עונות דוחות הרווח: אינטל וקואלקום מציגות תמונת מראה

21 יולי, 2016

קואלקום קוטעת רצף של רבעונים שליליים הודות לשוק הסמרטפונים הסיני, ואילו אינטל רושמת נתונים מאכזבים במנועי הצמיחה שהגדירה – מרכזי מידע ו-IoT.

קואלקום קוטעת רצף של רבעונים שליליים הודות לשוק הסמרטפונים הסיני, ואילו אינטל רושמת נתונים מאכזבים במנועי הצמיחה שהגדירה – מרכזי מידע ו-IoT.

לאחר דוח הרווח המרשים של מיקרוסופט, אתמול הגיע תורן של שתי יצרניות השבבים, אינטל וקואלקום, שדיווחו על ביצועיהן ברבעון השני ושפכו אור על מגמות במגזרים שונים בתעשיית האלקטרוניקה העולמית, ועל האופן שבו שתי החברות מתמודדות עם האתגרים הנוכחיים שקשורים למצב הכלכלה העולמית והשינויים בעולם הטכנולוגיה.

אינטל דיווחה על הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות המוקדמות השל האנליסטים. בתוך כך, החברה רשמה רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר בלבד, ירידה של 51% בהשוואה שנתית, וזאת בעיקר בשל המחיקה שנאלצה החברה לספוג בעקבות כוונתה לפטר כ-12,000 עובדים עד אמצע 2017,

כזכור, בעקבות דוח הרווח המאכזב שפרסמה אינטל ברבעון הקודם על רקע היחלשות שוק ה-PC, הודיעה החברה על תהליך של רה-ארגון שבמסגרתו תפטר כ-12,000 אלף עובדים ותעבור להתמקד בתחומים חדשים כגון ענן, IoT, רובוטיקה ומרכזי מידע. למרות שעדיין מוקדם לבחון את תוצאות המהלך, התחומים האסטרטגיים הללו ריכזו את מירב תשומת הלב של המשקיעים.

INTEL-CEO
מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ'

חטיבת ה-IoT וחטיבת מרכזי המידע, שתיים ממנועי הצמיחה שסימנה החברה לעתיד, הציגו הכנסות נמוכים מהציפיות. ההכנסות מתחום מרכזי המידע, המהווה כ-30% מעסקי החברה, הסתכם ב-4.03 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואילו ההכנסות מטיבת ה-IoT הסתכמו ב-572 מיליון דולר, ירידה של 2% בהשוואה לשנה שעברה. חטיבת הפתרונות המתכנתים (OProgrammable Solutions) רשמו הכנסות של 462 מיליון דולר, עלייה של 12% לעומת השנה שעברה. מנכ"ל אינטל ציין "למרות שאנחנו עדיין זהירים לגבי שוק ה-PC , אנחנו צופים לצמיחה ב-2016 כתוצאה מעלייה בשוק מרכזי המידע וה-IoT והתקדמות בתחום הפתרונות המתכנתים."

QUALCOMM-SMALLמנגד, קואלקום, אשר מייצרת שבבים בעיקר לשוק הסמרטפונים, דיווחה על עלייה של 3.6% בהיקף ההכנסות ברבעון השני ל-6.4 מיליארד דולר, ובכך קטעה רצף של 4 רבעונים שבהם הציגה ירידה בשיעור דו ספרתי בהכנכסות. כמו כן, החברה רשמה עלייה של 22% ברווח הנקי ל-1.4 מיליארד דולר, וזאת הודות לשורה של הסכמי תמלוגים חדשים שחתמה החברה בסין, שוק הסמרטפונים הגדול בעולם. "העסקים שלנו בסין חזקים מאוד," ציין מנכ"ל קואלקום סטיב מולנקופף.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס , ענן