אורקל רוכשת את ראבלו מרעננה תמורת כ-450 מ' דולר

23 פברואר, 2016

החברה הישראלית תיהפך למרכז פיתוח מקומי ליישומי ענן של אורקל ותפעל במסגרת חטיבת Oracle Public Cloud. אליסון החליט שהאסטרטגיה של אורקל ממוקדת כיום בענן

החברה הישראלית תיהפך למרכז פיתוח מקומי ליישומי ענן של אורקל ותפעל במסגרת חטיבת Oracle Public Cloud. העיסקה קשורה להחלטה של לארי אליסון מ-2015 שלפיה האסטרטגיה של החברה ממוקדת כיום בענן 

רמי תמיר (מימין) ובני שניידר
רמי תמיר (מימין) ובני שניידר

חברת אורקל (Oracle) רוכשת את חברת Ravello Systems מרעננה בעיסקה ששווייה נאמד בכ-450 מיליון דולר. מנכ"ל ראבלו, רמי תמיר, דיווח על העיסקה בפוסט שנישלח ללקוחות החברה והועלה בבלוג שלה. הוא מסר שעם השלמתה יצטרפו עובדי החברה אל חטיבת הענן של אורקל (Oracle Public Cloud) ומוצרי החברה יהיו חלק בלתי נפרד ממוצרי החטיבה.

חברת אורקל העלתה אתמול הודעה קצרה באתר שלה, שבו היא מדווחת על ההסכם, כולל קליטת כל עובדי החברה הישראלית לעובדי אורקל העולמית. סכום העיסקה לא נמסר, אולם בתקשורת הישראלית והעולמית הועלו מספר השערות בטווח של 430-450 מיליון דולר.

חברת ראבלו פיתחה תוכנות לשיפור הפעלת יישומים בענן. המוצר שלה מאפשר להעביר יישום ארגוני בלא צורך לבצע התאמות מיוחדות לפלטפורמת הענן שאליה הוא מועבר. מאז הקמתה בשנת 2011 היא גייסה כ-54 מיליון דולר. מתוך זה, רק בשנה שעברה היא השלימה גיוס של 28 מיליון דולר בהובלת קואלקום וסנדיסק.

בין שאר המשקיעים בחברה, הקרנות סקויה, NVP, וינטאג' ובסמר. חברת ראבלו פועלת מרעננה ומעסיקה קרוב ל-70 עובדים, יותר מ-40 מהם בישראל. היא הוקמה על-ידי המנכ"ל רמי תמיר ועל-ידי נשיא ויו"ר החברה, בני שניידר. שניידר ותמיר ייסדו ב-2005 את חברת Qumranet שפיתחה פתרונות וירטואליזציה ונמכרה ל-Red Hat בשנת 2008. לפני-כן הם ייסדו את חברת PentaCom  שנמכרה לסיסקו בשנת 2000. לאחר מכן שניידר הספיק להיות גם ממייסדי P-Cube, שנמכרה גם היא לסיסקו ב-2004.

שותף בקרן הון-סיכון סקויה, שמיל לוי, סיפר לניב רסקין בגלי צה"ל מדוע בחר להשקיע בחברת ראבלו: "ראשית, זו הפעם השלישית שסקויה משתפת פעולה עם רמי ובני. הם הגיעו עם רעיון. אנשים הם הגורם המשמעותי. שנית, בסקויה הערכנו כי תחום הענן ילך ויתפתח. כמובן שיש סיכון, אבל זה סיכון שאני אשמח לקחת איתם גם בפעם הבאה".

לארי אליסון: "הענן הוא העסק הטוב ביותר"

לארי אליסון בפתיחת כנס Oracle OpenWorld
לארי אליסון בפתיחת כנס Oracle OpenWorld

מבחינת אורקל, מדובר בצעד נוסף במסגרת אסטרטגיה שיו"ר החברה, לארי אליסון, הגדיר ב-2015, כאשר קבע שהיעד של אורקל הוא להיות ספקית שירותי הענן הארגוניים המובילה בעולם. לפני כחצי שנה אורקל דיווחה שפלטפורמת Oracle Cloud Platform פועלת מ-19 מרכזי נתונים בעולם וצומחת במהירות:  יש לה יותר מ-1800 לקוחות והיא תומכת בכ-70 מיליון משתמשים, מבצעת 33 מיליארד טרנזקציות ביום ופועלת על-גבי כ-54,000 התקנים.

בשנת הכספים 2015 של אורקל, הסתכמו כל מכירותיה בתחום הענן בכ-2.1 מיליארד דולר. מדובר בשיעור קטן יחסית בהשוואה לכל מכירותיה (כ-38.2 מיליארד דולר), אולם היא צומחת בתחום כל-כך מהר, שאליסון הגדיר אותה כמנוע הצמיחה של החברה: "הענן הוא עסק הרבה יותר טוב ממכירת רשיונות תוכנה", אמר ביוני 2015, בהשקת 24 מוצרי ענן חדשים.

מעניין לציין שמבחינת אורקל יש לאסטרטגיה הזו גם משמעות בתחום החומרה: לפני כארבעה חודשים הכריזה אורקל על משפחה חדשה של שרתים המבוססים על מעבדי SPARC M7 החדשים, אשר כוללים 32 ליבות עיבוד ומפעילים 256 נימות (Threads) במקביל. המעבד החדש מבוסס על ארכיטקטורת SPARC V9 שפותח בחברת סאן מיקרוסיסטמס, ופועל במהירות שעון של 4.1GHz.

הוא מיועד לשמש כאבן הבניין המרכזית במערכות מיחשוב הכוללות עד 512 ליבות, המאפשרות הפעלה של עד 4,096 נימות וכוללות זיכרון בנפח של עד 8TB. המעבדים החדשים מאפשרים לחברת אורקל לממש את האסטרטגיה שהיא מכנה בשם Software in Silicon, המבוססת על שימוש במרכיבי חומרה כדי להאיץ פעולות שנעשו עד כה רק באמצעות התוכנות של החברה.

המטרה היא לספק עוצמת חומרה לתוכנות של אורקל, וליישומים שהיא מפעילה בענן. ההכרזה נעשתה במסגרת כנס Oracle OpenWorld שהתקיים בסן פרנסיסקו. בפתיחת הכנס אמר אליסון, שהאסטרטגיה של החברה ממוקדת כיום בענן. "המעבר למחשוב בענן הוא שינוי דורות שאינו נופל בחשיבותו מהמעבר למחשבים אישיים". 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע