עופר גרינברג מונה למנכ"ל אורביט; אבי כהן מונה לנשיא החברה

5 מרץ, 2012

גרינברג שימש כנשיא ומנכ"ל הפעילות הישראלית של חברת KLA-Tencor, והצליח להרחיב את הפעילות המקומית דווקא בתקופת המשבר של 2008-2009. אבי כהן שימש בעבר סמנכ"ל בכיר וחבר הנהלה ב-KLA ארה"ב. יו"ר סטרלינג, שמעון אקהאוז, הצטרף לדירקטוריון אורביט

ב-2011 הסתכמו מכירות החברה בכ-51.4 מ' ד', בהשוואה ל-53.3 מיליון ב-2010

עופר גרינברג
עופר גרינברג, המנכ"ל החדש

חילופי תפקידים בחברת אורביט טכנולוג'יז (Orbit). אבי כהן ששימש כמנכ"ל החברה בשלוש וחצי השנים האחרונות מונה לתפקיד נשיא החברה. את מקומו ימלא עופר גרינברג, לשעבר נשיא ומנכ"ל חברת KLA-Tencor ישראל, אשר ייכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 באפריל. גרינברגר נבחר לאחר תהליך איתור יסודי שבוצע על-ידי דירקטוריון אורביט.

צמיחה בזכות המשבר הכלכלי

מעניין לציין שהוא מגיע מתעשיית השבבים. גרינברג, בן 50, הוא בעל תואר ראשון בצטיינות בהנדסת מכונות ותואר שני במינהל עסקים מטעם הטכניון. בנוסף הינו בוגר תוכנית המנהלים היוקרתית מאוניברסיטת סטנפורד, ארה"ב. הוא עבד יותר מ-10 שנים בחברת קיוליק אנד סופה בארה"ב, ובשנת 2003 חזר לישראל כדי לשמש כנשיא ומנהל הפעילות הישראלית של KLA-Tencor במשך כ-6 שנים. בתקופה שבה ניהל את החברה הממוקמת במגדל העמק התמודד עם מלחמת לבנון השנייה ועם המשבר הכלכלי של 2008-2009.

אבי כהן
אבי כהן, הנשיא החדש

בעבר הוא סיפר ל-Techtime כיצד הצליח בזכות המשבר להגדיל את הפעילות של החברה בארץ, כאשר שכנע את החברה להעביר לישראל קווי ייצור בתחום ציוד הליתוגרפיה לייצור שבבים "שהיו בדרכם מארצות הברית לסינגפור". בעקבות זאת גייסה החברה עשרות עובדים והגיעה להיקף מכירות של כ-400 מיליון דולר בשנה.

מ-KLA ל-ECI לאורביט

גם אבי כהן הגיע לאורביט מ-KLA, כאשר מונה למנכ"ל החברה ב-2008. הוא בעל תואר ראשון ושני בהנדסת חשמל ופיסיקה שימושית מאוניברסיטת Case Western Reserve בארה"ב ובוגר תוכנית המנהלים של סטנפורד. בשנים 2006-2008 שימש כמשנה למנכ"ל ECI Telecom. לפני כן מילא תפקידים בכירים ב-Kla-Tencor במשך 12 שנים, כאשר בתפקידו האחרון בחברה שימש כסמנכ"ל בכיר וחבר הנהלה, והיה אחראי על 6 חטיבות המטרולוגיה והיקף עסקים של כ-700 מיליון דולר בשנה.

במקביל לשינויים בהנהלה, הצטרף לדירקטוריון החברה שמעון אקהאוז, יו"ר חברת סטרלינג (Starling) המנהלת כעת מו"מ לעסקת רכישה שבה תיהפך לחברה בבעלות אלרון ו-RDC. בעבר הוא שימש גם כמנכ"ל חברת ImageSat International.

51.4 מיליון דולר בשנה

חברת אורביט מפתחת ומספקת אנטנות עקיבה לווייניות, המאפשרות שמירה על תקשורת רחבת פס בפלטפורמות ניידות. שוקי היעד כוללים שוק התעופה, מטוסים ללא טייס, כלי רכב ועוד. השוק המרכזי של החברה הוא של אנטנות ימיות, ומוצר הדגל שלה הוא מערך OrSat: אנטנות תקשורת לווייינים מסוג VSAT עבור ספינות.

אורביט מערכות עקיבה
אנטנת עקיבה של אורביט עבור רכבות מהירות

בשנת 2011 הסתכמו מכירות החברה בכ-51.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-53.3 מיליון דולר ב-2010 וכ-46.4 מיליון דולר ב-2009. כ-71% ממכירותיה הן בשוק הממשלתי-בטחוני, והיתר בשוק המסחרי האזרחי.

פרוייקטי מו"פ חדשים

בין לקוחות החברה בשוק הצבאי: הציים של בריטניה, צרפת ואיטליה, נאס"א, אלביט בואינג, צבא ארה"ב ולוקהיד מרטין. בשוק האזרחי היא מספקת פתרונותלטלקום איטליה, יונדאי, סמסונג, אימאג'סאט הישראלית ועוד. בשנתיים האחרונות החברה מעדכנת את המודל העסקי שלה, במטרה להגדיל את ההכנסות בתחום השירות, התמיכה והחלפים. בעקבות המהלך צמח תחום זה לכ-19% מהכנסותיה, בהשוואה לכ-13% ב-2009.

מהדו"ח השנתי שפירסמה היום עולה שהחברה גדילה את תקציב המחקר והפיתוח ל-5.9 מיליון דולר ב-2011. המערכות המרכזיות הנמצאות כיום בפיתוח: מערכת תקשורת דיגיטלית דו-כיוונית בין הלוויין לבין כלי-שיט, מערכת עקיבה ותקשורת לוויינית דו-כיוונית בתחום Ka עבור רכבות ורכבי הצלה, מרכזיית תקשורת דיגיטלית עבור מטוסים אזרחיים וצבאיים ומערכת עקיבה בזמן-אמת אחר טילים וכלי-טיס מהירים.

ממנכ"ל לאסטרטג

יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה בחברה, זאב שטיין, אמר שאבי כהן תכנן ויישם בהצלחה רבה תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח שהניבה צמיחה משמעותית בשלוש השנים האחרונות, שהפכה את אורביט לשחקן מוביל בעולם. "במסגרת תפקידו כנשיא החברה אבי ימשיך לעבוד איתי על נושאים אסטרטגיים ולהיות גורם בעל ערך לאורביט".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת