קסדת הטיס החכמה יורדת אל הקרקע: אלביט פיתחה גרסה למפקדי טנקים

8 יוני, 2016

קסדת IronVision פותחה על בסיס קסדות הטיס דוגמת אלו המשמשות במטוס אף-35, ומאפשרת למפקד הטנק להביט מסביבו דרך דפנות הכלי, כדי לנהל לחימה עם מדפים סגורים

קסדת IronVision פותחה על בסיס קסדות הטיס של אלביט, ומאפשרת למפקד הטנק להביט מסביבו דרך דפנות הכלי, כדי לנהל לחימה עם מדפים סגורים

ELBIT

מעמדה של חברת אלביט מערכות (Elbit) בשוק קסדות הטיס החכמות כל-כל חזק, שהיא נבחרה להיות החברה שתספק את קסדת הטייס למטוסי אף-35 החדשים שייכנסו בקרוב לשירות בארה"ב, בישראל ובמדינות נוספות בעולם. הקסדה החכמה מאפשרת לטיס לקבל את כל המידע החיוני ישירות אליו באמצעות תצוגה עלית, לכוון מערכות נשק אל המקום אליו הוא מביט, והיכולת שקיבלה את הכותרות הגדולות ביותר בעולם היא האפשרות להביט דרך המטוס כדי לצפות ישירות בכל אובייקט מסביבו.

IRONVISION-ELBITהיום (יום ד') אלביט חשפה רעיון חדש לשימוש בקסדה החכמה: היא הורידה אותה מהמטוס וייצרה גרסה מיוחדת למפקדי כלי-רכב משוריינים וטנקים, המאפשרת למשתמש לצפות בשדה הקרב שסביבו דרך גוף הרק"ם.

זאת, כדי לא להוציא את פלג גופו העילון מהכלי הממוגן ולהיחשף לאש אויב. למעשה, קסדת IronVision המפתיעה נועדה לאפשר לחימה במדפים סגורים, ומבוססת על ניסיון מבצעי רב שנים בתחום הקסדות לטייסים.

מנהל היחידה העיסקית של פתרונות רק"ם באלביט יבשה, ערן גולן, סיפר שהקסדה מתממשקת אל מצמלות יום וליליה המצויות מסביב לכלי הרכב הממוגן. המידע מהמצלמות מגיע למחשב אשר מייצר את תמונת הסביבה עבור המשתמש בהתאם למידע המגיע ממערכת העקיבה המצויה בקסדה, אשר יודעת להגדיר בכל רגע לאיזה כיוון המשתמש מביט. פירוש הדבר שמרחב השימוש בה רחב בהרבה מאשר לצורך ראייה מוגנת.

מראה הסביבה מבעד לקירות הפלטפורמה המשוריינת
מראה הסביבה מבעד לקירות הפלטפורמה המשוריינת

כך למשל, היא מתמשקת אל מערכת הכוונות של התותחן ומערכות הנשק של הפלטפורמה. פירוש הדבר שהמשתמש יכול להפנות את מערכות בהנשק אל הכיוון שאליו הוא מביט. היא מאפשרת לבצע אימונים באמצעות סימולטור, כמו האימונים שניתנים לטייסים. חברת אלביט ממליצה להצייד גם את המפקד וגם את הנהג בקסדת IronVision.

חשיפת הקדסה לקראת תערוכת Eurosatory שתיפתח בפריז ב-13 ביוני, אינה מקרית. לאחר שנים רבות של קיפאון וירידה בתקציבי הביטחון, השוק האירופי מתחיל להתעורר, בעיקר בשל שורה של אתגרים חדשים שהפכו לדחופים בשנתיים האחרונות: ההתמודדות עם בעיית הפילטים, הטרור ביבשת, איום דעאש, המלחמה באוקריאנה ועוד. התוצאה שהיא שתקציבי הביטחון והגנת המולדת באירופה מתחילים לעלות. להערכת אלביט, ברוב מדינות אירופה התקציבים מגיעים לסף היעד של 2% מהתל"ג שהוגדר על-ידי האיחוד האירופי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון