סמסונג מפתחת מערכת ADAS מתחרה למובילאיי

17 ספטמבר, 2017

סמסונג תקים חטיבה ייעודית לפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי, תחת חברת Harman, שאותה רכשה לפני כשנה תמורת 8 מיליארד דולר

סמסונג (Samsung) מגבירה את מאמציה בתחום הרכב האוטונומי. ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית הודיעה על הקמת חטיבה אסטרטגית ייעודית לפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי, אשר תפעל תחת חברת Harman, המספקת טכנולוגיות קישוריות לרכב חכם, שאותה רכשה סמסונג בשנה שעברה בסכום של 8 מיליארד דולר. במקביל, סמסונג תקים קרן השקעות ייעודית בהיקף של 300 מיליון דולר, שתשקיע בסטארט-אפים בתחום הרכב החכם, כך הודיעה החברה ביום שישי בתערוכת הרכב בפרנקפורט.

החטיבה החדשה, בשם Autonomous/ADAS Strategic Business Unit, תפעל תחת חטיבת הרכב המקושר של הארמן ותעבוד בשיתוף צוות חטיבת המכונות החכמות במרכז האסטרטגיה והחדשנות של סמסונג (SSIC). את החטיבה החדשה ינהל ג'ון אבסמייר, סגן נשיא חטיבת המכונות החכמות ב-SSIC ומי שבעבר הוביל את פרויקט הרכב האוטונומי בחברת דלפי..

החטיבה תפתח טכנולוגיות מגוונות לרכב אוטונומי, כגון חיישנים, אלגוריתמים, בינה מלאכותית וכן פתרונות קישוריות ופתרונות מבוססי ענן לרכב חכם. עם זאת, המיקוד העיקרי של החטיבה החדשה יהיה פיתוח של מערכת מתקדמת לסיוע לנהג (ADAS) שתשמש פלטפורמה לנהיגה אוטונומית ברמות מתקדמות יותר. בסמסונג ציינו כי המטרה היא לפתח מערכת ADAS בקוד פתוח, שתאפשר למעשה לספקיות מערכות לכלי רכב (OEM) ויצרניות רכב להתאים את הפלטפורמה לצרכים שלהם. בכך מתכוונת סמסונג להשיג דריסת רגל בשוק ה-ADAS הצומח במהירות.

"היחידה העסקית האסטרטגית ממחישה את המחויבות של סמסונג והארמן לתת מענה לביקוש הגבוה לפתרונות ADAS – ואנחנו מעוניינים להיות השותף האולטימטיבי לטכנולוגיות המשולבות הללו," נכתב בהודעה.

סמסונג מציבה את מערכת ה-ADAS של מובילאיי כמודל וכמושא התחרות העיקרי. בריאיון לבלומברג, אמר מנכ"ל הארמן, דיניש פאליוואל, "כל התעשייה זועקת, 'אנחנו אוהבים את מובילאיי אבל אנחנו צריכים פלטפורמה בקוד פתוח. תעשייה הרכב רוצה שנעשה את זה ואני חושב שיש לנו את היכולת ואת המשאבים."

סמסונג הודיעה כי כבר קיבלה אישור לבצע נסיעות מבחן לצורך בדיקת טכנולוגיות לרכב אוטונומי בדרום קוריאה ובקליפורניה. בסמסונג בחרו להדגיש כי אין בכוונתם להתחרות ביצרניות הרכב ולפתח מכונית אוטונומית מתוצרתה אלא לשתף פעולה עם יצרניות רכב וחברות ה-OEM באמצעות פיתוח מערכות וטכנולוגיות שיוכלו להשתלב בכלי רכב של יצרניות רבות.

המיזוג שמתחרה באינטל ומובילאיי

חברת הרמן היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום טכנולוגיות קישוריות לרכב. החברה מייצרת מערכות וידיאו ותצוגה לרכבים מקושרים, המותקנות בקרב יותר מ-30 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, בין היתר ברכבים של פורד וג'נרלס מוטורס. בנובמבר 2016 רכשה סמסונג את הארמן תמורת 8 מיליארד דולר, בעסקה הבינלאומית הגדולה ביותר בתולדות סמסונג. המהלך נועד לאפשר לסמסונג לחדור לתחום הרכב החכם והרכב האוטונומי, שצפוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בשנים הקרובות בתעשיית האלקטרוניקה. כמו כן, בהיותה חברת מובייל מובילה, המיזוג יאפשר לסמסונג לפתח טכנולוגיות ופלטפורמות המצויות בממשק שבין תחום המובייל לתחום הרכב.

הקמת החטיבה הייעודית לפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי מסמנת את המהלך המשמעותי הראשון של סמסונג והארמן ומציבה את היעדים הטכנולוגיים והמסחריים של השותפות, שלמעשה מתחרה בשותפות בין אינטל ומובילאיי. "המהלך האסטרטגי משקף את העוצמה האדירה שסמסונג והארמן, ככוח משותף, יביאו ללקוחות OEM, וזאת מתוך השילוב של המשאבים והגודל של סמסונג והניסיון העשיר של הארמן בתחום הרכב," צוין בהודעה.

השקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות

כאמור, סמסונג גם תקים קרן השקעות מיוחדת בהיקף של 300 מיליון דולר שתשקיע בסטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות בתחום החיישנים, ראיית מכונה, בינה מלאכותית, מחשוב עתיד ביצועים ופתרונות סייבר לאבטחת רכבים מקושרים. סמסונג הודיעה כי הקרן כבר ביצעה השקעה אסטרטגית ראשונה בהיקף של 83 מיליון דולר בחברה הגרמנית TTTech, המפתחת טכנולוגיות להגברת הבטיחות של מערכות בקרה ממוחשבות לכלי רכב כגון מערכות ADAS ומערכות נהיגה אוטונומית. TTTech כבר משתפת פעולה עם אאודי ופולקסוואגן בפיתוח מערכות הנהיגה האוטונומית שלהן.

סמסונג כבר ביצעה בשנה האחרונה שורה של השקעות בחברות סטארט-אפ בתחום הרכב החכם, ובין היתר השתתפה בגיוסי ההון של שתי חברות ישראליות באמצעות קרן Samsung Catalyst – ואלנס (Valens), המפתחת טכנולוגיית קישוריות לרכבים חכמים, ואוטוטוקס (AutoTalks), המפתחת מערכות לתקשורת אלחוטית בין כלי רכב (V2X).

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , מיזוגים ורכישות , רכב אוטונומי