ARM הכריזה על מעבד 32 סיביות חסכוני באנרגיה עבור מיקרו-בקרים

20 מרץ, 2012

המעבד ARM Cortex-M0+ מאופיין בצריכת הספק זעומה, ומיועד להשתלב במגמת Internet of Things כדי לנהל מערכות חישה ותקשורת באבזרים מקושרים זולים מאוד ובעלי תפוצה המונית. פריסקייל הכריזה על משפחת Kinetis L המבוססת עליו

צריכת ההספק של המעבד ARM Cortex-M0+ מסתכמת ב-9µA/MHz בלבד

חברת ARM הכריזה על מעבד חסכוני ביותר באנרגיה המיועד למערכות בקרה, חישה ויישומי Internet of Things. המעבד החדש מדגם ARM Cortex-M0+ מספק יכולת עיבוד גבוהה עבור מיקרו-בקרים חסכוניים באנרגיה לקשת רחבה של יישומים, דוגמת מכשירי חשמל ביתיים, ניטור רפואי, התקני מדידה, תאורה והספק ובקרת מנועים.

הוא מיוצר בתהליך של 90 ננומטר וכולל מלים ספרתיות בנות 32 סיביות. הוא מהווה את התוספת החדשה למשפחת מעבדי Cortex של ARM. צריכת ההספק שלו מסתכמת ב-9µA/MHz – כשליש מצריכת האנרגיה של מעבדי 8-16 ביט המצויים כיום בתעשייה.

מעבד Cortex-M0+ מעניק מסלול הגירה מארכיטקטורות 8-16 ביט לארכיטקטורת 32 ביט, המאפשרת לספק יכולות בינה מתקדמות לאבזרים זולים וחסכוניים באנרגיה, שעד היום לא הצליחו ליישם פונקציות מורכבות עקב מחסור במשאבי עיבוד. במקביל להכרזה, הודיעה ARM שיצרניות השבבים פריסקייל ו-NXP כבר רכשו את רישיונות השימוש ההראשונים של Cortex-M0+.

מהו Internet of Things?

המעבד מיועד ליישומים המשוייכים לקטגוריית Internet of Things. מדובר במושג חדש המחליף את הביטוי M2M, שהתייחס לקישוריות בין מכונה למכונה. המושג החדש מייצג מעבר לקישוריות באמצעות האינטרנט, ומתייחס לצמיחה הגוברת במספר האבזרים המחוברים לרשת. בניגוד לאבזרים אישיים כמו סמארטפונים וטאבלטים, "הדברים" שאליהם הביטוי מתייחס כוללים אבזרים זולים מאוד ונפוצים מאוד המקשרים לרשת מכשירי מדידה חכמים, חיישנים מרוחקים, מערכות בקרה פשוטות על מצלמות ושערים חשמליים ושלל יישומים חדשים שחלקם טרם הומצא.

המעבד החדש של פריסקייל

במקביל להכרזה של ARM, השיקה חברת פריסקייל (Freescale) את משפחת המיקרו-בקרים החדשה Kinetis L, אשר מבוססת על מעבד +Cortex-M0. ההפצה הרשמית מתוכננת לרבעון השני של 2012, אך החברה כבר החלה לספק מוצרים להדגמה. במסגרת הפיתוח המשותף, סיפקה פריסקייל מידע שוטף שסייע ל-ARM לפתח את המעבד הנחשב לחסכוני ביותר בצריכת אנרגיה.

חברת ARM מפתחת תכנונים של מעבדים ומיקרו-בקרים בטכנולוגיית RISC 16 ו-32 ביט, מעבדים גרפיים, ספריות דיגיטליות וזיכרונות משובצים, תאים היקפיים (Peripheral Cells), תוכנות וכלי פיתוח. לקוחות החברה משלבים את התכנונים בשבבים שהם מפתחים ומייצרים. החברה פועלת מקיימברידג', בריטניה, ומעסיקה יותר מ-1,900 עובדים. בשנת 2000 הוקמה חברת ARM ישראל, אשר מנוהלת על-ידי שלמה רוזנברג.

ARM

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: MCU/MPU , חדשות , קניין רוחני , רכיבים