טושיבה נפרדת מחטיבת הזיכרונות

30 ינואר, 2017

טושיבה מקימה חברת ייצור זיכרונות חדשה, ומחפשת משקיע שיממן את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות. הפיצול ייכנס לתוקף בחודש מרץ השנה

חברת טושיבה היפנית (Toshiba Corporation) החליטה בסוף השבוע לפצל את חטיבת האלקטרוניקה שלה, ולהוציא ממנה את חטיבת הזיכרונות (כולל זיכרונות SSD), עד סוף חודש מרץ השנה.

כעת החברה מבצעת תהליך הערכה של נכסי הארגון, במטרה להגדיר מה הן המחלקות של חברת האלקטרוניקה (Toshiba Storage & Electronic Devices Solutions) יועברו לחברת הזיכרונות החדשה, כדי לוודא שהיא תוכל לתפקד באופן מלא וללא הפרעה מהיום הראשון של הפיצול. מכיוון שלחטיבת הזיכרונות יש משקל משמעותי בחברה, ההחלטה אמורה לקבל את אישור בעלי המניות באסיפה שתתקיים בחודש מרץ.

הסתבכות פיננסית

בהודעה מיוחדת שפירסמה טושיבה לאחר קבלת ההחלטה, היא הסבירה שתחום הזכרונות הוא תחום מרכזי, והחברה החדשה תתמקד בפיתוח רכיבי זיכרון תלת-מימדיים (3D) בטכנולוגיית BiCS FLASH. "פיצול חטיבת הזיכרונות ליחידה עסקית עצמאית יעניק לה גמישות ויכולת קבלת החלטות מהירות".

אולם הסיבה המרכזית היא פיננסית: טושיבה סבלה מהפסד של קרוב לשני מיליארד דולר עקב חובות של יצרנית הכורים הגרעיניים האמריקאית CB&I Stone & Webster, שאותה היא רכשה בשנה שעברה. בעקבות ההפסד חסרים לה משאבים יפננסיים להשקעה בתחום הזיכרונות.

טושיבה מחפשת משקיע

החברה הודיעה שלאחר הקמת חברת הזכרונות החדשה, היא תמכור חלק מהבעלות עליה לגורם שלישי, כדי להשיג הון להשקעה בפיתוח טכנולוגיות זיכרון חדשות. עדיין לא נבחר שם לחברה החדשה. טושיבה היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של זיכרונות בלתי נדיפים, זיכרונות פלאש וכרטיסי זיכרון. בשנת 2015 הסתכמו המכירות של חטיבת הזיכרונות בכ-7.4 מיליארד דולר.

לחברה הסכמים ארוכי טווח של שותפות אסטרטגית עם סנדיסק. בנוסף, היא מייצרת כרטיסי SD, כונני זיכרון USB בנפחים גדולים של עד 128GB, כרטיסי זיכרון למצלמות, כונני SSD מוקשחים ועוד. לאחרונה היא החלה בתוכנית מחקר ופיתוח מאסיבית של זיכרונות מגנטיים מסוג MRAM.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס