תודות לעסקת מובילאיי: פורסייט מגייסת 43.2 מיליון שקל בשבוע

16 מרץ, 2017

האווירה החיובית סביב עסקת מובילאיי הזניקה את מניית החברה ב-25%, ופורסייט ניצלה זאת כדי לבצע גיוסי הון נרחבים בדרך להנפקה בנסדא"ק

המכירה הסנסציונית של מובילאיי לאינטל זכתה לתהודה ציבורית רבה והפנתה את הזרקור לתעשיית הרכב האוטונומי בישראל. האווירה החיובית שנוצרה בעקבות העסקה הזניקה גם את מנייתה של חברת פורסייט (ForeSight), המפתחת מערכת סיוע לנהג (ADAS) המתחרה במערכת של מובילאיי. מנייתה של החברה בבורסה בתל-אביב זינקה השבוע בכ-25%, ופורסייט ניצלה את הביקושים הגדולים כדי לבצע גיוס הון נרחב לצורך המשך פיתוח המערכת שלה ולקראת הנפקה אפשרית בנסדא"ק.

הבוקר הודיעה פורסייט כי דירקטוריון החברה אישר הקצאה נוספת של מניות למשקיעים פרטיים בהיקף של 5 מיליון שקל. החברה תקצה למשקיעים כ-2,083,334 מניות במחיר של 2.4 שקל למניה. הקצאה זו מהווה 2.77% מהון החברה. בפורסייט ציינו כי ההחלטה על ההקצאה הנוספת התקבלה בעקבות בקשתם של המשקיעים, שמרביתם השתתפו בגיוסי הון קודמים, להגדיל את סכומי ההשקעה שלהם.

הקצאה זו מצטרפת לשני גיוסי הון נוספים שביצעה פורסייט השבוע. אתמול הודיעה החברה על גיוס הון פרטי של כ-14.7 מיליון שקל, וזאת לאחר שביום שני ביצעה החברה גיוס של 23.5 מיליון שקל. מדובר בסך הכול בגיוס של 43.2 מיליון שקל. פורסייט נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 226.5 מיליון שקל. על פי הדיווח לבורסה, בין המשקיעים שהשתתפו בגיוסים ניתן למנות את משפחת דיין מחברת טרייד מוביל, בעלי יבואנית הרכב UMI,  משפחת קרסו וחברת קרנות הנאמנות של איילים. אחת הסיבות לגיוס ההון היא הכוונה של פורסייט לבצע הנפקה בנסדא"ק. לצורך רישום למסחר בארצות הברית, החברה צריכה לעמוד בדרישות הסף להון עצמי.

מערכת ה-ADAS התלת-מימדית מתחרה במובילאיי

בחודש ינואר השיקה פורסייט את גרסת האלפא של מוצר הדגל של החברה לסיוע לנהג ומניעת תאונות דרכים. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת מימדית), ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב שמעבדת ומנתחת באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מזהה סכנות בכביש ומתריעה לנהג בפני סכנת התנגשות. המערכת מספקת התרעות בפני אי שמירת מרחק, סכנת התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועצמים הנמצאים במסלול הנסיעה.

בחודשים האחרונים ערכה החברה סדרה ארוכה של ניסויים שכללה נסיעות ארוכות בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה, ובתנאי מזג האוויר ותאורה משתנים ומאתגרים. בחברה דיווחו כי הניסויים עלו בהצלחה, ואף ציינו כי להערכתם המערכת הציגה ביצועים טובים יותר בהשוואה למערכות מתחרות, כאשר הרמיזה היא ככל הנראה למערכת של המתחרה העיקרית, מובילאיי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , רכב אוטונומי