אורביט תפתח מערכת תקשורת לוויינית לרשת רכבות מהירות

6 דצמבר, 2011

עד היום התקינה אורביט כמה עשרות מערכות VSAT לווייניות ברכבות המהירות בצרפת. ההזמנה החדשה מרחיבה את פעילותה של החברה בתחום התקשורת הלוויינית לרכבות

"טכנולוגיית Ka-Band היא הבטחה גדולה בתחום התקשורת הלוויינית"

חברת אורביט טכנולוג'יס (Orbit) קיבלה הזמנה לפיתוח ואספקת מערכת תקשורת לוויינית VSAT מהדור החדש, להתקנה ברשת של רכבות מהירות. נשיא ומנכ"ל אורביט, אבי כהן, אמר שטכנולוגיית Ka-Band מהווה הבטחה גדולה בתחום תקשורת הלוויינים רחבת הפס. "הבחירה באורביט לפרוייקט הזה ממחישה את מעמדנו הטכנולוגי".

עשרות מערכות ברכבת הצרפתית

SATCOM תקשורת לוויינים
אנטנת עקיבה של אורביט עבור רכבות מהירות

חברת אורביט מספקת מערכות תקשורת לוויינית, אנטנות עקיבה ומערכות קשר-פנים במטוסים. החברה כבר פעילה בתחום הרכבות וכיום פועלות כמה  עשרות מערכות VSAT לווייניות שלה ברכבות המהירות של חברת הרכבות הממשלתית בצרפת (SNCF).  הן פועלות בתדרי Ku-Band ומספקות תקשורת אינטרנט רציפה לנוסעים.

הפרויקט הצרפתי בוצע על-ידי חברת ORTeS, הנמצאת בבעלות משותפת של אורביט ושל חברת TeS האיטלקית. לאחרונה נכנסה לפעולה באירופה רשת תקשורת לוויינית חדשה ומהירה בתדרי Ka-Band, המכסה את היבשת כולה. אורביט ו-TeS קיבלו הזמנת המשך עבור השירות החדש. המערכות מיועדות להרחיב את הפריסה של שירותי אינטרנט מהירים בקווי הנוסעים של הרכבת הצרפתית.

חלופה לסלולר

תקשורת לוויינית מאפשרת לספק תקשורת אמינה ורציפה לכלי תחבורה הנעים במהירויות גבוהות. היא מהירה ואמינה מתקשורת סלולרית, ואינה תלויה בזמינות של תאים סלולריים, אשר צפיפותם יורדת באזורים מרוחקים. המעבר לתדרי Ka-Band מאפשר להגביר את מהירות התקשורת הלוויינית ולהוזיל את עלויות השירות.

Share via Whatsapp