Lumus השלימה גיוס הון של 30 מיליון דולר

21 דצמבר, 2016

מתחילת השנה היא גייסה 45 מיליון דולר. החברה פיתחה פתרון אופטי המאפשר להקרין מציאות רבודה בהתקנים לבישים ומשקפיים חכמים. שוק ה-AR צפוי לגלגל כ-90 מיליארד דולר ב-2020

מתחילת השנה היא גייסה 45 מיליון דולר. החברה פיתחה פתרון אופטי המאפשר להקרין מציאות רבודה בהתקנים לבישים ומשקפיים חכמים. שוק ה-AR צפוי לגלגל כ-90 מיליארד דולר ב-2020

המשקפיים של Lumus

מתרחבת ההשקעה בחברת לומוס (Lumus), המפתחת מערכת אופטית המאפשרת תצוגה של מציאות רבודה (AR) בהתקנים לבישים. החברה מרחובות השלימה השבוע גיוס של 30 מיליון דולר בהובלת יצרנית המחשוב הטאיוונית Quanta וחברת האלקטרוניקה הטאיוונית HTC, המייצרת גם את משקפי המציאות המדומה Vive. בתחילת השנה ביצעה לומוס גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת קבוצת המשקיעים הפרטית הסינית Shanda Group ויצרנית הרכיבים הפוטו-אלקטרוניים Crystal-Optech. ההון שגוייס מתוכנן לממן את הרחבת הפיתוח והשיווק של מערכת התצוגה של החברה למשקפיים חכמים ומכשירים לבישים (Wearable) אחרים.

חברת לומוס פיתחה טכנולוגיה שקופה המבוססת על עדשה ומקרן מזערי המקרין תכנים חזותיים על-גבי העדשה. העדשה מכילה מחזירי אור שקופים זעירים, המאפשרים להקרין את התכנים הוויזואליים באופן שישתלב באופן ברור עם המציאות החיצונית גם בתאורה בהירה כמו באור יום. ניתן להטמיע את הטכנולוגיה של החברה בהתקנים לבישים מגוונים. החברה מסרה שעד היום היא מכרה 10,000 יחידות של המערכת שלה ללקוחות בתחוםמי הבטחון, הרפואה והלוגיסטיקה.

כך למשל, ב-2010 הטמיעה החברה את המערכת שלה בקסדות המיועדות לשימוש של אנשי המשמר הלאומי האמריקני. הטכנולוגיה של לומוס גם משולבת בקסדות של חברת DAQri האמריקנית המיועדות לטכנאים המקבלים באמצעותה הדרכות מקצועיות, ובמשקפיים של חברת חברת Knapp האוסטרית המיועדים לסייע למחסנאים לנווט במחסני ענק. על פי חברת Digi-Capital, שוק המציאות הרבודה צפוי לגלגל ב-2020 כ-90 מיליארד דולר. על פי חברת המחקר IDC, כ-30% מהחברות הנכללות ברשימת Global 2000 יתחילו להטמיע כבר ב-2017 טכנולוגיה של מציאות רבודה במערכי השיווק שלהם.

חברת לומוס נוסדה בשנת 2000 על ידי ד״ר יעקב אמיתי והיא מעסיקה כיום כ-70 עובדים. מנכ"ל החברה, בן וויינברגר אמר כי "המימון החדש יסייע ללומוס להמשיך ולהרחיב את פעילות המחקר והפיתוח ואת הייצור שלנו, כדי לתת מענה לגידול בביקוש מחברות שיוצרות יישומים של מציאות רבודה ומציאות מעורבת, לרבות מוצרי אלקטרוניקה ומשקפיים חכמים. אנו גם מתכננים להגביר את מאמצי השיווק שלנו כדי לממש ולנצל את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה הייחודית שלנו, כדי ליצור מציאות חדשה בתעשיית ה-AR המשגשגת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אלקטרואופטיקה , חדשות