אינטל מקימה בישראל מרכז מו"פ לתחום הבינה המלאכותית

16 אוקטובר, 2017

המרכז, אשר יפעל בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה, יעסוק בפיתוח פתרונות סיליקון לפיתוחי הבינה המלאכותית של אינטל. החברה צפויה לגייס בתקופה הקרובה עשרות עובדים חדשים למרכז

אינטל (Intel) הודיעה היום על הקמת מרכז מחקר ופיתוח חדש בישראל בתחום הבינה המלאכותית (AI). המרכז,שיעסוק בפיתוח פתרונות סיליקון ליישומי בינה מלאכותית של אינטל, מעסיק כיום עשרות עובדים וצפוי לגייס בתקופה הקרובה עוד עשרות עובדים נוספים, בהם אנשי מחקר בתחום הלמידה העמוקה, אנשי תוכנה ומומחי ארכיטקטורת שבבים. המרכז יפעל בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה וינוהל על ידי אורן גרשון, שכבר הוביל באינטל קבוצות פיתוח בתחומים של ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית.

המרכז החדש בישראל יהווה חלק מחטיבת הבינה המלאכותית הגלובלית החדשה שאינטל הקימה לפני מספר חודשים אשר מרכז את כל פעילויות הבינה המלאכותית של אינטל בעולם. החטיבה העולמית מנוהלת על ידי נאווין ראו, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Nervana Systems מקליפורניה, שפיתחה חומרה ותוכנות לימוד מכונה המבוססות על רשתות נוירוניות ונרכשה על ידי אינטל באמצע שנת 2016 תמורת 400 מיליון דולר. המרכז הישראלי ידווח ישירות לראו.

אינטל סימנה את תחום הבינה המלאכותית כיעד אסטרטגי עבור החברה. לפני כחודש הכריזה החברה על השקעה של כמיליארד דולר בחברות סטרט-אפ שעוסקות בבינה מלאכותיות. כמו כן אינטל הציגה באחרונה מעבד ניסויי חדש בשם .Loihi השבב כולל מעגלים דיגיטליים שלמעשה מחקים את רשתות הנוירונים של המוח האנושי

"אינטל ישראל מעורבת בכל פעילות משמעותית לאינטל"

מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, ציין כי אינטל ישראל מהווה כיום מרכז מוביל לפיתוחים של החברה העולמית, וכי אינטל ממקדת בישראל את פעילויות המחקר והפיתוח המרכזיות בתחומי הצמיחה. "בין אם מדובר ברכבים אוטונומיים, מעבדי העתיד, אינטרנט, מציאות וירטואלית, סייבר או רכבים אוטונומיים –  אינטל ישראל מעורבת בכל פעילות משמעותית לאינטל."

גרטי ציין עוד, שאינטל מאמינה שתחום הבינה המלאכותית יחולל מהפיכה בתחומים רבים. "בינה מלאכותית היא התחום החם ביותר בטכנולוגיה כיום. אם עד לפני זמן לא רב דיברו על IOT וביג-דאטה, היום ברור שלא מספיק שיהיו מכשירים מחוברים לרשת, ולא מספיק שיהיו מחשבים שמפיקים תובנות מנתונים – צריך מחשבים חכמים שידעו גם ללמד את עצמם איך לקבל החלטות נכונות ולהפיק תובנות ישימות."

"השימושים של בינה מלאכותית הם רבים ומגוונים: רכב אוטונומי לא יעלה על הכביש ללא הישענות משמעותית על בינה מלאכותית; רחפנים שמבצעים משימות פיקוח וניטור ורובוטים שעובדים בסביבה אנושית. בוטים במערכות שונות שמסתמכים על עיבוד שפה טבעית (NLP), ערים חכמות, מערכות רפואיות, ניהול תשתיות, ועוד. המחשוב של השנים הבאות מבוסס ברובו על מערכות שיש בהן מרכיבי בינה מלאכותית – והפיתוח מהותי למחשוב זה נעשה כעת גם בישראל", הוסיף גרטי.

אורן גרשון, שינהל את מרכז הפיתוח החדש, ניהל באינטל קבוצות פיתוח ותכנון אסטרטגי בתחומים של ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית. לפני כן שימש בתפקיד מנהל פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי בסמסונג ישראל.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית