אורביט מרחיבה את פעילותה בברזיל, אולם מדווחת על הפסדים

28 נובמבר, 2011

זכתה בחוזה לאספקת מערכות קשר-פנים עבור מטוסי סקייהוק של חיל האוויר הברזילאי. בתשעת החודשים האחרונים היא עברה מרווח להפסד, הכולל נזקים של 800 אלף דולר בעקבות ביטול תוכנית ההנפקה בנסד"ק לפני כשלושה חודשים

חברת אורביט טכנולוג'יס (Orbit) תספק מערכות לניהול קשר-פנים במטוסי סקייהוק מדגם AF 1/M של חיל האוויר הברזילאי

העיסקה נחתמה עם יצרנית המטוסים הברזילאית Embraer, אשר מבצעת פרוייקטי שדרוג עבור חה"א המקומי.  אמבראר היא יצרנית מטוסים מהגדולות בעולם, המוכרת מגוון כלי-טיס בשוק העולמי. היא מקיימת קשרים הדוקים גם עם חברת אלביט מערכות.

אורביט סקייהוק ברזיללמרות שמדובר בעיסקה קטנה מאוד, בהיקף של כ-2.4 מיליון שקלים, אורביט מייחסת לה חשיבות רבה, שכן היא מסייעת לה להרחיב את פעילותה בברזיל הנחשבת לאחד מהשווקים הביטחוניים בעלי הצמיחה הגדולה ביותר בעולם כיום.

"ברזיל היא שוק אסטרטגי עבור אורביט", הסביר נשיא ומנכ"ל החברה אבי כהן. "ההזמנה מ-Embraer משקפת את מאמצי השיווק שלנו באזור הזה, ואנחנו מאמינים שהם יניבו פירות בשנים הקרובות".

מעבר מרווח להפסד

אתמול פירסמה החברה את דו"חותיה הכספיים, ומהם עולה שמכירותיה ברבעון האחרון הסתכמו ב-10.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-13.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת, המחצית הראשונה של השנה היתה טובה יותר ואיזנה את התמונה: ב-9 החודשים הראשונים של 2011 צמחו המכירות ב-1.2% והסתכמו בכ-39.4 מיליון דולר.

אלא שבשורת הריווחיות החברה מציגה תמונה פחות מעודדת: לעומת רווח של כ-3.1 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2010, השנה היא דיווחה על הפסד של 46 אלף דולר.

ההנפקה שנידחתה

במהלך 2010 ביצעה החברה שינוי ארגוני והתארגנה במתכונת של חברת אחזקות (אורביט טכנולוג'יס), כאשר עיקר הפעילות מתבצע בחברות הבנות אורביט מערכות וארביט תקשורת. ברבעון השלישי של 2011 תוכננה הנפקה ציבורית של החברה הבת המרכזית, אורביט מערכות, אולם ההנפקה בוטלה לפני כשלושה חודשים בעקבות הרעת המצב הכלכלי בשווקים בעולם. מלבד זמן הניהול שהלהיך דרש, הוא עלה לאורביט סכום של כ-800 אלף דולר שירד לטימיון.

 

Share via Whatsapp