Vigor זכתה בפרס החדשנות של iNNOVEX2016

7 פברואר, 2016

ויגור פיתחה מוצר מציל חיים המאפשר טיפול מהיר ויעיל בנפגעי חזה. כ-150 חברות ניגשו לתחרות החדשנות של כנס iNNOVEX2016 שנערך בשבוע שעבר באולם אבניו בקרית שדה התעופה

ויגור פיתחה מוצר מציל חיים המאפשר טיפול מהיר ויעיל בנפגעי חזה. כ-150 חברות סטארט-אפ ישראליות ניגשו לתחרות החדשנות של כנס iNNOVEX2016 שנערך בשבוע שעבר באולם אבניו בקרית שדה התעופה

VIGOR (2)

חברת ויגור טכנולוגיות רפואיות (Vigor Medical Technologies) זכתה בתואר "חברת הסטארט-אפ החדשנית של ישראל  לשנת 2016" ובאפשרות השקעה של מיליון דולר, במסגרת תחרות iNNOVEX Disrupt שנערכה בשבוע שעבר במהלך כנס החדשנות הטכנולוגית של ישראל iNNOVEX2016 שהתקיים במתחם אבניו בקרית שדה התעופה.

מתקן חכם ומציל חיים
מתקן חכם ומציל חיים

החברה פועלת במסגרת חממת הטכניון, ופיתחה אבזר רפואי מציל חיים המיועד לספק טיפול מיידי לנגעי בית החזה. הריאות מוקפות שכבת הגנה גמישה המאפשרת להן לנוע בחופשיות בבית החזה במהלך הנשימה.

אלא שבעקבות פגיעה בחזה (פגיעות כאלה אחראיות לכ-20% מהפציעות בשדה הקרב), יוצא אוויר מהריאה, נלכד בתוך שכבת ההגנה, וגורם לריאה לקרוס. ניתן להציל 80% מהנפגעים אם הם מקבלים טיפול במהלך השעה הראשונה שלאחר הפגיעה.

החברה פיתחה אבזר פלסטי ייחודי, המאפשר לרופאים בפעולה אחת פשוטה ומהירה לשחרר את האוויר הנלכד בבית החזה ולמנוע ממנו להביא לתופעה של קריסת ריאה. מטרת התחרות הייתה לעודד פיתוח מוצרים חדשיים בישראל, ולחשוף את החברות המפתחות טכנולוגיות פורצות דרך לקהל הרחב, לציבור המשקיעים ולמנהלי הפיתוח העסקי בחברות רב-לאומיות.

הקריטריונים היו עמידה במדדים איכותיים וכלליים: חברה צעירה בת לא יותר מחמש שנים, מפתחת מוצר שונה משמעותית מהקיים, היכול להשפיע על מספר רב של אנשים בעולם ובעל פוטנציאל לשנות באופן משמעותי את השוק בו הוא פועל. בנוסף, על הצוות להיות מנוסה ובעל ידע בתחום בו פועלת החברה ולהראות פוטנציאל גדילה בשווקים בינלאומיים.

נבחנו גם מספר העובדים בחברה, היקף המכירות השנתי, סך ההשקעה במחקר ובפיתוח ועוד. לאחר סינון של קרוב ל-150 חברות שניגשו לתחרות, הוזמנו לשלב הגמר 8 חברות שנבחרו על-ידי ועדת השיפוט, כדי להגיע לכנס ולהציג לפני חבר השפטים את הטכנולוגיה שלהן. התחרות נערכה בשיתוף עם החברות גוגל וקרן Ourcrowd.

פנל החדשנות בהנחיית יוסי ורדי בכנס iNNOVEX2016
פנל החדשנות בהנחיית יוסי ורדי בכנס iNNOVEX2016

שלמה גרדמן, מנכ"ל חברת איי אס ג'י ויו"ר משותף של הכנס, אמר שהיה משמשח לראות דור חדש של חברות סטארט-אפ חדשניות שהשתתפו בפעילויות השונות שנערכו בכנס. "עשרות חברות השתתפו במתחם הסטארט-אפים אשר שקק פעילות במשך כל היום, עוד 70 חברות הזנק השתתפו בזירת המפגשים Meetup iNNOVEX2016 אליה הגיעו חברות טכנולוגיה מובילות מכל העולם".

במסגרת הכנס התקיים מושב Meetup iNNOVEX2016 שהוקדש ל ספיד-דייטינג בין נציגים בכירים של ענקיות הטכנולוגיה היטאצ'י, NEC, יונדאי, אלקטל-לוסנט, לנובו, קונצרן בירלא ההודי, אריקסון וג'ייביל, עם חברות סטארט-אפ ישראליות שנבחרו מתוך מאות חברות. כל פגישה ארכה 7 דקות בדיוק, ובסופה החליטו הצדדים אם יש מקום לפגישות המשך.

מטרת המפגשים הקצרים היתה לאפשר לחברות רב-לאומיות ולחברות הישראליות להיחשף בפרק זמן קצר לכמות חברות גדולה במטרה לשתף פעולה בפרוייקטי פיתוח טכנולוגים, לבחון אפשריות השקעה או רכישה של חברות הסטארט-אפ.

לכנס הגיעו משתתפים בכירים בתחום החדשנות הטכנולוגית בעולם. בין היתר הירצו בכנס הגורו לתחום הביג דאטה בחברת גוגל העולמית, סגן הנשיא לחדשנות של חברת EMC, סגן הנשיא של חברת יבמ, מנהל החדשנות של קונצרן TATA, סגנית נשיאה ומומחית לחשיבה יצירתית ב Microsoft, מנהל החדשנות של HP Enterprise, שר המדע ח"כ אופיר אקוניס, מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) אליעזר שקדי, תעשיינים, מהנדסים ומנהלי חדשנות בחברות ההייטק ישראליות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , מכשור רפואי