סולאר-אדג' פיתחה מטען מהיר לרכב חשמלי

12 יולי, 2017

חברת SolarEdge מתחילה לבדוק את הפוטנציאל בשוק הרכב החשמלי. המטען החדש שלה משלב בין אנרגיה סולארית לאנרגיה מהרשת כדי להאיץ את טעינת הסוללות

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהוד השרון הכריזה על הממיר הסולארי הראשון בשוק הכולל גם מטען לסוללה של רכב חשמלי. החברה העריכה שבאמצעות השילוב של תאים סולאריים (PV) ביחד עם אנרגיה המגיעה מהרשת, היא הצליחה לספק מטען ברמת Level 2 המספק מהירות טעינה גבוהה פי שישה בהשוואה למטעני Level 1.

נהוג לחלק את המטענים החשמליים של כלי-רכב חשמליים לשלוש קטגוריות מרכזיות: מטעני Level 1 מתחברים אל הרשת הביתית באמצעות שקע סטנדרטי ומספקים את קצב הטעינה האיטי ביותר. מטעני Level 2 מתחברים גם הם אל הרשת, אולם הם בעלי כושר טעינה גבוה יותר בזכות התחברות לרשתות 240VAC ומעגלים אלקטרוניים המבטיחים זרם טעינה גבוה.

הטעינה המהירה ביותר נקראת Level 3, או זרם ישר (DC). מדובר במתקנים המספקים זרם ישר באמפראז' גבוה מאוד ומסוגלים לבצע טעינה מלאה של סוללת הרכב בפחות מ-30 דקות.

המוצר החדש של החברה מבוסס על שילוב של ממיר הדור החדש שלה, HD-Wave, ביחד עם מטען לרכב חשמלי. כאשר הלקוח אינו משתמש במקור אנרגיה סולארית, מדובר במטען רמה 2 סטנדרטי המשתמש באנרגיית הרשת כדי לספק טעינה בעוצמה של 7.6kW ובזרם של 32Amp, שהיא מהירה פי חמישה ממטעני רמה 1.

כאשר יש ללקוח תאים סולאריים, המטען החדש משלב בינם לבין הרשת ומטעין את סוללת הרכב בעוצמה של 9.6kW ובזרם של 40Amp. המוצר צפוי לצאת לשוק בסוף 2017 עם אחריות ל-12 שנים ואפשרויות הפעלה עתידיות לפי תרחישים מורכבים, כמו למשל התאמת עוצמת הטעינה לדרישות משתנות, או לתעריפי חשמל משתנים לאורך היממה.

מדד S&P SmallCap הזניק את המניה

SolarEdge in NASDAQ

חברת סולאר-אדג' נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-917 מיליון דולר. בסוף שבוע שעבר החליטה חברת סטנדרד אנד פורס להכניס אותה למדד S&P SmallCap 600, המורכב מ-600 חברות נבחרות בעלות שווי שוק של 0.4-1.8 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בנסדק ביותר מ-7%. ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו מכירות החברה בכ-115 מיליון דולר וברווח נקי של 16.5 מיליון דולר. החברה העריכה שמכירות הרבעון השני יסתכמו ב-120-130 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות