שנים. אלא שלהערכתו הסיכוי הגדול ביותר של יצרנית ה-IP הישראלית מצוי דווקא במקום אחר: Wi-Fi ובינה מלאכותית (AI). בתחום ה-Wi-Fi המגמה פשוטה: המעבר של התעשייה מתקשורת Wi-Fi 4 לתקשורת Wi-Fi 6 מגדיל את התמלוגים שסיוה תקבל עור כל יחידה שנמכרה.

בתחום הבינה המלאכותית התמונה מעניינת יותר: יצרני המיקרו-בקרים (MCU) נמצאים בתהליך מעבר מייצור שבבים בתהליכים של 28 ננומטר לתהליכים מתקדמים יותר של 12 ננומטר. הדבר מקטין את ההוצאות ואת צריכת ההספק, אולם גם מספק מקום לשילוב מעבדי בינה מלאכותית (NPU) בתוך המעבדים החסכוניים, המאפשרים לבצע היתוך מידע מהחיישנים ועיבוד מידע המגיע מהחיישנים. כלומר, בינה מלאכותית בקצות הרשת (Edge).

RISC-V נכנסה להגדרת המשימה של סיוה

כבר בסוף 2019 החלה סיוה בפיתוח מעבדי NPU, וכיום היא מציעה את ארכיטקטורת NeuPro-M לביצע פעולות הסקה של רשותת נוירונים קלאסיות ושל רשתות בינה יוצרת (Generative AI). להערכת נורת'לנד, מספר חברות שבבים בודקות כיום את מעבד ה-NPU של סיוה, והחברה מצפה להתחיל בסגירת עסקאות במחצית השנייה של 2024. מדובר בשוק חשוב גם עבור Arm, אשר מספקת מעבדי NPU משל עצמה ליצרני המיקרו-בקרים ולשוק העיבוד בקצות הרשת.

אלא שכעת מתחולל שינוי בשוק: חברת Arm העלתה מחירים, ודחפה חברות רבות להעדיף את ארכיטקטורת RISC-V הפתוחה והזולה בהרבה. במקרה הזה, עשויה סיוה להיות אחת מהמרוויחות הגדולות מכניסת RISC-V אל שוק ה-IP NPU AI. היא כבר נערכה לאפשרות הזאת: בינואר 2020 היא נכנסה לשיתוף פעולה עם חברת SiFive האמריקאית (שהוקמה על-ידי מפתחי RISC-V), לפיתוח משותף של שבבי בינה מלאכותית עבור עיבוד תמונה, ראייה ממוחשבת, זיהוי דיבור והיתוך חיישנים.

הפתרון מתבסס על רשת הנוירונים של סיוה ועל מעבדי RISC-V של סייפייב. באמצע 2021 היא הוסיפה שורה חדשה לפיסקה הסטנדרטית המתארת את פעילותה: "מוצרי החברה כוללים שילוב של מעבדי RISC-V". לאור זאת כתב גאס ריצ'רד בדו"ח: "אנחנו רואים תזוזה לכיוון RISC-V בעיקר בתחום היישומים המשובצים, ומצפים שסיוה תזכה בחלק ניכר מתכנוני ה-NPU האלה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ARM , CEVA , IP , סיוה