Edmund Optics נכנסת לתחום הפיתוח לפי-דרישה בשוק הישראלי

11 ינואר, 2012

מנהל השיווק הגלובלי, ד"ר תומס קסלר: "רוב המוצרים האופטיים לא מיועדים לתעשיות המוניות, אלא לתעשיות איכותיות. לכן הגענו למסקנה שישראל היא שוק בעל פונציאל משמעותי עבורנו בתחום הרכיבים הייעודיים"

"לעתים רבות רכיב ייעודי שפיתחנו הופך למוצר מדף בקטלוג"

רכיבים אופטיים תעשייה
ד"ר תומס קסלר

חברת Edmund Optics, העוסקת בשיווק והפצת רכיבים אופטיים, החליטה להרחיב את פעילותה בישראל גם לתחום פיתוח הרכיבים לפי-דרישת לקוחות. כך מסר ל-Techtime סגן נשיא למכירות גלובליות בחברה, ד"ר תומס קסלר, הנמצא כעת בביקור בישראל.

ערוצים מקבילים

לדבריו, כיום פועלת החברה בעולם בשני ערוצים מקבילים: מכירת רכיבים באמצעות קטלוג מודפס המופץ בכ-2.7 מיליון עותקים בשנה, ומכירת רכיבים ייעודיים שהחברה מפתחת ומייצרת לפי דרישת לקוחות ספציפיים (Custom Business).  "כ-70% מהמכירות הם של רכיבים מהקטלוג, חלקם של חברות אחרות, וכ-30% מהמכירות הן של רכיבי קסטום. הדבר מאפשר לנו לעקוב מקרוב אחרי המגמות הטכנולוגיות בשוק, והתוצאה היא שלעתים רבות רכיב ייעודי שפיתחנו הופך למוצר מדף בקטלוג".

בלם-זעזועים כלכלי

בחברת אדמונד גילו בשנתיים האחרונות שתמהיל הפעילות משמש גם כבלם-זעזועים כלכלי: "מכירות הקטלוג מושפעות מהמצב המקרו-כלכלי בעולם, ואילו פעילות הפיתוח הייעודי פחות מושפעת מהמצב הכלכלי מכיוון שהיא נובעת מצרכים מוגדרים של יצרנים. לכן כאשר המשבר הכלכלי היה בשיאו ב-2009, הגדלנו את פעילות הפיתוח הייעודי והצלחנו להשיג צמיחה של 6% בשנה הקשה ביותר של התעשייה".

חברת אדמונד פועלת מניו-ג'רזי, ארה"ב ומספקת רכיבים אופטיים בכל הכמויות (החל מיחידה בודדת). היא גם מייצגת יצרנים שונים וגם מייצרת רכיבים באמצעות ארבעה מפעלי ייצור שבבעלותה. בשנת 2011 צפויות מכירותיה להסתכם בכ-120 מיליון דולר. בישראל היא פעילה קרוב ל-20 שנה ומיוצגת בארץ על-ידי חברת מיליטרם.

ישראל בעקבות אירופה

החברה החליטה לפעול בארץ בתחום הרכיבים הייעודיים לאחר שביצעה מהלך דומה באירופה, שהביא להגדלה של 20% במכירות בתחום, בעיקר בגרמניה ובארצות סקנדינביה. קסלר: "תעשיית האופטיקה היא בעלת מאפיינים ייחודיים. ברוב השווקים הטכנולוגיים מתבצעות כ-80% מהמכירות על-ידי 20% מהחברות.

"אולם בתחום האופטיקה המצב שונה: השוק מאוד מבוזר, מכיוון שזו טכנולוגיה בסיסית המיושמת בשווקים ובמוצרים מגוונים מאוד. רוב המוצרים האופטיים לא מיועדים לתעשיות המוניות, אלא לתעשיות איכותיות. לכן הגענו למסקנה שישראל היא שוק בעל פונציאל משמעותי עבורנו בתחום הרכיבי הייעודיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , נציגויות , רכיבים , שיווק והפצה