ApiFix, שפיתחה שתל לטיפול בעקמת, גייסה 5 מיליון דולר

29 נובמבר, 2016

השתל של החברה מתחבר לעמוד השדרה תוך שימוש ב-2 ברגים בלבד וחוסך את הניתוח המורכב והמסורבל הנהוג כיום. על פי החברה, השוק הבינלאומי למוצר שלה נאמד ב-1.15 מיליארד דולר

השתל של החברה מתחבר לעמוד השדרה תוך שימוש ב-2 ברגים בלבד וחוסך את הניתוח המורכב והמסורבל הנהוג כיום. על פי החברה, השוק הבינלאומי למוצר שלה נאמד ב-1.15 מיליארד דולר

apifix1
השתל של ApiFix, שמצריך 2 ברגים בלבד

חברת הסטארט-אפ  ApiFix ממשגב, שפיתחה שתל חדשני לטיפול בעקמת נעורים (AIS), גייסה 5 מיליון דולר, בהובלת חברת המכשור הרפואי הגרמנית הענקית B.Braun, אשר השקיעה כ-2.8 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל.

ApiFix פיתחה שתל חכם לטיפול בעקמת נעורים בקרב ילדים ומתבגרים אשר מהווה אלטרנטיבה לניתוח המורכב המבוצע כיום לטיפול בעקמת. השתל אושר כבר ב-2012 על ידי הוועדה האירופית (CE) והוא משווק באירופה. כבר למעלה מ-100 ניתוחים בוצעו באירופה ובישראל באמצעות שימוש בשתל, כאשר המטופלים הראשונים, שעברו את הניתוח לפני 4 שנים, מדווחים על תוצאות קליניות חיוביות ואיכות חיים גבוהה. על פי ApiFix, השוק הבינלאומי למוצר שפיתחה מוערך בכ-1.15 מיליארד דולר.

בניתוח המקובל כיום לטיםול בעקמת נעורים הרופאים מקבעים מספר רב של חוליות באמצעות מוטות מתכת וכ-20 ברגים המוחדרים אל החוליות בעמוד השדרה. זהו ניתוח ממושך, מורכב ויקר, ועלול לגרום לסיבוכים שונים ולהביא לפגיעה במידת הגמישות של הגב ומגבלות נוספות שיפגעו באיכות חייו של המטופל. השתל שפיתחה ApiFix מתחבר אל עמוד השדרה תוך שימוש בשני ברגים בלבד בהליך זעיר פולשני שאורך כשעה בלבד, וזאת בעוד שהניתוח המקובל כיום אורך בדרך כלל כ-5-6 שעות. לאחרי ההליך, המטופל עובר סדרת טיפולי פיזיותרפיה שבמהלכם מקבע כל תיקון שמושג במהלך הטיפול, ועל ידי כך מתבצע תיקון הדרגתי של עמוד השדרה לאורך מספר חודשים.

ApiFix היא חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית Trendlines. החברה הוקמה בתחילת 2011 על ידי פרופסור יזהר פלומן, מנתח עמוד שדרה, והיזם אורי ארנין. החברה גייסה עד כה כ-9 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

מנכ"ל ApiFix ד"ר ערן פלדחי התייחס לתוצאות הקליניות החיוביות של הפיתוח שלהם וציים כי "סבב הגיוס הזה יאפשר לקדם את קבלת אישור ה-FDA בחודשים הקרובים ויסייע בהרחבת הפעילויות הקליניות והמסחריות באירופה".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מכשור רפואי