רפאל חושפת טיל מונחה מדויק חדש ממשפחת טילי ספייק

30 מאי, 2017

טיל Spike LR II החדש ניתן לשיגור מהקרקע, ממסוק ומכלי-שיט. הוא כולל ראש ביות המאפשר עקיבה חכמה אחר מגוון מטרות באמצעות בינה מלאכותית

Rafael Spike Missile

חברת רפאל (Rafael) חשפה היום (ב') טיל טקטי חדש, דור 5, ממשפחת טילי ספייק (Spike) הנמצאים כיום בשימוש מבצעי נרחב בצה"ל ובצבאות רבים בעולם. הטיל ניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, ומגיע לטווח של עד 30 ק"מ. חברת רפאל מסרה שעד היום היא מכרה כ-27,000 טילים ממשפחת ספייק לכ-26 מדינות.

הטיל החדש, Spike LR II (גיל-2) וניתן לשגרו לטווח של עד 5.5 ק"מ בשיגור קרקעי, המהווה הארכת טווח של כ-35% בהשוואה לגרסה הקודמת של טיל זה. בירי ממסוק ניתן להגיע עד למרחק של 10 ק"מ שבו השיגור מנוהל באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי. כמו שאר הטילים במשפחה, "גיל-2" הוא טיל רב-משימתי בעל יכולת פגיעה במגוון רחב של מטרות. "גיל-2" שוקל 12.7 ק"ג בלבד ומותאם לירי מכלל משגרי ה"גיל" הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים).

בטיל ניתן לשלב שתי תצורות ראשי-קרב (רש"ק): רש"ק נ"ט טנדם (כפול) עם יכולת חדירה מוגברת של יותר מ-30% מקודמו, או רש"ק רב-משימתי המאפשר שליטה יזומה של הכיוון במרעום, וכך שליטה באפקט הנזק, כולל חדירה של כ-20 ס"מ בטון מזוין עם הפעלה בעלת יכולת השהייה, או פיזור רסס היקפי נגד מטרות רכות.

הטיל הוא בעל ראש ביות אלקטרו-אופטי חדיש הכולל חישן אינפרא-אדום לא-מקורר מתקדם וכן חיישן צבעוני באיכות HD. ראש הביות החדש מאפשר עקיבה חכמה אחר מגוון מטרות באמצעות יכולות בינה מלאכותית. גיל-2 כולל יכולות קבלת מטרות מרשת טקטית והתמודדות עם מיגון ריאקטיבי ואקטיבי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון