אינטרליג'נט תקיים קורס מושגי יסוד ב-RF למנהלים ב-22 ליוני

28 מאי, 2017

הקורס מיועד למנהלים ולעובדים בחברות הייטק שאינם מהנדסי RF, ויתמקד בהיכרות בסיסית עם תחום ה-RF, המיקרוגל והתקשורת האלחוטית, ועם המוצרים, מערכות הבדיקה המרכזיות והמגמות הטכנולוגיות הבולטות היום בתחום

Interlligent RF Course

חברת אינטרליג'נט (Interlligent RF and Microwave Solutions) תקיים ביום ה', ה-22 ביוני 2017, קורס מיוחד בנושא מושגי יסוד בעולם ה-RF, המיועד למנהלים ולעובדים בחברות הייטק שאינם מהנדסי RF. הקורס יתמקד בהיכרות בסיסית עם תחום ה-RF, המיקרוגל והתקשורת האלחוטית, הפעילות התעשייתית והיכרות עם המוצרים ומערכות הבדיקה המרכזיות בתחום.

מנכ"ל אינטרליג'נט, חיים בן עמי, הסביר ל-Techtime שיש בתעשייה צורך בקורס מכיוון שיש הרבה אנשים העובדים היום בחברות הנדסת רדיו, אבל הם עצמם חסרי רקע מקצועי בתחום: כלכלנים, מנהלי כספים, אנשי רכש, מנהלי תפעול ועוד. "אומנם לרבים מהם יש ידע שנצבר בעבודה, אולם הם אף פעם לא קיבלו הכשרה מסודרת בנושא ולעתים קיים אצלם פער ידע בתחום הפעילות שלהם. למשל, מה זו קרינת רדיו, מדוע יש הבדלים במחיר של שני מכשירי צב"ד שנועדו לאותה משימה, מה הם ההבדלים בין סקופ לנתח תדר ועוד".

מהו מבנה הקורס?

בן עמי: "הקורס בנוי במתכונת של סמינר הנמשך יומיים במשך 8 שעות ביום. אנחנו מתחילים בהסבר של מושגי יסוד ברמת הפיסיקה וברמת ההנדסה, כמו למשל מהי קרינה אלקטרומגנטית, מה זה מסננים, מגברים, מהי שרשרת קליטה, מהו תופעות רעש ואי לינאריות שמהנדסי רדיו צריכים להתמודד עימן. למעשה, עם מה בעצם מתמודד מהנדס הרדיו.

"בהמשך אנחנו נכנסים לרמה מעשית יותר: למה נדרשים רכיבים שונים, שיקולי רכש רכיבים וציוד, כיצד לקרוא נתוני מכשירים או רכיבים וגם רקע על התעשייה עצמה. בדרך כלל אנשים עובדים בחברה אחת וחשופים רק לתחום הפעילות שלה, ואילו אנחנו נפגשים עם הרבה מאוד חברות RF, ולכן אנחנו יכולים לספק להם רקע על התעשייה".

אחד מהשיעורים הפופולריים בקורסים הוא פרק המעבדה הנמשך 3 שעות ובמהלכו התלמידים מתנסים בעבודת מעבדה בסיסית: מבצעים מדידות פשוטות ומתמודדים עם בעיות שעימן מתמודד המהנדס בחברות שבהן הם עובדים. לדברי בן עמי, הקורס גם כולל רקע כללי על התעשייה: "אנחנו מציגים את המגמות בתעשייה, כמו למשל IoT, טעינה אלחוטית, הדור החמישי, מכוניות אוטונומיות וכדומה. האלה הדברים העיקריים אליהם מתפתח היום השוק".

אתם מרגישים דרישה מיוחדת לקורס מהסוג הזה?

"בתעשיית ה-RF בישראל יש הרבה עובדים שלא באו מהרקע המקצועי. למשל מתכנתים. התעשייה הזו דורשת הרבה מאוד תכנות וכתיבת אלגוריתמים כמו לדוגמא במערכות מכ"ם, אבל למתכנתים אין הכשרה בתחום, ורבים מהם היו רוצים להבין טוב יותר את המוצרים והתעשייה שבהם הם נמצאים. התלמידים גם מקבלים טיפים בנושאי רכש וניהול ציוד, ויכולים לחסוך הרבה מאוד כסף לחברות שלהם. אנחנו רואים ביקוש גובר לקורס. בשנים הקודמות הוא התקיים פעם בשנה, ואילו השנה אנחנו מקיימים כבר את המחזור השני שלו".

למידע נוסף ורישום: RF Basics for Managers

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , תקשורת אלחוטית