מיזוג בתחום המכשור הרפואי: אפליסוניקס ואנדימד במו"מ לעסקת החלפת מניות; שתי החברות פועלות בתחום הרפואה האסתטית

25 יולי, 2011

אנדימד פיתחה טכנולוגיה לטיפולי עור באמצעות חימום אתר מטרה על-ידי בקרת עוצמה ופאזה של מספר מקורות RF. אפליסוניקס פיתחה טכנולוגיה להסרת שיער לצמיתות באמצעות חימום שורש השערה באנרגיית אולטרא-סאונד. המו"מ צפוי להסתיים בספטמבר

מנכ"ל אנדימד, עוזי בלומנזון, ישמש כמנכ"ל החברה הממוזגת ויו"ר אפליסוניקס, מיכאל גולדרט, ישמש כיו"ר החברה הממוזגת

חברות המכשור הרפואי הישראליות אפליסוניקס (Applisonix) ואנדימד (EndyMed Medical) החלו לנהל משא ומתן לצורך מיזוג. על-פי הסכם ההבנות שנחתם בין שתי החברות, המו"מ מיועד להסתיים עד חודש ספטמבר. המיזוג יתבצע באמצעות החלפת מניות. לאחר השלמת העיסקה ישמש מנכ"ל אנדימד, עוזי בלומנזון, כמנכ"ל החברה הממוזגת. בדירקטוריון יכהנו 7 דירקטורים, ש-4 מתוכם ימונו על-ידי בעלי המניות של אנדימד. יו"ר אפליסוניקס, מיכאל גולדרט, ישמש כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממוזגת.

טיפול שורש בשערות

חברת אפליסוניקס נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 22.2 מיליון שקל. היא פיתחה את טכנולוגיית הסרת השיער Impresa. בטכנולוגיה זו משודרת אנרגיה ממכשיר אולטרא-סאונד אל שורשי השיער והורסת אותם. בכך נמנעת יכולתם להצמיח שיערות חדש, מבלי לפגוע ברקמות סמוכות. בניגוד לטכנולוגיות הסרת שיער אחרות, טכנולוגיה זו יעילה לכל סוגי השיער ולכל גוני העור.

מכשור רפואי אולטרא סאונד אסתטיקה רפואה
אפליסוניקס: שידור אנרגיה דרך השערה ישירות אל השורש

חברת אפליסוניקס הוקמה בשנת 2004 במסגרת חממת מעין ונצ'רס ובסוף 2005 יצאה ממסגרת החממה והחלה לשווק את המוצר. בינואר 2007 החברה הונפקה בבורסה בתל-אביב, ונשלטת כיום על-ידי מעין ונצ'רס (19.4% מהמניות) ועל-ידי אינפיניטי. מוצר הדגל של החברה הוא המכשיר Selectif, אשר קיבל אישור CE אירופי ונמצא כעת בהליכי אישור על-ידי ה-FDA.

שידורי רדיו רפואיים

חברת אנדימד מקיסריה נמצאת בשליטת קרן מדיקה. החברה פיתחה את טכנולוגיית 3DEEP לטיפולי עור אסתטיים באמצעות קרינת RF. הטיפולים מבוססים על שידור קרינה אלקטרומגנטית שנועדה לחמם את אזור המטרה לרמה שתגרום להשמדת תאים ולחידוש הצמיחה.

RF גלי רדיו אלחוטי מכשור רפואי אסתטיקה
הטכנולוגיות הנפוצות לטיפולי עור בגלי רדיו

רוב המערכות הקיימות היום בשוק מבוססות על שידור אנרגיה באמצעות פרוב חד-קוטבי (Monopolar RF), או שידור אנרגיה העוברת בתוך הגוף מפרוב השידור אל פרוב הקליטה (Bipolar RF) לצורך יצירת קשת אנרגיה בשכבות הפנימיות של העור. בשני המקרים מדובר בטיפול כואב הדורש קירור של העור.

בטכנולוגיית 3DEEP, משודרות לשכבות הפנימיות של העור מספר רב של קרני RF באמצעות מספר אלמנטים מבוססי Bipolar RF. שליטה מדוייקת של הפאזה והאנרגיה של כל אחת מהקרניים יוצרת תופעת התאבכות בתוך העור, וכתוצאה ממנה האנרגיה מתמקדת ברמה הדרושה באתר מוגדר, בלא תופעות לוואי של כאבים ואדמומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית