אובדן לקוח אירופי חיסל 8.4% מהדו"ח של ויסוניק

23 נובמבר, 2010

בעקבות עזיבת לקוח שהיה אחראי ל-9% מהמכירות ב-2009, צנחו מכירות החברה ל-58.8 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2010. בחודש שעבר מונה שלמה שמיר לדירקטור חיצוני בקבוצה, לאחר שפרש מאירונאוטיקס

בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו הכנסות קבוצת ויסוניק ב-58.8 מיליון דולר – ירידה של 8.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות ברבעון השלישי הסתכמו ב-16.7 מיליון דולר – ירידה של 22.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה כי הירידה במכירו נובעת מהפסקת ההזמנות של מערכות אבטחה עבור לקוח אירופי מרכזי. בסוף 2009 דיווחה החברה שלקוח זה היהא אחראי ל-9% ממכירותיה, כלומר כ-8 מיליון דולר ב-2009.

פרס המוצר המצטיין בסין

קבוצת ויסוניק פועלת בתחום מערכות האבטחה האלקטרוניות לבתים פרטיים ולעסקים. בשבוע שעבר זכתה מערכת  Tower-20AM מתוצרתה לפרס המוצר הטוב ביותר של תערוכת China Security. המערכת משמשת לגילוי תנועה מחוץ לבית ומיוחדת בפתרונות חדשניים למניעת התראות שווא. בין השאר, היא כוללת את טכנולוגיית Octa-Quad הייחודית של ויסוניק שבה 8 חיישני אינפרא אדום פאסיביים (PIR) מנטרים כל אחד שמינית משטח הכיסוי של החיישן המלא, מארז יחודי עמיד בתנאים קשים וטכנולוגיית הגנה בפני מיסוך, המבדילה בין הפרעות קליטה הנובעות מגשמים עזים או מערכות השקייה, לבין שימוש בחומר מיסוך להשבתת החיישן.

החברה מעסיקה כ-500 עובדים ובבעלותה מפעל ייצור אלקטרוני ומפעל פלסטיקה, הממוקמים במבנה משותף בקרית-גת. ויסוניק מפתחת ומייצרת, בהן מערכות התראה בפני פריצה, מערכות התראה על התפתחות מפגעים כמו עשן, דליפות וכדומה, מערכות מצוקה וגלאי מצוקה, פתרונות בית חכם ועוד. כ-10% מפעילותה הוא בתחום מערכות איתור ציוד ואנשים מבוססות RFID. כ-70% ממכירות הקבוצה הן באירופה, והחברה סבורה שמכירותיה הושפעו מהרעת המצב הכלכלי באירופה, עקב חששות שהמשבר ביוון יצר  בקרב הלקוחות.

שלמה שמיר מצטרף

בחודש שעבר מונה שלמה שמיר לדירקטור חיצוני בקבוצת ויסוניק. לשמיר ידע עמוק בשוק האבטחה האלקטרוני. עד מרץ 2010 שימש כנשיא חברת ארונאוטיקס ובין השנים 2005 ו-2009 שימש כנשיא נייס מערכות. במקביל, הוא גם משמש כיו"ר חברת SCODIX.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון